Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zamknięte urzędy to duża przeszkoda w pracy branży transportowej. TLP apeluje do premiera

wa191119aj_036-scaled-e1574178647516

Podczas epidemii COVID-19, gdy przedsiębiorcy i ich pracownicy mimo kryzysu rynkowego i ograniczeń administracyjnych starają się nadal pracować na rzecz całego społeczeństwa, pojawiają się wciąż nowe bariery skutecznie im to uniemożliwiające.

Do takich barier należy zawieszenie działania przez terenową administrację publiczną pod pretekstem przeciwdziałania epidemii. Dotyczy to szczególnie administracji samorządowej szczebla powiatowego. Nawet tam, gdzie nie istnieje nawet najmniejsze podejrzenie, aby któryś z pracowników mógł być zarażony lub miał kontakt z chorą osobą, urzędnicy zrobili sobie „płatne urlopy” na koszt współobywateli.

Jako przykład można wskazać zamknięte wydziały komunikacji, które dla nas – branży transportowej – są głównym miejscem załatwiania spraw związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Ich paraliż uniemożliwia nam rejestrację pojazdów, ich wycofanie z ruchu czy też uzyskanie wtórnika utraconych dokumentów lub tablic rejestracyjnych.

Innym przykładem są powiatowi inspektorzy nadzoru, którzy w czasach COVID-19 odmawiają wydawania zezwoleń na użytkowanie obiektów budowlanych, szczególnie wtedy gdy wydanie decyzji powinno być poprzedzone kontrolą zrealizowanej inwestycji. Co oczywiście generuje olbrzymie straty dla przedsiębiorcy – inwestora.

Jesteśmy oburzeni zaniechaniem pracy przez urzędników. Powinni bowiem pamiętać, że praca w administracji publicznej to przede wszystkim służba społeczeństwu, a nie sposób na łatwe i bezpieczne życie. Nie można zamykać urzędów, podczas gdy my i wiele innych środowisk ofiarnie pracujemy na rzecz całego kraju, w tym także na rzecz bojących się o własne zdrowie urzędników. Nasi pracownicy również są narażeni na zachorowanie i także mają rodziny. A mimo to pracują.

Dlatego też związek pracodawców Transport i Logistyka Polska wystąpił do pana Mateusza Morawieckiego Prezesa Rady Ministrów z postulatem niezwłocznego podjęcia przez rząd niezbędnych działań o charakterze legislacyjnym, administracyjnym i organizacyjno-technicznym w celu rozwiązania tej bulwersującej nas sytuacji, jaką jest zawieszenie działania przez terenową administrację publiczną.

Premier jest bowiem odpowiedzialny za funkcjonowanie całego państwa. W tym także za funkcjonowanie administracji samorządowej, a szczególnie w kwestii zadań zleconych z zakresu administracji rządowej. Ma on wszystkie instrumenty polityczne, aby wprowadzać zmiany w regulacjach prawnych określających zasady funkcjonowania samorządowej administracji publicznej.

Treść całego wystąpienia TLP do Premiera Morawieckiego znajdziecie TUTAJ.

Źródło: Maciej Wroński, TLP

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0