
Wznowienie ruchu ciężarówek do Rosji będzie możliwe na początku przyszłego tygodnia
Taką informację przekazano na profilu Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Przedstawiamy pełny komunikat ze strony resortu.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Taką informację przekazano na profilu Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Przedstawiamy pełny komunikat ze strony resortu.
Osiągnęliśmy porozumienie w sprawie przewozów transportowych z Rosją – podało Polskie Radio. Prawdopodobnie już niedługo polscy przewoźnicy będą mogli wjechać do Rosji, a rosyjscy do Polski.
Negocjacje w sprawie polsko-rosyjskich zezwoleń transportowych trwają. Wczoraj w Moskwie spotkali się eksperci, dziś rozmowy mają być kontynuowane z udziałem wiceministrów Jerzego Szmita i Nikołaja Asuała.
Największe przejście graniczne z Grecją zostało zablokowane przez bułgarskich kierowców. To forma odpowiedzi na nie wywiązanie się przez greckich rolników z obietnicy przepuszczania aut przez kilka godzin dziennie.
Przed portem zbożowym w Gdyni ustawiają się ogromne kolejki ciężarówek. Kierowcy czekają na rozładunek nawet po 80 godzin!
Ukraina i Rosja osiągnęły porozumienie dotyczące transportu. Uzgodniono, że ciężarówki w wyniku obopólnych zakazów czekające na przejściach granicznych mogą powrócić na teren swojego kraju w ciągu 10 dni. Taką informację przekazało ukraińskie ministerstwo infrastruktury.
Jeszcze dziś (w środę 17 lutego) polska delegacja ma się udać do Moskwy. Kolejnego dnia rano rozpoczną się rozmowy na poziomie eksperckim.
Z powodu nieudanych, jak do tej pory, negocjacji między władzami Polski a Rosji w zakresie zezwoleń transportowych zaobserwowano zwiększenie ruchu towarowego na granicy litewsko-białoruskiej. Duża część rosyjskich przewoźników wybiera drogę morską i podróżuje na Zachód przez intermodalny promowy terminal w porcie Kłajpeda. W ostatnim czasie można zaobserwować tam rosnące kolejki rosyjskich naczep.
Udział firmy DAF w polskim rynku ciężkich pojazdów ciężarowych (powyżej 16 t) wzrósł do 18,9% w 2015 roku. „Odnotowaliśmy wzrost udziału we wszystkich głównych segmentach polskiego rynku” — mówi Renaud Dehillotte, dyrektor zarządzający DAF Trucks Polska Sp. z o.o. „Nasze pojazdy Euro 6 udowodniły swoją przewagę jakościową i kosztową, co zaowocowało coraz bardziej dynamicznym procesem wymiany taboru u przewoźników międzynarodowych, napędzając wzrost polskiego rynku”.
W poniedziałek równo o północy ważność straciły pozwolenia na transport samochodowy do Rosji. Nadal nie osiągnęliśmy porozumienia z Federacją Rosyjską, nasi przewoźnicy nie mogą więc realizować tras do i przez Rosję. Podobnie rosyjscy transportowcy.