Komunikator Cargo.PL — nowe możliwości i funkcje

Podczas poszukiwania ładunku czy transportu liczy się każda minuta, może ona przecież przyczynić się do zysku albo straty. Administratorzy Cargo.PL przyjęli pod uwagę tą ważną dla przewoźników oraz spedytorów okoliczność i zaproponowali swoim użytkowinikom korzystanie z komunikatora Cargo.PL. Dzięki tej funkcji można nie tylko szybko i skutecznie śledzić informacje dotyczące interesującego nas ładunku czy transportu, ale też otrzymywać zlecenia bezpośrednio w systemie.
Podstawowe zalety nowego komunikatora
Zazwyczaj informacje dotyczące aktualnego ładunku czy transportu większość z nas pozyskuje telefonicznie. Czy jest to łatwiejsze? Tylko pozornie, wygrywają tu także przyzwyczajenia. Jeśli jednak interesuje nas kilka ofert naraz, wówczas wygodniejsze i przynoszące więcej korzyści będzie napisanie i wysłanie wiadomości-zapytania bezpośrednio do przewoźnika lub firmy zlecającej ładunek. W tym właśnie pomaga nowy komunikator Cargo.PL.
Zalety tej funkcji są następujące:
- Od razu widać, czy osoba, która nas interesuje, jest w danej chwili on-line w systemie, czy nie;
- Klikając na przycisk „Wiadomość”, w nowym oknie automatycznie wyświetla się ta oferta (ładunku/transportu), która nas interesuje. Co ważne – oferta jest wyświetlana w języku odbiorcy, tłumaczona. Możemy tu zadawać pytania o aktualność oferty;
- Nasza wiadomość jest przesyłana do odbiorcy bezpośrednio przez serwer PL, niekoniecznie jest więc, aby obaj użytkownicy byli aktualnie on-line (jak w Skype);
- Za pomocą komunikatora Cargo.PL można przesyłać też pliki (zgłoszenia);
- Do komunikatora dodano najczęściej używane, „szablonowe” zwroty i wyrażenia, które nasz rozmówca widzi w swoim ojczystym języku;
- „Wbudowana” funkcja „google translate” daje możliwość zwracania się do osoby, która zamieściła ofertę ładunku/transportu, w zrozumiałym dla niego języku;
- Dodano również emotikony, które pomogą wyrazić swoje emocje i przełamać pierwsze lody.
A teraz o każdym z punktów bardziej szczegółowo:
Odpowiedź otrzymasz szybciej
O interesujący nas ładunek czy transport możemy, oczywiście, i za pomocą Skype. Istnieją tu jednak pewne „ale”: po pierwsze, najpierw musimy poprosić o autoryzację i dopiero później dodać ewentualnego kontrahenta do listy swoich kontaktów, aby móc wysyłać mu wiadomości. Po drugie, zanim nastąpi autoryzacja, nie widzimy, czy dany abonament jest on-line, czy nie. Po trzecie, odpowiedź na swoje zapytanie otrzymamy dopiero wtedy, kiedy zarówno my, jak i nasz rozmówca jesteśmy on-line jednocześnie. Często się zdarza więc, że odpowiedź na zapytanie otrzymujemy kilka dni później, kiedy oferta już jest nieaktualna.
Jeśli użytkownik, który opublikował ofertę ładunku/transportu jest on-line, ikonka „człowieczek” obok jego imienia jest zielona. Jeśli użytkownik w tym momencie nie jest w systemie Cargo.PL, ikonka jest koloru szarego.
Wyjaśnienie szczegółów zapytania zajmie mniej czasu
Gdy korzystamy z tradycyjnego programu do korespondencji, musimu wyjaśniać, jaka konkretnie oferta ładunku/transportu nas interesuje. Za pomocą komunikatora Cargo.PL można to zrobić o wiele prościej i wygodniej – klikając na przycisk „Wiadomość” obok imienia i nazwiska osoby zgłaszającej ofertę, automatycznie pojawi się opis interesującej nas oferty i „szablonowe” pytanie: „Czy oferta jest nadal aktualna?”. Pozostaje tylko kliknąć na „strzałkę” w prawym dolnym rogu.
Jak otrzymać zlecenie?
Za pomoca komunikatora możemy teraz wysyłać nie tylko wiadomości, ale też i pliki (na przykład zlecenia). Otrzymane zlecenie trafia bezpośrednio na serwer Cargo.PL, skąd można je pobrać w każdej chwili. Wysłane zlecenie zobaczymy, jak tylko ponownie zalogujemy się do systemu. Aby wysłać załącznik, wystarczy wybrać potrzebny plik i kliknąć przycisk „spinacza”, który znajdziemy na dole pola wiadomości albo po prostu „przeciągnąć” go do komunikatora Cargo.PL i kliknąć „Enter”.
Bariery językowe stopniowo znikają
Aby zaoszczędzić swój czas, możemy skorzystać z najbardziej rozpowszechnionych „szablonowych” wyrażeń i zwrotów – takich jak: “Jaka jest cena i warunki płatności?”, „Proszę uściślić, jaki jest ładunek” itd. W prawym dolnym rogu pod polem „Twoja wiadomość” zobaczymy 4 ikonki. Kliknijmy drugą od lewej i w oknie rozwijanym zobaczymy listę „szablonowych” zwrotów.
Jeśli otrzymaliśmy wiadomość w niezrozumiałym dla nas języku, w komunikatorze Cargo.PL jest możliwość jej przetłumaczyć. Na przykład, otrzymaliśmy wiadomość w języku rosyjskim, którego nie znamy i chcemy ten tekst przetłumaczyć na zrozumiały dla język, na przykład polski. Obok wiadomości, którą chcemy przetłumaczyć, znajdźmy ikonę .
Kliknijmy na nią i wybierzmy jeden z dostępnych języków. Na liście znajdziemy wszystkie główne języki, którymi się posługują w krajach Europy – nazwa języka odpowiada ogólnie przyjęty skrót państwa. Funkcja ta jest już związana z „google translate”, dlatego nie musimy marnować czasu na osobne kopiowanie wiadomości tekstowej do przeglądarki, aby przetłumaczyć i zrozumieć, o co w niej chodzi nadawcy. W ten sposób komunikator daje możliwość tłumaczenia nie tylko „szablonowych” wyrażeń i zwrotów, ale też dowolnych innych postów napisanych poprawnie gramatycznie.
Nowe emotikony dla wyrażenia emocji
Zespół Cargo.PL zadbał również o to, żeby komunikacja z rozmówcą była bardziej serdeczna i przyjemna. Dla meżczyzn i kobiet stworzono osobne emotikony – z ich pomocą możemy wyrażać swoje emocje. Emotikony znajdziemy po prawej stronie na dole pod oknem „Twoja wiadomość”, obok „szablonowych” zwrotów i wyrażeń.
Kilka rozmów jednocześnie
Teraz pojawiła się też możliwość prowadzenia kilku rozmów jednocześnie w różnych okienkach. Gdy przeglądzamy listę ofert ładunków i transportu, obok imienia zleceniodawcy znajdziemy ikonę, w której można pisać i wysyłać wiadomości. Po wysłaniu wiadomości, można nie zamykać tych okienek,a po prostu je „zwinąć”. Będą one wówczas w dolnej części ekranu.
Oznaczenie otrzymanej wiadomości albo zbieżności ładunku lub transportu
Pragniemy zwrócić uwagę na oznaczenie przychodzących wiadomości lub zbieżności dla naszej oferty ładunku/transportu. Po otrzymaniu wiadomości usłyszymy sygnał dźwiękowy, a w zakładce przeglądarki będzie migotało odpowiednie oznaczenie. Pozwala to zauważyć otrzymaną wiadomość, nawet jeśli w tej chwili nie jesteśmy na stronie Cargo.PL, a na przykład czytamy wiadomości. Oczywiście, dźwięk można wyłączyć. Można także wyłączyć oznaczenie otrzymanej wiadomości albo zbieżności ładunku czy transportu.
Mamy nadzieję, że nowe możliwości i wygody, które daje system oznaczania otrzymanych wiadomości na Cargo.PL, zostanie doceniony przez naszych użytkowników.
W najbliższej przyszłości planujemy dodać automatyczne zwijanie okien komunikatora i możliwość przesuwania okna komunikatora w dowolne miejce na ekranie.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.