Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zmniejszyć zużycie paliwa pomogą… odpady ryżowe

shutterstock_188143604-300x200

The Goodyear Tire & Rubber Company będzie produkować nowe opony, wykorzystując łuski ryżowe. Tego rodzaju opony pozwolą zmniejszyć opory toczenia, a w konsekwencji – także zużycie paliwa. Firma Goodyear do produkcji opon postanowiła wykorzystywać popiół, jaki powstaje po spaleniu wspomnianych łusek, jako przyjazne środowisku źródło krzemionki.

Przez ostatnie dwa lata centrum innowacji Goodyear testował krzemionkę pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżowych. Badania wykazały, że jej wpływ na środowisko naturalne jest taki sam, jak tej wykorzystywanej ze źródeł tradycyjnych.

„Popiół z łusek ryżowych będzie dla Goodyeara alternatywnym źródłem krzemionki, które pomoże zmniejszyć ilość odpadów ryżowych trafiających na wysypiska, co z kolei pozwoli na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska” – powiedział Joseph Zekoski, pełniący obowiązki dyrektora technicznego.

Jak podaje Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa, każdego roku na całym świecie zbiera się ponad 700 mln ton ryżu, a utylizacja łusek ryżowych ma negatywny wpływ na środowisko naturalne. Łuski często wykorzystuje się np. jako paliwo do produkcji energii elektrycznej, aby zmniejszać ilość odpadów trafiających na wysypiska.

W produkcji bieżników opon krzemionkę miesza się z gumą, co zwiększa jej wytrzymałość i zmniejsza opór toczenia, co z kolei pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Domieszka krzemionki ma również pozytywny wpływ na właściwości trakcyjne opony na mokrej nawierzchni.

“Goodyear rozwija innowacyjne technologie, dzięki którym opony będą bardziej przyjazne środowisku. Właściwości wykorzystywanego materiału, jego części składowe oraz przebieg procesu produkcyjnego uregulowany jest tak, by były jak najmniej szkodliwe dla środowiska” – twierdzi Joseph Zekoski. Goodyear bada między innymi sposoby zwiększania efektywności paliwowej opon, konsultuje i pomaga kierowcom w utrzymaniu opon w ich optymalnych osiągach poprzez zastosowanie takich innowacji, jak technologia AMT (Air Maintenance Technology). Badamy również odnawialne źródła energii, w tym olej sojowy, jako substytuty pozyskiwanych z ropy naftowej materiałów do produkcji opon” – dodał J. Zekoski.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
167816581_2800861546792284_6821103957530999262_n

WAŻNE !!! Coraz więcej kierowców w Polsce zostaje pozbawionych prawa jazdy na trzy miesiące!

WAŻNE ️
Coraz więcej kierowców w Polsce zostaje pozbawionych prawa jazdy na trzy miesiące! Przez ten okres kierowcy zawodowi pozostają bezrobotni. Najczęstszym powodem jest przekroczenie dozwolonej prędkości o ponad 50 km/h. Nierzadko zdarza się, że zawodowi kierowcy dostają karę podczas prowadzenia samochodu osobowego. Ale nawet na ciężarówce, którą przekroczycie limit 40 km/h przy pełnej prędkości (90), jest ryzyko pozostania bez pracy przez okres trzech miesięcy.

2021-04-02
0
166226256_2798283527050086_614401353238335132_n

PRZEWODNIK PO KARACH. GDZIE I ILE PŁACI KIEROWCA W EUROPIE ZA NARUSZENIE WARUNKÓW PRACY I ODPOCZYNKU

PRZEWODNIK PO KARACH. GDZIE I ILE PŁACI KIEROWCA W EUROPIE ZA NARUSZENIE WARUNKÓW PRACY I ODPOCZYNKUArt. 19 ust. 1. Rozporządzenie UE 561/2006 zobowiązuje państwa członkowskie do informowania Komisji o sankcjach mających zastosowanie w przypadku naruszenia tego rozporządzenia UE 165/2014.W związku z tym postanowiliśmy sporządzić linki dla każdego kraju do dokumentów zamieszczonych na oficjalnej stronie Komisji Europejskiej do wglądu. Informacje podane w języku angielskimNależy zwrócić uwagę, że: Belgia, Irlandia, Włochy, Malta i Rumunia nie przekazały dotychczas Komisji informacji.Możesz zapoznać się z dokumentami, klikając poniższe linki :

2021-03-30
0
165024830_2795366667341772_2670891210294924177_n

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA dotyczące podróży do Niemiec

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA dotyczące podróży do Niemiec:

1️⃣ Podróżuję do Niemiec kilka razy w tygodniu – jak długo mój test Covid jest ważny?Wjeżdżając do Niemiec należy przedstawić zaświadczenie o wynikach badań (w języku angielskim lub niemieckim) nie starsze niż 48 godzin (od momentu pobrania próbki, bez wydawania zaświadczenia).

2️⃣ Wjeżdżam do Holandii przez Niemcy, a w drodze powrotnej odbieram ładunek w Niemczech – czy muszę zdawać test?
Nie, przy wjeździe z Holandii, która nie należy do grupy wysokiego ryzyka, test nie jest wymagany, ale kierowca musi mieć dowód rejestracji.

3️⃣ Wczoraj zdałem test przed wjazdem do Niemiec, a dziś jestem w Austrii. Wieczorem wracam do Niemiec od strony Tyrolu; czy muszę ponownie przystąpić do testu? Ponowne przystąpienie do testu Covid nie jest konieczne, jeżeli poprzedni negatywny test został przeprowadzony nie wcześniej niż 48 godzin przed wjazdem do Niemiec.

4️⃣Czy jestem zwolniony z testu przy wjeździe do Niemiec poza Mecklemburg-Vorpommern (Słubice, Krajnik Dolny, Kostrzyń nad Odrą), jeśli przebywam w Niemczech do 72 godzin?

Tak, w przypadku wjazdu do Niemiec poza wyznaczonym krajem, test dla pobytu w Niemczech do 72 godzin nie jest obowiązkowy. ALE jeśli wjechać do tego kraju „naokoło”, nadal będzie wymagany test.

5️⃣ Czy przy wjeździe do Niemiec z innych krajów muszę zdawać test?

2021-03-25
0
164143043_2794826130729159_3494825918039893583_n

WPROWADZENIA NA TERYTORIUM REPUBLIKI BIAŁORUSI OGRANICZEŃ SEZONOWYCH DOTYCZĄCYCH OBCIĄŻEŃ OSI

Ministerstwo Transportu i Komunikacji Republiki Białorusi dekretem z 1 marca 2021 r. Nr 4 wprowadza tymczasowe ograniczenia obciążeń osi pojazdów na republikańskich drogach publicznych.Dokument określa listę republikańskich autostrad, dla których obciążenia na osiach pojazdów są ograniczone od 25 marca do 20 kwietnia. W dokumencie znajduje się również lista autostrad, na których nie są wprowadzane ograniczenia. Na innych autostradach w tym okresie dopuszczalny jest maksymalny nacisk na jedną oś wynoszący 9 ton.

2021-03-25
0