Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Iveco Stralis Natural Power Euro 6 – ekologiczne, rentowne rozwiązania

10382-800x600

Pierwsze egzemplarze nowego ciągnika dalekobieżnego Iveco Stralis Natural Power Euro 6 zostały dostarczone do europejskich firm transportowych. Znacząca jest już nazwa modelu „Moc Przyrody – Natural Power”, co ma związek z napędem ciężarówki – sprężonym gazem ziemnym, metanem (CNG). Ciągniki Natural Power są aktywnie zaangażowane w zbieranie i transport odpadów oraz wykorzystywane w transport żywności i ładunków płynnych na średnich dystansach, również w dużych miastach, szukających zaawansowanych ekologicznych rozwiązań transportowych.

Szeroka gama wersji nowego Stralis Natural Power Euro 6 obejmująca 2 i 3-osiowe ciągniki pozwala spełniać wiele różnych potrzeb. Pojazdy produkowane są w fabryce IVECO w Madrycie i są wyposażone w silnik gazowy Cursor 8 Natural Power o mocy od 270 do 330 KM. Jest też możliwość wyboru 16-stopniowej zautomatyzowanej skrzyni biegów ZF lub 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Allison.

Pojemność zbiorników zainstalowanych na Stralis Natural Power wynosi od 400 do 1300 litrów. Oprócz tego, IVECO oferuje wersję LNG ze zbiornikiem gazu ziemnego w stanie ciekłym, co zwiększa zasięg pojazdu do 750 km bez dodatkowego tankowania. Standardowa konfiguracja takiego ciągnika obejmuje cztery 70-litrowe zbiorniki dla CNG oraz jeden 525-litrowy kriogeniczny zbiornik LNG, w którym gaz ziemny jest przechowywany w stanie ciekłym o temperaturze -130°C i pod ciśnieniem 9 barów.

Napędzane gazem ziemnym silniki IVECO pracują zdecydowanie ciszej: poziom hałasu Stralis Natural Power został obniżony o 5 decybeli w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi, co pozwala wykorzystywać go do wywozu śmieci czy sprzątania miasta w nocy.

Na dzień dzisiejszy IVECO jest jedynym europejskim producentem pojazdów użytkowych, który oferuje pojazdy z silnikami gazowymi standardu Euro 6.

Pojazd posiada wiele zalet, zarówno w zakresie ekologii, jak i rentowności. Dzięki obniżeniu poziomu emisji spalin, silniki Euro 6 napędzane gazem ziemnym są znacznie bardziej ekologiczne niż ich wysokoprężne odpowiedniki Euro 6. Gaz ziemny to paliwo całkowicie czyste dzięki znacznemu obniżeniu emisji cząstek stałych (-95% w porównaniu z silnikiem Diesel) oraz tlenków azotu (-35%). Ponadto pojazdy te umożliwiają ograniczenie emisji CO2 od 10% nawet do 100% – jeśli wykorzystuje się biometan.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0