Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Iveco i nowe rozwiązania ograniczające zużycie paliwa

Stralis21-300x200

Włoski producent samochodów ciężarowych Iveco wprowadza nowy pakiet Efficiency Package.  Innowacje będą oparte na najnowszych technologiach służących obniżeniu całkowitych kosztów zakupu i eksploatacji pojazdu, ponoszonych przez przewoźników w trzech głównych obszarach: zużycie paliwa, koszty serwisu i szersza oferta produktów.

Dążąc do obniżenia zużycia paliwa, Włosi wybrali dwie strategie – udoskonalenie pojazdów oraz pomoc kierowcom w zakresie nauki lepszej, bezpieczniejszej i ekonomicznej jazdy.

Ciągnik

Ścieżka wyznaczona przez model EcoStralis doprowadziła do zmniejszenia zużycia paliwa o 10% paliwa w porównaniu ze Stralisem z 2007 r.  Dziś firma Iveco  wprowadza kilka istotnych ulepszeń, m.in. system Eco-Roll, a także udoskonalony system gospodarki cieplnej w silniku oraz zastosowanie innowacyjnego oleju o obniżonej lepkości, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o kolejne 2%. Efficiency Pack jest dostępny we wszystkich wersjach modelu Stralis z silnikami Cursors 11 i 13 l.

Cóż takiego szczególnego znajdziemy w Efficiency Pack? Eco-Roll jest to funkcja pozwalająca wykorzystać siłę bezwładności przy zjazdach z łagodnych wzniesień. Elektronicznie sterowany system może być instalowany również w egzemplarzach z przekładnią automatyczną. System początkowo ocenia nachylenie drogi i w razie potrzeby „decyduje” o odłączeniu zespołu napędowego, ustawiając przełożenie neutralne. Umożliwia to wykorzystanie ciężaru ciągnika, który zjeżdżając ze zbocza, będzie utrzymywać stałą prędkość. Na koniec zjazdu system wylicza i sam wybiera optymalny bieg, umożliwiając dalszą jazdę bez wytracania prędkości, co pozwala maksymalnie zaoszczędzić paliwo.

Udoskonalone zarządzanie temperaturą oleju silnikowego, w połączeniu z zastosowaniem nowego syntetycznego oleju o klasie lepkości SAE 0W-20, umożliwiło także zwiększenie efektywności układu napędowego, a tym samym – ograniczenie zużycia paliwa.

Kierowca

Wszelkie rozwiązania technologiczne, które pomagają zaoszczędzić paliwo, oczywiście, są bardzo przydatne – jednak i one będą niczego warte, jeśli kierowca nie ma dostatecznych kwalifikacji. To właśnie sposób jazdy kierowcy decyduje o ekonomiczności jazdy i poziomie zużycia paliwa.

Aby usprawnić pracę kierowcy, Iveco oferuje system Driving Style Evaluation (DSE). System daje kierowcy rady w czasie rzeczywistym. Przypomnijmy, że DSE to taki pokładowy instruktor jazdy, któremu nie trzeba płacić i który nigdy się nie męczy, udzielając porad.

System ten przetwarza gromadzone dane i przekazuje dwa rodzaje informacji zwrotnej mającej wpłynąć na poprawę stylu jazdy – ocenę faktycznego stylu jazdy oraz sugestie sposobu ograniczenia zużycia paliwa. Producent twierdzi, że nawet dla najbardziej doświadczonych kierowców taki pomocnik będzie przydatny. System bardzo skutecznie pomaga w oszczędzaniu paliwa – o 5% w przypadku doświadczonych kierowców. Mniej oszczędni kierowcy mogą osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.

Co jeszcze oferuje Stralis?

Kolejna nowość w Stralisie to zmiana częstotliwości kontroli filtra cząstek stałych (DPF) z 450 000 do 600 000 kilometrów. Inni producenci nie mogą się pochwalić takimi rezultatami.

Poza tym Włosi opracowali nowy, 260‑litrowy dodatkowy zbiornik paliwa do ciągników Stralis z podwoziem 4×2 i 6×2, który umożliwia zatankowanie łącznie nawet 1580 litrów.

Producent twierdzi, że nowe innowacje Stralis Efficiency Package mogą przynieść oszczędności na kosztach eksploatacji rzędu 4500 euro w ciągu trzech lat, przy założeniu średnich przebiegów rocznych 150 000 km. Oczywiście, końcowe wyniki w dużej mierze uzależnione są od stylu prowadzenia pojazdu.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
167816581_2800861546792284_6821103957530999262_n

WAŻNE !!! Coraz więcej kierowców w Polsce zostaje pozbawionych prawa jazdy na trzy miesiące!

WAŻNE ️
Coraz więcej kierowców w Polsce zostaje pozbawionych prawa jazdy na trzy miesiące! Przez ten okres kierowcy zawodowi pozostają bezrobotni. Najczęstszym powodem jest przekroczenie dozwolonej prędkości o ponad 50 km/h. Nierzadko zdarza się, że zawodowi kierowcy dostają karę podczas prowadzenia samochodu osobowego. Ale nawet na ciężarówce, którą przekroczycie limit 40 km/h przy pełnej prędkości (90), jest ryzyko pozostania bez pracy przez okres trzech miesięcy.

2021-04-02
0
166226256_2798283527050086_614401353238335132_n

PRZEWODNIK PO KARACH. GDZIE I ILE PŁACI KIEROWCA W EUROPIE ZA NARUSZENIE WARUNKÓW PRACY I ODPOCZYNKU

PRZEWODNIK PO KARACH. GDZIE I ILE PŁACI KIEROWCA W EUROPIE ZA NARUSZENIE WARUNKÓW PRACY I ODPOCZYNKUArt. 19 ust. 1. Rozporządzenie UE 561/2006 zobowiązuje państwa członkowskie do informowania Komisji o sankcjach mających zastosowanie w przypadku naruszenia tego rozporządzenia UE 165/2014.W związku z tym postanowiliśmy sporządzić linki dla każdego kraju do dokumentów zamieszczonych na oficjalnej stronie Komisji Europejskiej do wglądu. Informacje podane w języku angielskimNależy zwrócić uwagę, że: Belgia, Irlandia, Włochy, Malta i Rumunia nie przekazały dotychczas Komisji informacji.Możesz zapoznać się z dokumentami, klikając poniższe linki :

2021-03-30
0
165024830_2795366667341772_2670891210294924177_n

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA dotyczące podróży do Niemiec

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA dotyczące podróży do Niemiec:

1️⃣ Podróżuję do Niemiec kilka razy w tygodniu – jak długo mój test Covid jest ważny?Wjeżdżając do Niemiec należy przedstawić zaświadczenie o wynikach badań (w języku angielskim lub niemieckim) nie starsze niż 48 godzin (od momentu pobrania próbki, bez wydawania zaświadczenia).

2️⃣ Wjeżdżam do Holandii przez Niemcy, a w drodze powrotnej odbieram ładunek w Niemczech – czy muszę zdawać test?
Nie, przy wjeździe z Holandii, która nie należy do grupy wysokiego ryzyka, test nie jest wymagany, ale kierowca musi mieć dowód rejestracji.

3️⃣ Wczoraj zdałem test przed wjazdem do Niemiec, a dziś jestem w Austrii. Wieczorem wracam do Niemiec od strony Tyrolu; czy muszę ponownie przystąpić do testu? Ponowne przystąpienie do testu Covid nie jest konieczne, jeżeli poprzedni negatywny test został przeprowadzony nie wcześniej niż 48 godzin przed wjazdem do Niemiec.

4️⃣Czy jestem zwolniony z testu przy wjeździe do Niemiec poza Mecklemburg-Vorpommern (Słubice, Krajnik Dolny, Kostrzyń nad Odrą), jeśli przebywam w Niemczech do 72 godzin?

Tak, w przypadku wjazdu do Niemiec poza wyznaczonym krajem, test dla pobytu w Niemczech do 72 godzin nie jest obowiązkowy. ALE jeśli wjechać do tego kraju „naokoło”, nadal będzie wymagany test.

5️⃣ Czy przy wjeździe do Niemiec z innych krajów muszę zdawać test?

2021-03-25
0
164143043_2794826130729159_3494825918039893583_n

WPROWADZENIA NA TERYTORIUM REPUBLIKI BIAŁORUSI OGRANICZEŃ SEZONOWYCH DOTYCZĄCYCH OBCIĄŻEŃ OSI

Ministerstwo Transportu i Komunikacji Republiki Białorusi dekretem z 1 marca 2021 r. Nr 4 wprowadza tymczasowe ograniczenia obciążeń osi pojazdów na republikańskich drogach publicznych.Dokument określa listę republikańskich autostrad, dla których obciążenia na osiach pojazdów są ograniczone od 25 marca do 20 kwietnia. W dokumencie znajduje się również lista autostrad, na których nie są wprowadzane ograniczenia. Na innych autostradach w tym okresie dopuszczalny jest maksymalny nacisk na jedną oś wynoszący 9 ton.

2021-03-25
0