Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Inteligentne opony już wkrótce

5-199x143

Continental w dalszym ciągu pomyślnie rozwija współpracę ze specjalistami ds. elektroniki i opon. Już wkrótce czujniki ciśnienia powietrza poinformują kierowcę o zużyciu bieżnika i konieczności zmiany opon.

Wypowiadając się na temat konieczności kontroli głębokości bieżnika, kierownik działu bezpieczeństwa Andreas Wolf wyjaśnił: „Nie na darmo na całym świecie w przepisach ruchu drogowego jest surowo reglamentowane, jaka powinna być minimalna głębokość bieżnika opon. Bardzo się cieszę zatem, że wkrótce dzięki specjalnym czujnikom zamontowanym w oponach będziemy wiedzieli, jaka jest głębokość bieżnika opony na dany moment”.

Dokonać tego pozwoli „inteligentne” oprogramowanie. Głębokość bieżnika opon będzie oceniania w oparciu o charakterystykę oporów toczenia opon. Zamontowany bezpośrednio pod bieżnikiem czujnik ciśnienia powietrza będzie analizował charakterystykę otoczenia, w zależności od tego, jak się deformuje opona. Już od 2017 roku czujniki będą montowane we wszystkich nowych samochodach z systemem monitorowania ciśnienia w oponach.

Jak się odbywa proces ustalania głębokości bieżnika?

Tworząc elektroniczny system monitorowania wysokości bieżnika, inżynierowie Continental obserwowali ciągle się zmieniające właściwości toczenia opon. Specjaliści ds. opon i elektroniki przeprowadzili szereg testów, zebrana informacja w ten sposób informacja będzie wykorzystywana w oprogramowaniu nowych samochodów. Ciągle się zmieniające właściwości toczenia opon są porównywane do informacji zebranych w trakcie badań. Kiedy bieżnik zostanie zużyty do najniższego dozwolonego limitu, system zamontowany w samochodzie powiadomi o potrzebie wymiany opony. Ponadto, system informacyjny samochodu będzie mógł samodzielnie poinformować o tym najbliższy lokalny serwis naprawy samochodów.

Oczywiście, poziom bieżnika wciąż będzie można sprawdzić samodzielnie, dzięki klasycznemu wskaźnikowi zamontowanemu pomiędzy fragmentami bieżnika.

Opony stają się „inteligentne”

W roku 2002 „Continental” wprowadził pierwsze czujniki ciśnienia opon – najważniejszego połączenia między pojazdem a drogą. Od tego czasu zawiadamiają one kierowców o poziomie ciśnienia w oponach i ostrzegają, jeśli ciśnienie jest niewystarczające. A od listopada 2014 roku system ten będzie we wszystkich sprzedawanych w Unii Europejskiej samochodach osobowych klasy M1.

Czujniki ciśnienia pomogą utrzymać optymalne ciśnienie w oponach, przedłużą czas eksploatacji opon, zmniejszą zużycie paliwa, zapewniając tym samym mniejszą emisję CO2. Bardzo dokładne czujki mogą być montowane bezpośrenio w zaworach, jak i pod bieżnikiem opony. Można je zainstalować także w przypadku, gdy nabywamy drugi zestaw opon bez czujników.

Continental rozszerza możliwości czujników opon

Współpracując z producentami samochodów na całym świecie Continental dalej rozszerza możliwości czujników opon. Jak to wygląda? Wszystkie opony po pewnym czasie tracą powietrze. Czujnik ciśnienia powietrza gwarantuje, że kierowca zostanie zawczasu powiadomiony, jeśli ciśnienie spadnie. W związku z tym znacznie zmniejsza się ryzyko, że będzie się jechało na jednej lub więcej niebezpiecznie odpompowanych oponach.

Aplikacja mobilna „Filling Assistant” na smartfony w przyszłości będzie wielkim pomocnikiem w pompowaniu opon bez ciśnieniomierza. Aplikacja powiadomi kierowcę, kiedy opona będzie odpowiednio napompowana. Pozwoli to osiągnąć masymalną wydajność opon i zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu.

W przygotowaniu seryjna produkcja czujników obciążenia

Kolejną innowacją są czujniki obciążenia przygotowywane już do produkcji. Inżynierowie Continental zaprojektowali oprogramowanie mające na celu ustalenie, czy samochód nie został za bardzo obciążony, co przyda się zwłaszcza przed wyjazdem na wakacje. System elektroniczny bardzo szybko zidentyfiuje z powodu nadmiernego obciążenia zmiany właściwości toczenia opon i powiadomi o tym kierowcę. W przyszłości systemy wspomagania kierowcy również będą korzystać z informacji o obciążeniu, stosując te dane do masy różnych pojazdów. To na dłuższą metę zrobi automatyczne systemy wspomagania jeszcze bardziej bezpieczne i bardziej wygodne.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
167816581_2800861546792284_6821103957530999262_n

WAŻNE !!! Coraz więcej kierowców w Polsce zostaje pozbawionych prawa jazdy na trzy miesiące!

WAŻNE ️
Coraz więcej kierowców w Polsce zostaje pozbawionych prawa jazdy na trzy miesiące! Przez ten okres kierowcy zawodowi pozostają bezrobotni. Najczęstszym powodem jest przekroczenie dozwolonej prędkości o ponad 50 km/h. Nierzadko zdarza się, że zawodowi kierowcy dostają karę podczas prowadzenia samochodu osobowego. Ale nawet na ciężarówce, którą przekroczycie limit 40 km/h przy pełnej prędkości (90), jest ryzyko pozostania bez pracy przez okres trzech miesięcy.

2021-04-02
0
166226256_2798283527050086_614401353238335132_n

PRZEWODNIK PO KARACH. GDZIE I ILE PŁACI KIEROWCA W EUROPIE ZA NARUSZENIE WARUNKÓW PRACY I ODPOCZYNKU

PRZEWODNIK PO KARACH. GDZIE I ILE PŁACI KIEROWCA W EUROPIE ZA NARUSZENIE WARUNKÓW PRACY I ODPOCZYNKUArt. 19 ust. 1. Rozporządzenie UE 561/2006 zobowiązuje państwa członkowskie do informowania Komisji o sankcjach mających zastosowanie w przypadku naruszenia tego rozporządzenia UE 165/2014.W związku z tym postanowiliśmy sporządzić linki dla każdego kraju do dokumentów zamieszczonych na oficjalnej stronie Komisji Europejskiej do wglądu. Informacje podane w języku angielskimNależy zwrócić uwagę, że: Belgia, Irlandia, Włochy, Malta i Rumunia nie przekazały dotychczas Komisji informacji.Możesz zapoznać się z dokumentami, klikając poniższe linki :

2021-03-30
0
165024830_2795366667341772_2670891210294924177_n

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA dotyczące podróży do Niemiec

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA dotyczące podróży do Niemiec:

1️⃣ Podróżuję do Niemiec kilka razy w tygodniu – jak długo mój test Covid jest ważny?Wjeżdżając do Niemiec należy przedstawić zaświadczenie o wynikach badań (w języku angielskim lub niemieckim) nie starsze niż 48 godzin (od momentu pobrania próbki, bez wydawania zaświadczenia).

2️⃣ Wjeżdżam do Holandii przez Niemcy, a w drodze powrotnej odbieram ładunek w Niemczech – czy muszę zdawać test?
Nie, przy wjeździe z Holandii, która nie należy do grupy wysokiego ryzyka, test nie jest wymagany, ale kierowca musi mieć dowód rejestracji.

3️⃣ Wczoraj zdałem test przed wjazdem do Niemiec, a dziś jestem w Austrii. Wieczorem wracam do Niemiec od strony Tyrolu; czy muszę ponownie przystąpić do testu? Ponowne przystąpienie do testu Covid nie jest konieczne, jeżeli poprzedni negatywny test został przeprowadzony nie wcześniej niż 48 godzin przed wjazdem do Niemiec.

4️⃣Czy jestem zwolniony z testu przy wjeździe do Niemiec poza Mecklemburg-Vorpommern (Słubice, Krajnik Dolny, Kostrzyń nad Odrą), jeśli przebywam w Niemczech do 72 godzin?

Tak, w przypadku wjazdu do Niemiec poza wyznaczonym krajem, test dla pobytu w Niemczech do 72 godzin nie jest obowiązkowy. ALE jeśli wjechać do tego kraju „naokoło”, nadal będzie wymagany test.

5️⃣ Czy przy wjeździe do Niemiec z innych krajów muszę zdawać test?

2021-03-25
0
164143043_2794826130729159_3494825918039893583_n

WPROWADZENIA NA TERYTORIUM REPUBLIKI BIAŁORUSI OGRANICZEŃ SEZONOWYCH DOTYCZĄCYCH OBCIĄŻEŃ OSI

Ministerstwo Transportu i Komunikacji Republiki Białorusi dekretem z 1 marca 2021 r. Nr 4 wprowadza tymczasowe ograniczenia obciążeń osi pojazdów na republikańskich drogach publicznych.Dokument określa listę republikańskich autostrad, dla których obciążenia na osiach pojazdów są ograniczone od 25 marca do 20 kwietnia. W dokumencie znajduje się również lista autostrad, na których nie są wprowadzane ograniczenia. Na innych autostradach w tym okresie dopuszczalny jest maksymalny nacisk na jedną oś wynoszący 9 ton.

2021-03-25
0