Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Inteligentne opony już wkrótce

5-199x143

Continental w dalszym ciągu pomyślnie rozwija współpracę ze specjalistami ds. elektroniki i opon. Już wkrótce czujniki ciśnienia powietrza poinformują kierowcę o zużyciu bieżnika i konieczności zmiany opon.

Wypowiadając się na temat konieczności kontroli głębokości bieżnika, kierownik działu bezpieczeństwa Andreas Wolf wyjaśnił: „Nie na darmo na całym świecie w przepisach ruchu drogowego jest surowo reglamentowane, jaka powinna być minimalna głębokość bieżnika opon. Bardzo się cieszę zatem, że wkrótce dzięki specjalnym czujnikom zamontowanym w oponach będziemy wiedzieli, jaka jest głębokość bieżnika opony na dany moment”.

Dokonać tego pozwoli „inteligentne” oprogramowanie. Głębokość bieżnika opon będzie oceniania w oparciu o charakterystykę oporów toczenia opon. Zamontowany bezpośrednio pod bieżnikiem czujnik ciśnienia powietrza będzie analizował charakterystykę otoczenia, w zależności od tego, jak się deformuje opona. Już od 2017 roku czujniki będą montowane we wszystkich nowych samochodach z systemem monitorowania ciśnienia w oponach.

Jak się odbywa proces ustalania głębokości bieżnika?

Tworząc elektroniczny system monitorowania wysokości bieżnika, inżynierowie Continental obserwowali ciągle się zmieniające właściwości toczenia opon. Specjaliści ds. opon i elektroniki przeprowadzili szereg testów, zebrana informacja w ten sposób informacja będzie wykorzystywana w oprogramowaniu nowych samochodów. Ciągle się zmieniające właściwości toczenia opon są porównywane do informacji zebranych w trakcie badań. Kiedy bieżnik zostanie zużyty do najniższego dozwolonego limitu, system zamontowany w samochodzie powiadomi o potrzebie wymiany opony. Ponadto, system informacyjny samochodu będzie mógł samodzielnie poinformować o tym najbliższy lokalny serwis naprawy samochodów.

Oczywiście, poziom bieżnika wciąż będzie można sprawdzić samodzielnie, dzięki klasycznemu wskaźnikowi zamontowanemu pomiędzy fragmentami bieżnika.

Opony stają się „inteligentne”

W roku 2002 „Continental” wprowadził pierwsze czujniki ciśnienia opon – najważniejszego połączenia między pojazdem a drogą. Od tego czasu zawiadamiają one kierowców o poziomie ciśnienia w oponach i ostrzegają, jeśli ciśnienie jest niewystarczające. A od listopada 2014 roku system ten będzie we wszystkich sprzedawanych w Unii Europejskiej samochodach osobowych klasy M1.

Czujniki ciśnienia pomogą utrzymać optymalne ciśnienie w oponach, przedłużą czas eksploatacji opon, zmniejszą zużycie paliwa, zapewniając tym samym mniejszą emisję CO2. Bardzo dokładne czujki mogą być montowane bezpośrenio w zaworach, jak i pod bieżnikiem opony. Można je zainstalować także w przypadku, gdy nabywamy drugi zestaw opon bez czujników.

Continental rozszerza możliwości czujników opon

Współpracując z producentami samochodów na całym świecie Continental dalej rozszerza możliwości czujników opon. Jak to wygląda? Wszystkie opony po pewnym czasie tracą powietrze. Czujnik ciśnienia powietrza gwarantuje, że kierowca zostanie zawczasu powiadomiony, jeśli ciśnienie spadnie. W związku z tym znacznie zmniejsza się ryzyko, że będzie się jechało na jednej lub więcej niebezpiecznie odpompowanych oponach.

Aplikacja mobilna „Filling Assistant” na smartfony w przyszłości będzie wielkim pomocnikiem w pompowaniu opon bez ciśnieniomierza. Aplikacja powiadomi kierowcę, kiedy opona będzie odpowiednio napompowana. Pozwoli to osiągnąć masymalną wydajność opon i zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu.

W przygotowaniu seryjna produkcja czujników obciążenia

Kolejną innowacją są czujniki obciążenia przygotowywane już do produkcji. Inżynierowie Continental zaprojektowali oprogramowanie mające na celu ustalenie, czy samochód nie został za bardzo obciążony, co przyda się zwłaszcza przed wyjazdem na wakacje. System elektroniczny bardzo szybko zidentyfiuje z powodu nadmiernego obciążenia zmiany właściwości toczenia opon i powiadomi o tym kierowcę. W przyszłości systemy wspomagania kierowcy również będą korzystać z informacji o obciążeniu, stosując te dane do masy różnych pojazdów. To na dłuższą metę zrobi automatyczne systemy wspomagania jeszcze bardziej bezpieczne i bardziej wygodne.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0