Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

0 promila – jest pomysł wprowadzenia rygorystycznych przepisów w całej UE

kierowca-pijany-badania-tacholab

Zdaniem Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transport (ETSC) Unia Europejska powinna ustanowić jeden wspólny limit alkoholu dla kierowców we wszystkich krajach członkowskich Unii Europejskiej. Za zmianami są także… sami producenci alkoholu.

Aktualnie każdy kraj indywidualnie reguluje limit alkoholu we krwi kierowców. W Polsce jest to mniej niż 0,2 promila, na Słowacji 0,4, w Niemczech 0,8 promila, z kolei w słynących z piwa Czechach, ale i Bułgarii czy Słowacji, to 0,0 promila.

Według Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu warto zainspirować się właśnie Czechami. Argumentuje to faktem, że każdy inaczej reaguje na daną ilość alkoholu. Wprowadzenie zasady zero tolerancji poprawiłoby zatem bezpieczeństwo na drogach, a jednocześnie wykluczyłoby ryzyko pomyłek wynikających z nieznajomości przepisów w danym kraju.

Co ciekawe, akcję i kampanię edukacyjną ETSC współfinansuje The Brewers od Europe, czyli organizacja zrzeszająca producentów alkoholi z całej Europy.

*

Zmęczyli kierowców, upili ich i… przeprowadzili eksperyment. Polscy eksperci sprawdzili, czy zmęczeni kierowcy są równie niebezpieczni, co pijani

*

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

IMG_8048

Jedną z największych giełd transportowych w Polsce kieruje kobieta [WYWIAD]

Branża logistyki, transportu i przewozów przez cała lata uznawana była za typowo męską. Tymczasem odsetek kobiet pracujących w magazynach, kierujących ciężarówkami, zarządzających łańcuchem dostaw czy nawet prowadzących przedsiębiorstwa transportowe systematycznie rośnie. Dynamika branży TSL sprawia bowiem, że kobiety czują się w niej jak w swoim żywiole. 

2019-11-13
0
Waga_08.11.2019_Nr1

Wywrotki z nadprogramowym ciężarem i bez plandeki

3,8 tony za dużo ważyła cięższa z dwóch przeładowanych wywrotek, które skontrolował patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Sypki ładunek nie był również odpowiednio zabezpieczony. Kierowców ukarano mandatami. Surowsze konsekwencje finansowe grożą przewoźnikowi.

2019-11-12
0