Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Złożono zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez GITD. Chodzi o odcinkowy pomiar prędkości

odcinkowy-pomiar-predkosci-2

We wrześniu NIK przedstawiła raport z funkcjonowania systemu automatycznego pomiaru prędkości. „Mimo, że Polska przoduje w europejskich statystykach śmiertelności na drogach to informacje te nie skłoniły do działania ani polityków ani żadnej instytucji w Polsce” – twierdzi Miasto Jest Nasze. Stowarzyszenie złożyło w środę do prokuratora generalnego zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

O raporcie Najwyższej Izby Kontroli pisaliśmy w TYM artykule.

Zawiadomienie złożone przez Miasto Jest Nasze dotyczy możliwości popełnienia przestępstwa przekroczenia uprawnień i niedopełnienia obowiązków oraz działania na szkodę interesu publicznego przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

„Miasto Jest Nasze złożyło dziś [w środę – przyp. Redakcji] zawiadomienie o możliwości popełnienia przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego – Pana Alvina Gajadhura lub pracowników Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, a w szczególności Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym oraz delegatur Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie i Wrocławiu przestępstwa przekroczenia uprawnień i niedopełnienia obowiązków oraz działania na szkodę interesu publicznego w latach 2015-2017 na terenie całej Polski przez niezapewnienie efektywnego działania systemu odcinkowego pomiaru prędkości oraz wnoszę o wszczęcie w tej sprawie postępowania przygotowawczego. Jest to tak zwane przestępstwo nadużycia władzy określone w art. 231 Kodeksu karnego” – czytamy w komunikacie stowarzyszenia.

Z raportu NIK wynika bowiem, że w latach 2015-2017 Główny Inspektorat Transportu Drogowego ograniczał rejestrację wykroczeń poprzez programowanie fotoradarów nawet o 30 km/h powyżej obowiązujących limitów prędkości obowiązujących na danym odcinku drogi, podczas gdy prawo o ruchu drogowym dopuszcza ustawienie urządzeń o 10 km/h powyżej dozwolonej prędkości. Chodziło m.in. o braki kadrowe oraz trudności w procesowaniu dużej liczby wykroczeń. Zdaniem NIK suma nienałożonych kar mogła wynieść nawet 2,8 mld zł.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0