Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zgłoszono, że przewoźnik stosuje wyłączniki tachografu. Na wyłączniku przejechał przynajmniej 20 tys. km

wylacznik_dolonoslaskie

Kontrola pojazdów tego dolnośląskiego przewoźnika odbyła się w oparciu o oficjalny wniosek. Osoba, która go złożyła najwidoczniej doskonale zdawała sobie z tego, że w ciężarówkach stosowane są wyłączniki tachografów.

Nielegalny sprzęt znaleziono w jednej z dwóch skontrolowanych ciężarówek. Jednocześnie stwierdzono manipulowanie przebiegiem. Przebieg okazał się o 20 tys. km niższy niż wskazywał licznik.

Więcej w komunikacie GITD:

Wyłącznik, za sprawą którego kierowca ciężarówki manipulował czasem pracy, ujawnili w trakcie kontroli dolnośląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Dzięki wyłącznikowi kierowca rejestrował na tachografie odpoczynek podczas faktycznej jazdy. Urządzenie blokowało również rejestrację przejechanych kilometrów. Możliwe, że ciężarówką przejechano tak aż 20 tys. kilometrów.

Wrocławscy inspektorzy ITD skontrolowali 17 lutego dwie ciężarówki należące do dolnośląskiego przedsiębiorstwa. Była to odpowiedź na wniosek o przeprowadzenie kontroli, z którego wynikało, że kierowcy tej firmy wykonują międzynarodowe przewozy bez należytego rejestrowania czasu pracy. Weryfikacja jednej z dwóch ciężarówek nie wykazała nieprawidłowości, ale wynik kontroli drugiego pojazdu może zakończyć się poważnymi konsekwencjami zarówno dla kierowcy, jak i przewoźnika.

Analiza danych z tachografu, karty kierowcy oraz okazanych dokumentów wykazała, że kierowca kilkukrotnie podczas przewozu, jadąc w kierunku granicy bądź wracając do miejsca garażowania pojazdu, wykorzystywał tzw. wyłącznik. Podczas jazdy urządzenie mogło rejestrować dowolnie zadeklarowaną aktywność prowadzącego, w tym odpoczynek. Wyłącznik blokował także rejestrację przejechanych kilometrów. Po sprawdzeniu jednostek sterujących pojazdu ustalono, że rzeczywisty przebieg ciężarówki jest o ponad 20 000 km niższy od rzeczywistego. Możliwe zatem, że jeżdżący tym pojazdem przejechali tak duży dystans bez rejestracji jazdy na kartach kierowców i w pamięci tachografów.

Ciężarówka trafiła do serwisu, w którym zdemontowano wyłącznik. Kierowca został ukarany mandatem karnym, a wobec przewoźnika toczy się już postępowania administracyjne. W związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa, tj. cofnięcia wskazań drogomierza, Inspekcja Transportu Drogowego przekaże sprawę policji.

3 (1)

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0