Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Za ciężkie transporty

drewno_2

Na pięć skontrolowanych ciężarówek z drewnem, pięć było przeładowanych. Rekordzista ważył prawie 57 ton. Kontrole odbyły się w ramach wspólnej akcji opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego, Straży Leśnej i Policji.

Akcja kontroli pojazdów, którymi przewożono drewno odbyła się na terenie dwóch powiatów: nyskiego i prudnickiego. Inspektorzy z opolskiego WITD, strażnicy leśni i policjanci z komendy w Nysie i Prudniku skontrolowali pięć transportów. Wszystkie pojazdy były za ciężkie, a rekordzista ważył o blisko 17 ton za dużo. Przeciążenie nie było jedynym, wykrytym naruszeniem.

Trzy pojazdy poruszały się po drogach bez właściwego zezwolenia. Ten brak może słono kosztować przewoźników. Inspektorzy wszczęli już postępowania administracyjne zagrożone karą w łącznej wysokości 20 500 zł. Kontrolujący stwierdzili też naruszenia z zakresu czasu pracy i używania tachografów (m.in. tachograf bez ważnego badania okresowego). Jedna z naczep miała dodatkowo nieszczelny układ pneumatyczny. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny tego pojazdu.

Wobec wszystkich skontrolowanych i przeciążonych ciężarówek wydano zakaz jazdy do czasu rozładowania nadmiaru drewna.

drewno_3

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

kwarantanna-a-kierowca

Czy e-commerce rozpędzi branżę transportową? Polski rynek e-commerce rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie

Według najnowszego raportu „Rynek towarowy i logistyczny w Polsce – wzrost, trendy i prognozy na lata 2020-2025” CARG dla rodzimej branży TSL wyniesie około 4 proc.[1] Wiąże się to m.in. z budową nowej powierzchni magazynowej oraz rozwojem segmentu e-commerce. Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych.

2020-09-20
0
Transport mit LKW und Schiff

Po miesiącu od Pakietu Mobilności nadal nic nie wiadomo! Wątpliwości dotyczą m.in. rozróżnienia odpoczynku tygodniowego od definicji tygodniowego okresu odpoczynku

Pakiet Mobilności, zapowiadany od przeszło 4 lat, w końcu zapisał się w historii konkretną datą – 20 sierpnia 2020. Po niespełna miesiącu nadal nie pojawiła się żadna oficjalna wersja wyjaśnień dotyczących zmian wprowadzonych 20 sierpnia 2020 do Rozporządzenia 561/2006. Czy ktoś w końcu wyjaśni branży jaki jest kierunek zmian i jak one wyglądają?

2020-09-18
0