Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Z manipulatorem tachografów i wysoką karą od celników

wegierski-przewoznik

Podczas rutynowej kontroli ciężarówki węgierskiego przewoźnika inspektorzy zaczęli podejrzewać, że coś się nie zgadza w zapisach czasu pracy kierowcy. Zdecydowali się skierować pojazd z tachografem do jednego z profesjonalnych serwisów tachografów. Wykryto zmanipulowany czujnik ruchu oraz naruszenie zabezpieczeń samego tachografu. 

Zagraniczny pojazd członowy zatrzymali w ubiegły czwartek (03.10.2019) śląscy inspektorzy, wykonujący swoje czynności kontrolne na A4 w Gliwicach. Na podstawie wnikliwej analizy wczytanych z tachografu danych cyfrowych inspektorzy zaczęli podejrzewać najgorsze – tachograf lub któryś z elementów instalacji urządzenia rejestrującego był prawdopodobnie zmanipulowany w celu fałszowania danych o czasie pracy kierowcy, rejestrowanych na karcie i w tachografie. Pojazd skierowano do jednego z warsztatów legalizacji i serwisu tachografów w Gliwicach, gdzie wspólnie z technikami zabrano się inspekcję całej instalacji tachografu.

Główne podejrzenie padło na impulsator, który, jak się szybko okazało, został dość profesjonalnie przerobiony. Oględzinom poddano także sam tachograf, który nosił ślady naruszenia zabezpieczeń oraz brakowało w nim fabrycznych elementów. Tym samym stwierdzono naruszenie związane z zabronioną ingerencją w urządzenie rejestrujące. Przewidywana kara w tym przypadku przekroczyła kwotę 11 tys. zł, a pojazd został skierowany na parking, do czasu wpłacenia kaucji.

Nie był to koniec kłopotów węgierskiego przewoźnika, gdyż inspektorzy, weryfikując ładunek stwierdzili, że rodzaj transportowanych w naczepie substancji wymaga zgłoszenia ich przewozu w systemie rejestracji i monitorowania przewozu towarów „wrażliwych” SENT. Wszystko wskazywało, że takiego zgłoszenia kontrolowany przewoźnik nie dokonał. Na miejsce wezwano funkcjonariuszy Krajowej Administracji Skarbowej, których kontrola potwierdziła podejrzenia inspektorów. Nałożona przez celników kara wyniosła aż 25 tys. zł.

wegierski-przewoznik-2

Źródło: WITD Katowice, oprac.: Redakcja

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0