Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Wszystkie drogi federalne Niemiec płatne dla pojazdów powyżej 7,5 tony. Zmiany obowiązują od 1 lipca

niemcy-drogi-federalne-platne

Od początku lipca pojazdy i zestawy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 t podlegają opłatom drogowym na wszystkich drogach federalnych w Niemczech. Sieć płatnych dróg w Niemczech obejmuje obecnie około 52 000 kilometrów autostrad i dróg federalnych.

Techniczne dostosowanie dotyczy zarówno automatycznego, jak i ręcznego systemu poboru opłat drogowych oraz ich kontroli. Poszczególne rozwiązania były wprowadzane stopniowo i wdrażane w odpowiednim czasie. Wraz z rozpoczęciem w dniu dzisiejszym poboru opłat drogowych na wszystkich drogach federalnych ten obszerny projekt zostaje pomyślnie zakończony.

Więcej przedsiębiorstw zostanie objętych obowiązkiem uiszczania opłat drogowych

Szacuje się, że obowiązkiem uiszczania opłat drogowych od samochodów ciężarowych zostanie dodatkowo objętych około 30 000 przedsiębiorstw z różnych branż. Przedsiębiorstwa powinny sprawdzić, czy ich pojazdy lub zespoły pojazdów spełniają kryterium dopuszczalnej masy całkowitej od 7,5 t, a następnie zdecydować, w jaki sposób chcą dokonywać opłat drogowych w przyszłości.

Zmiany w automatycznym systemie wykupu

Od października 2017 roku do końca marca 2018 roku około 1,1 miliona urządzeń pokładowych (On-Board Unit), zamontowanych w samochodach ciężarowych i służących do automatycznego poboru opłat, będzie stopniowo przechodzić ze zdecentralizowanego systemu na centralny system poboru opłat drogowych. Urządzenia pokładowe wysyłają z pewnym opóźnieniem zakodowane dane przejazdów i istotne do obliczenia opłaty drogowej dane pojazdu do centrum obliczeniowego Toll Collect. Tam odbywa się naliczanie opłat za przejechane, płatne odcinki dróg.

W ramach dalszych prac nad rozwojem systemu i kontroli poboru opłat drogowych technicznie możliwe było zróżnicowanie opłat drogowych według kategorii wagowych.

Ręczny system wykupu

Udoskonalony ręczny system wykupu oferuje różne możliwości dokonywania opłat drogowych. Najważniejszą zaletą nowego wykupu w systemie ręcznym jest możliwość korzystania z aplikacji Toll Collect i innych aplikacji przeznaczonych na urządzenia mobilne, takie jak smartfony i tablety. W dalszym ciągu można też dokonywać wykupu za pośrednictwem komputerów stacjonarnych lub 1100 nowych terminali opłat drogowych. Nowe terminale opłat drogowych uzupełnią system wykupu online.

Kolumny kontrolne

W przyszłości kolumny kontrolne rozmieszczone na drogach federalnych będą sprawdzać, czy obowiązkowe opłaty drogowe zostały uiszczone. Kolumny kontrolne stanowią uzupełnienie kontroli mobilnych dokonywanych przez Federalny Urząd Transportu Towarowego (BAG). Na drogach federalnych nie będą stawiane mostki kontrolne. Pod względem technicznym kolumny kontrolne są wyposażone w podobne funkcje jak mostki kontrolne zainstalowane na autostradach. Około 600 kolumn kontrolnych, które mają cztery metry wysokości i są pomalowane na niebiesko/zielono, będzie sprawdzać, czy przejeżdżające pojazdy podlegają opłatom drogowym i czy obowiązek ten został spełniony.

Źródło: Toll Colect

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

fabryka-mercdesa-w-polsce

Znów zmiany w badaniach technicznych. Kary dla spóźnialskich wyższe o 50 proc.

Czy szykuje się rewolucja w przeglądach technicznych? Rząd pracuje nad nowelizacją prawa drogowego. Wśród najważniejszych propozycji: nowa opłata jakościowa, wyższa kara za przeprowadzenie obowiązkowego przeglądu technicznego po terminie oraz zmiana systemu nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów. 

2018-10-23
0
kierowcy-ceizarwek

Przewoźnicy kuszą dobrymi zarobkami, prywatną opieką zdrowotną i służbowymi laptopami, a kierowców ciężarówek wciąż brakuje

Umowa o pracę, 7 000 zł na rękę, prywatna opieka medyczna, służbowy laptop, dodatkowe ubezpieczenie i komórka do celów prywatnych… Aż 43% polskich firm transportowych ma problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika[1], co sprawia, że przewoźnicy muszą się mocno wykazać, by przekonać do siebie i zatrzymać lojalnych kierowców. Tylko na ten moment szacuje się bowiem, że brakuje aż 100 000 truckerów. W ciągu najbliższych 7 lat liczba wakatów może zwiększyć się o kolejne 200 000.

2018-10-23
0
bigcarsharing-przyszlosc-foto

Dostawczaki na minuty – nowość w Polsce

Carsharing może być dla firm bardziej opłacalną formą korzystania z samochodu niż leasing czy zakup. Zwłaszcza jeśli pojazd używany jest okazjonalnie, np. w firmach, które działają sezonowo. Teraz rynek samochodów na minuty poszerza swoją ofertę o pojazdy dostawcze. 

2018-10-23
0
odcinkowy-pomiar-predkosci

Ene due, czyli kto dostanie fotoradary? Jednak nie Policja!

Jeszcze pod koniec września informowaliśmy o tym, że Policja przejmie kontrolę nad systemem fotoradarów, m.in. w związku z tym, że ITD ma zająć się innymi, ważniejszymi zadaniami, jak nadzór nad systemem poboru opłat drogowych. Jak jednak ustalił portal brd24.pl, rząd nawet nie zamierza rozpocząć prac nad projektem ustawy zakładającym te zmiany!

2018-10-22
0