Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Wjechał pod zakaz tonażowy z magnesem

Kontrola_zakaz_magnes_24.11.2020_Nr1

Kierowca ciężarówki zignorował obowiązujący znak ograniczenia tonażowego i początkowo nie zatrzymał się do kontroli funkcjonariuszom z wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Chwilę później ciężarówka została zatrzymana. Kierowca zdążył zdjąć magnes z impulsatora skrzyni biegów przed dojazdem inspektorów, co nie uchroniło go przed odpowiedzialnością. Nierejestrowanie aktywności było jedną z kilku ujawnionych nieprawidłowości.

Ciągnik siodłowy z naczepą zwrócił uwagę funkcjonariuszy ITD z Konina, którzy we wtorek (24 listopada) patrolowali drogi pomiędzy Sługocinem a Wilczną. Zestaw jechał odcinkiem krajowej 92-ki, gdzie obowiązuje zakaz poruszania się dla pojazdów ważących powyżej 18 ton. Kierujący nie zareagował na wydany sygnał do zatrzymania się. Funkcjonariusze ruszyli za ciężarówką i po chwili ją zatrzymali. Kierowca zdążył przed dojazdem inspektorów wyjść z pojazdu i zdjąć magnes przyłożony do impulsatora skrzyni biegów. Nie uchroniło go to jednak przed odpowiedzialnością za niedozwolony czyn.

Ciężarówkę skierowano do miejsca, gdzie inspektorzy ITD mogli przeprowadzić bezpiecznie kontrolę drogową. Oprócz nierejestrowania aktywności kierującego stwierdzono, że tachograf zainstalowany w ciężarówce nie miał ważnej legalizacji. Jedna z opon na pojedynczej osi napędowej ciągnika siodłowego była mocno uszkodzona, co dyskwalifikowało pojazd z dalszej jazdy. Kierujący nie okazał też wymaganego wypisu z licencji lub zaświadczenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.

Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny niesprawnego ciągnika siodłowego i wydali zakaz jego dalszej jazdy. Kierowcę ukarali mandatami na kwotę 2 tysięcy 800 złotych. Wobec przewoźnika wszczęto postępowania administracyjne. Za ujawnione nieprawidłowości przedsiębiorcy grozi maksymalna wysokość kary, jaką przewiduje ustawa o transporcie drogowym – 12 tys. zł. Używany magnes mógł także spowodować nieuprawnioną ingerencję w prawidłowość działania drogomierza pojazdu. ITD zawiadomi o możliwości popełnienia przestępstwa właściwą miejscowo prokuraturą.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

173161620_2808720396006399_8633036104631496503_n

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę litewskiego przewoźnika w celu kontroli. Po rozładunku w Polsce kierowca – obywatel Białorusi – wyjechał w kierunku Niemiec. Mężczyzna pachniał wyraźnie alkoholem. Test wykazał około 0,52 ppm alkoholu w oddechu kierowcy.Pijany kierowca został zatrzymany.Przypominamy, że od 0,5 ppm w Polsce grozi odpowiedzialność karna.

2021-04-13
0

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km.
Po zatrzymaniu się na parkingu przy autostradzie A22 Nogaredo West, na północ od Rovereto, mężczyzna przypadkowo wjechał na przeciwległy pas autostrady Brenner. Cudem uniknął wypadku.
Dojechał aż do zjazdu z autostrady Trient Süd. Tam ciężarówka została zatrzymana przez policję na parkingu awaryjnym.  http:///www.youtube.com/watch?v=5vG1vpdofnw

2021-04-12
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
170022647_2803909569820815_3503557148017869621_n

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta.Historia na weekend, ale o trudnej codzienności. W poniedziałek 29 marca firma transportowa straciła kierowcę. Mężczyzna nie skontaktował się, samochodu nie udało się znaleźć – czas zgłosić się na policję. Wypadek?..
❓❓
Jak poinformował Logist.today w odniesieniu do portalu nordbayern.de, policja drogowa gminy Ansbach (kraj związkowy Bawaria) otrzymała powiadomienie o zniknięciu 35-letniego kierowcy ciężarówki. Według obliczeń zarządcy ciężarówka miała jechać do miasta Heilbronn (kraj związkowy Badenia-Wirtembergia), ale zniknęła. Kierowca nie skontaktował się. Wszystko mówiło o sytuacji awaryjnej.
❓ ❓
Policja zareagowała szybko i wysłała dwóch oficerów motocyklowych na poszukiwania. Patrolowcy poradzili sobie z zadaniem, znaleźli ciężarówkę w strefie rekreacyjnej Frankenhöhe-Nord, wzdłuż drogi A6.
Z kierowcą wszystko było w porządku – spał spokojnie, jak później lekarze pisali, „w stanie odurzenia alkoholowego”.Mężczyzna został obudzony i poproszony o wyjaśnienie, ale nie doszło do skutku. Kierowca nie mógł jasno wyjaśnić, co się z nim stało, ledwo trzymał się na nogach. Zamiast tego alkomat „odezwał się” – ponad 2 ppm alkoholu w wydychanym powietrzu. Policja postąpiła zgodnie z instrukcjami – zabrali klucze od auta i odjechali.

Kilka godzin później policja w Ansbach otrzymała wiadomość: na parkingu Frankenhöhe-Nord znajduje się pijany kierowca ciężarówki. Dzień dopiero się zaczął, a co jeśli usiądzie za kierownicą? Policja znowu wyjechała.To był ten sam kierowca, ale w nowym stadium odurzenia alkoholowego – alkomat pokazał ponad 3 ppm w wydychanym powietrzu.

2021-04-07
0