Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Wjechał pod zakaz tonażowy z magnesem

Kontrola_zakaz_magnes_24.11.2020_Nr1

Kierowca ciężarówki zignorował obowiązujący znak ograniczenia tonażowego i początkowo nie zatrzymał się do kontroli funkcjonariuszom z wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Chwilę później ciężarówka została zatrzymana. Kierowca zdążył zdjąć magnes z impulsatora skrzyni biegów przed dojazdem inspektorów, co nie uchroniło go przed odpowiedzialnością. Nierejestrowanie aktywności było jedną z kilku ujawnionych nieprawidłowości.

Ciągnik siodłowy z naczepą zwrócił uwagę funkcjonariuszy ITD z Konina, którzy we wtorek (24 listopada) patrolowali drogi pomiędzy Sługocinem a Wilczną. Zestaw jechał odcinkiem krajowej 92-ki, gdzie obowiązuje zakaz poruszania się dla pojazdów ważących powyżej 18 ton. Kierujący nie zareagował na wydany sygnał do zatrzymania się. Funkcjonariusze ruszyli za ciężarówką i po chwili ją zatrzymali. Kierowca zdążył przed dojazdem inspektorów wyjść z pojazdu i zdjąć magnes przyłożony do impulsatora skrzyni biegów. Nie uchroniło go to jednak przed odpowiedzialnością za niedozwolony czyn.

Ciężarówkę skierowano do miejsca, gdzie inspektorzy ITD mogli przeprowadzić bezpiecznie kontrolę drogową. Oprócz nierejestrowania aktywności kierującego stwierdzono, że tachograf zainstalowany w ciężarówce nie miał ważnej legalizacji. Jedna z opon na pojedynczej osi napędowej ciągnika siodłowego była mocno uszkodzona, co dyskwalifikowało pojazd z dalszej jazdy. Kierujący nie okazał też wymaganego wypisu z licencji lub zaświadczenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.

Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny niesprawnego ciągnika siodłowego i wydali zakaz jego dalszej jazdy. Kierowcę ukarali mandatami na kwotę 2 tysięcy 800 złotych. Wobec przewoźnika wszczęto postępowania administracyjne. Za ujawnione nieprawidłowości przedsiębiorcy grozi maksymalna wysokość kary, jaką przewiduje ustawa o transporcie drogowym – 12 tys. zł. Używany magnes mógł także spowodować nieuprawnioną ingerencję w prawidłowość działania drogomierza pojazdu. ITD zawiadomi o możliwości popełnienia przestępstwa właściwą miejscowo prokuraturą.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0

W jakim kraju kierowca tira zarabia najwięcej?

W jakim kraju kierowca tira zarabia najwięcej?
Zwykle informacje o możliwości zarobienia pieniędzy przekazywane są z pierwszych ust przez kierowców, ale są też próby analizy sytuacji w materiałach analitycznych. Freight Waves zbadał problem, oceniając pensję kierowcy ciężarówki. Oto 10 krajów, w których możesz dobrze zarobić na międzynarodowym transporcie ładunków rocznie:

Szwajcaria: 70 452 USD
Australia: 53 951 USD
Belgia: 50 462 USD
Norwegia: 47 572 USD
USA: 47 130 USD
Niemcy: 46 871 USD
Holandia: 46 865 USD
Austria: 46 217 USD
Kanada: 43 445 USD
Szwecja: 42 751 USD

Liczby są średnie – wszędzie są wyjątki. Kierowca, który zna języki obce i potrafi samodzielnie rozwiązać problemy z kontrolingiem krajów, w których pracuje, może posiadać wyższą pensję.

2021-04-22
0