Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Ważyła ponad 40 % za dużo

kontenery1

O ponad 40% za dużo ważyła ciężarówka z dwoma kontenerami skontrolowana w Stalowej Woli. Podkarpaccy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego odnotowali także inne przekroczenia norm. Ciężarówkę wycofano w ruchu.

Zamiast dopuszczalnych 40 ton, ważyła blisko 57 t, zatem o ponad 40% za dużo. To wyniki kontroli masy ciężarówki z dwom kontenerami, zatrzymanej w środę 29 lipca na drodze krajowej numer 10. Podkarpaccy inspektorzy ITD odnotowali także przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu o blisko 10 % w stosunku do dopuszczalnych 19 t oraz przekroczenie dopuszczalnego nacisku potrójnej osi nienapędowej naczepy o prawie 28% w stosunku do dopuszczalnych 24 ton. Kierowca nie posiadał wymaganego w tym przypadku zezwolenia, a do grona naruszeń dopisano wykonywanie przewozu zespołem złożonym z większej liczby pojazdów od dopuszczonej przez przepisy prawa ruchu drogowego – zamiast maksymalnie dwóch, kierowca prowadził w sumie trzy pojazdy.

Do czasu usunięcia nieprawidłowości wagowych, kierowcy zakazano dalszej jazdy. Przeciwko przedsiębiorcy toczy się z kolei postępowanie administracyjne zagrożone karą finansowa.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

kwarantanna-a-kierowca

Czy e-commerce rozpędzi branżę transportową? Polski rynek e-commerce rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie

Według najnowszego raportu „Rynek towarowy i logistyczny w Polsce – wzrost, trendy i prognozy na lata 2020-2025” CARG dla rodzimej branży TSL wyniesie około 4 proc.[1] Wiąże się to m.in. z budową nowej powierzchni magazynowej oraz rozwojem segmentu e-commerce. Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych.

2020-09-20
0
Transport mit LKW und Schiff

Po miesiącu od Pakietu Mobilności nadal nic nie wiadomo! Wątpliwości dotyczą m.in. rozróżnienia odpoczynku tygodniowego od definicji tygodniowego okresu odpoczynku

Pakiet Mobilności, zapowiadany od przeszło 4 lat, w końcu zapisał się w historii konkretną datą – 20 sierpnia 2020. Po niespełna miesiącu nadal nie pojawiła się żadna oficjalna wersja wyjaśnień dotyczących zmian wprowadzonych 20 sierpnia 2020 do Rozporządzenia 561/2006. Czy ktoś w końcu wyjaśni branży jaki jest kierunek zmian i jak one wyglądają?

2020-09-18
0