Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Trafiony, zatopiony. Jechał na magnesie i z cofniętym licznikiem

magnes_A1_2

Zatrzymany na A1 polski kierowca używał magnesu w celu fałszowania zapisów tachografu. Za jednoczesne fałszowanie licznika przebiegu w pojeździe, trafił w ręce policjantów. Grozi mu do 5 lat pozbawienia wolności.

Kierowca polskiej ciężarówki zignorował sygnał do zatrzymania, podany przez śląskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego, którzy w piątek 14 lutego jechali na nowo otwarty punkt kontrolny na odcinku A1. Mężczyzna przejechał parking i wjechał na autostradę. Nie uniknął kontroli, inspekcyjny pojazd ruszył za ciężarówką i po krótkiej chwili ją zatrzymał. Kierowca twierdził, że nie zatrzymał się na podany sygnał, bo uznał, że dotyczy on innego, zagranicznego pojazdu, który jechał tuż za nim. Kontrola wykazała jednak wiele poważnych naruszeń czasu pracy.

Z wydruku z tachografu jasno wynikało, że w ciągu trzech ostatnich godzin jazdy, urządzenie rejestrowało odpoczynek. Widok magnesu przyłożonego do impulsatora skrzyni biegów nie był więc zaskoczeniem dla kontrolujących. Magnes posiadał nawet uchwyt, ułatwiający jego użycie. Umożliwiał zmęczonemu kierowcy nie tylko symulowanie odpoczynku podczas jazdy, ale też wpływał na dysfunkcję układu hamulcowego – dezaktywował system ABS w ciężarówce.

Inspektorzy ujawnili także kilkadziesiąt naruszeń czasu pracy, zarejestrowanych na karcie kierowcy w ciągu ostatnich 4 tygodni. Mężczyznę ukarano aż 19 mandatami, ale konsekwencje wobec kierowcy mogą być poważniejsze. W związku fałszowaniem zapisów drogomierza, ITD wezwała na miejsce policjantów, którzy prowadzą dalsze czynności w sprawie zagrożonej kara pozbawienia wolności. Koszty poniesie też przedsiębiorca. Same naruszenia czasu pracy będą kosztowały przewoźnika blisko 5 tys. zł. W związku z wszczętym już postępowaniem administracyjnym przedsiębiorcy grozi maksymalna kara 12 tys. zł.

magnes_A1_3

magnes_A1_4

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0