Powstaje polskie e-auto. Ma być praktycznie i funkcjonalnie
2020-03-19 Redakcja

Jako nowa marka możemy stworzyć auto na najwyższym poziomie: praktyczne i estetyczne. Aby odnieść sukces rynkowy, nasze samochody muszą być również konkurencyjne, jeśli chodzi o parametry techniczne oraz jakość – uważa Łukasz Maliczenko, dyrektor ds. rozwoju technicznego produktu ElectroMobility Poland.
Projekt budowy polskiej marki samochodów elektrycznych, który realizuje ElectroMobility Poland, wywołuje spore poruszenie. Niedawno ujawniono, że w projekt zaangażowany jest legendarny projektant Jaguara, Tadeusz Jelec oraz znana włoska firma stylistyczna Torino Design.
Prototypy nowej marki powstają na razie w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i SUV. Pod względem parametrów technicznych i jakości polskie e-auta mają być konkurencyjne wobec rywali z tej samej półki cenowej. – Platforma technologiczna do zbudowania różnych modeli będzie najwyższej klasy, taka jakie wykorzystywane są w samochodach podobnego segmentu – mówi Maliczenko.
Podkreśla, że tworzenie marki od „zera” daje konstruktorom wiele możliwości, niespotykanych w przypadku dużych firm motoryzacyjnych będących na dawna na rynku. – Jako nowa marka nie będziemy musieli konkurować wewnętrznie z innymi naszymi produktami. Możemy zrobić coś, co jest praktycznie, jak i estetycznie na najwyższym poziomie – zaznacza.
Maliczenko zauważa, że stwarza to również szansę na wypracowanie unikatowego DNA marki. – To pojęcie bardzo często używane w motoryzacji. Wykorzystuje się je po to, żeby zdefiniować charakter marki. Pomaga to projektantom w dostosowaniu produktu, nad którym pracują, do spójnej historii i osobowości marki – wyjaśnia. Podkreśla, że atrybuty marki są nie tylko związane z jej wyglądem zewnętrznym. W projekcie nowego modelu samochodu są uwzględniane również parametry techniczne układu jezdnego, takie jak np. charakterystyka zawieszenia.
Zespół ElectroMobility Poland, projektując swoje samochody od podstaw, chce skupić się na cechach, które uważa za najważniejsze, czyli: praktyczność rozwiązań technicznych, przestronność wnętrza i bezpieczeństwo jazdy.
Prototypy samochodów, które ElectroMobility Poland zamierza zaprezentować w połowie tego roku posiadają wiele cech, charakterystycznych również dla modeli produkcyjnych. Będą przestronne w środku (to zasługa niewielkiego modułu napędowego), wygodne zarówno dla kierowcy, jak i jego pasażerów, wyposażono je także w duże, pojemne bagażniki. – Chcemy się odróżniać od innych pod względem ergonomii pojazdu. Spędziliśmy dużo czasu na badaniach m.in. takich rzeczy, jak np. kąt widzenia, po to żeby kierowcy wygodnie się jeździło oraz by zwiększyć bezpieczeństwo tej jazdy – mówi Maliczenko.
W założeniu polski samochód elektryczny tworzony przez ElectroMobility Poland to auto rodzinne, wygodne i eleganckie, które ma odpowiadać na potrzeby klientów i stanowić atrakcyjną konkurencję dla modeli będących już na rynku.
Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP
STUFF GOES HERE
STUFF GOES HERE
Aktualności

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
2021-10-12

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.
2021-07-23

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.
2021-06-13

Drogi wybrane przez nawigatora
Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.
⛔
Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.
2021-05-13

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH
Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.
2021-04-29
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.