Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Poszedł spać na autostradzie. Ruszyła sprawa polskiego kierowcy ciężarówki, który spowodował śmierć 8 osób

wypadek-wielka-brytania

Zdarzenie opisywano jako najbardziej krwawy wypadek, jaki miał miejsce w Wielkiej Brytanii od ostatnich 24 lat. Rozpisywały się o nim media na całym świecie. Mowa oczywiście o tragedii, do której doszło w sierpniu ubiegłego roku. Wczoraj odbyła się pierwsza rozprawa.

31-letni wówczas kierowca Ryszard M. poruszał się ciężarówką marki Scania po autostradzie M1. W pewnym momencie zatrzymał się na prawym pasie jezdni i… postanowił się zdrzemnąć. Według śledczych jego postój na drodze trwał 12 minut. Kierowca minibusa Forda Transita, Cyriac Joseph, również jadący prawym pasem, włączył światła awaryjne i czekał na możliwość wyminięcia ciężarówki. W tym momencie inny pojazd ciężarowy, kierowany przez 54-letniego Brytyjczyka Davida W. Mercedes, uderzył w busa, a pojazd wbił się w ciężarówkę Ryszarda M.

W wyniku wypadku zginęło osiem osób: kierowca busa oraz jego siedmiu pasażerów, członków jednej rodziny, która wybierała się na wspólne wakacje. Cztery osoby, w tym czteroletnia dziewczynka, zostały ciężko ranne.

Jak się okazało, Polak miał 1,15 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. David W. z kolei przekroczył dozwoloną prędkość, a w momencie wypadku rozmawiał przez telefon komórkowy. Obydwaj zostali oskarżeni o spowodowanie śmierci ośmiu osób, nie przyznali się do winy.

Podczas rozprawy poznaliśmy nowe fakty dotyczące wypadku. Jak relacjonował taksówkarz, który pierwszy pojawił się na miejscu tragedii, Polak zapytany o to, czy jest ranny, odpowiedział: „Tak. Czy mogę już stąd iść?”. Z kolei według zeznań policjantów Ryszard M. okłamał ich, twierdząc, że to nie on jest kierowcą ciężarówki, następnie zarzekał się, że ostatnio alkohol pił 21 godzin wcześniej.

Zdaniem prokuratura tragedia ta była „całkowicie możliwa do uniknięcia”.

Na podstawie: The Guardian

https://www.youtube.com/watch?time_continue=25&v=YC8-pqj0EAA

Komentarze

Obiektywny 2018-02-28 10:24

Matii myślenie nie boli , zanim zaczniecie hejtować i negować troszkę użyć rozumku . Ps. w GB ruch jest lewostronny

matti 2018-02-24 22:12

Czy Wy jesteście nienormalni???? Odróżniacie prawą od lewej??? Jakim trzeba być debilem żebym zatrzymać się na prawym pasie na drzemkę?? Ewidentna wina Polaka! Bez niego by do tego nie doszło. Byłem kierowcą i wiem jacy imbecyle jeżdżą!

ambu 2018-02-24 21:43

LuQ masz rację wszystko w temacie skoro nie potrafisz odroznic wymijania od omijania to nie zabieraj głosu ,bo o jezdzie samochodem ,a tym bardziej przepisach nie masz zielonego pojęcia!!!!

Michal 2018-02-24 11:16

Głupi jesteście... Nie miał prawa zatrzymywać się na pasie autostrady bez ważnej przyczyny... Napicie się tego degenerata i stanięcie na pasie autostrady w miejscu do tego nie przeznaczonym jest przejawem że jest idiotą ibto nie jest ważna przyczyną... Anglik jest współwinny tragedii ale winna polskiego kierowcy jest ewidentna...

Marcin 2018-02-23 23:11

A co za idiota staje na światłach awaryjnych za ciężarówka żeby ja ominąć????? Z tego co czytalem Kierowca busa położył się spać po kolacji ok 23:00 I wyruszył ok godz. 1:00 W trasę do Francji ze swoją rodziną i znajomymi...Czy to jest normalne??? Poza tym Polak ma rację przyznaje się do jazdy po pijaku ale sprawca tego zdarzenia jest Anglik z Fedexa Polak siedzi a Anglik na wolności ktoś mi to wytłumaczy?!?!?!

LuQ 2018-02-23 21:14

To nie jest wina Polaka. Bardzo dobrze ze sie nie przyznaje. Brytole nie umieja wymijac i to jest przyczyna - co za demagogia, wszystko przez goscia, ktory uzywal telefonu podczas jazdy i przypierdolil w busa. Wszystko w temacie. Lukasz HGV Driver - wiem co mowie zatem.

Michał 2018-02-23 18:33

Jakim trzeba być ku*wa idiotą, żeby po wszystkim mieć jeszcze czelność powiedzieć "nie przyznaję się do winy"...


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0