Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Polscy kierowcy bardzo negatywnie oceniają kierowców z Ukrainy. Interesujący reportaż

kierowcy-ze-wschodu

Parę dni temu na money.pl ukazał się reportaż opisujący „wojnę” pomiędzy polskimi a ukraińskimi kierowcami. Polacy uskarżają się na kierowców ze Wschodu, ich szalony styl jazdy i nierespektowanie czasu pracy. Czy sytuacja rzeczywiście jest tak dramatyczna?

Trudności ze znalezieniem pracowników w Polsce sprawiają, że przewoźnicy coraz chętniej zatrudniają kierowców z Ukrainy. W 2015 r. na polskich drogach można było spotkać około 10 tys. kierowców zawodowych ze Wschodu, rok później liczba ta uległa podwojeniu, w 2017 r. było ich już 40 tys. Jak oceniają to zjawisko inni kierowcy? Okazuje się, że negatywnie. Narzekają na łamanie przepisów, również dotyczących czasu pracy, sugerują brak umiejętności, podejrzewają nawet, że wielu z nich kupiło uprawnienia, zamiast zdobyć je legalnie.

- Na rynku brakuje rąk do pracy. I firmy są tak przyciśnięte, że już zatrudniają byle kogo. Jak ma papiery, to dostaje kluczyki i jeździ. Aż spowoduje wypadek lub zniszczy towar albo całą ciężarówkę. I wtedy przychodzi opamiętanie – opowiada money.pl Jan, zawodowy kierowca.

W reportażu wypowiada się również anonimowo pracownik ITD. Jego zdaniem ukraińscy kierowcy są często wykorzystywani przez polskich przedsiębiorców, jeżdżąc nie tyle, ile wskazują przepisy, ale „ile szef powie”. Jak mówi, konieczne jest chociażby przeprowadzenie kampanii informacyjnej skierowanej do kierowców ze Wschodu, inaczej – wraz z jeszcze większym napływem pracowników z Ukrainy – konsekwencje będą opłakane. – Jeśli zamiast 9 godzin na dobę, będą jeździć 19 godzin, to proszę na drodze uważać na każdą ciężarówkę. Bo jej kierowca może nawet nie zauważyć momentu, w którym rozjedzie pana auto – mówi.

Cały materiał dostępny jest na money.pl.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Wazanie_Malopolska_01.06.2020_Nr1

20 z 45 dostawczaków przewoziło za dużo

45 samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zatrzymali i skierowali na wagi inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. 20 z 45 skontrolowanych busów przewoziło więcej ładunku niż zezwalają przepisy. Wzmożone kontrole mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i ochronę rynku transportowego przed przejawami nieuczciwej konkurencji.

2020-06-03
0
elektryki-ladowanie-1

Po pandemii rynek pojazdów elektrycznych dynamicznie ruszy

Pandemia koronawirusa spowodowała krótkotrwałe problemy zarówno w produkcji, jak i sprzedaży samochodów elektrycznych. Po chwilowym załamaniu rynek czeka jednak dynamiczny wzrost. Zahamowane zostały natomiast inwestycje w infrastrukturę ładowania.

2020-06-03
0
kierowca-czas-pracy

Polski kierowca zmarł ugodzony 28 cm nożem. Co się wydarzyło na parkingu pod włoską Savoną?

Incydent miał miejsce wieczorem 30 maja na jednym z parkingów w pobliżu włoskiego miasta Savona. Według włoskiej agencji informacyjnej Ansa 45-letni Polak spożywał posiłek wraz z trzema innymi kierowcami ciężarówek. Nagle, w wyniku ostrej kłótni, został ugodzony w nogę 28-centymetrowym kuchennym nożem. Jak podaje policja na podstawie zeznań, mężczyzna zamknął się w kabinie pojazdu i… zabezpieczył ranę taśmą izolacyjną.

2020-06-02
0
drogi-wyrok-tsue

Dlaczego zawsze należy trzymać się swojego pasa jazdy?

Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się własnego pasa nawet w sytuacji, gdy na jezdni nie namalowano wyznaczających go linii.

2020-06-02
0
koronawirus-ograniczenia-ciezarowki

Kierowcy a koronawirus. Czy sytuacja kierowców zmieniła się po 10 tygodniach pandemii? [FELIETON]

Czy sytuacja kierowców ustabilizowała się po 10 tygodniach od ogłoszenia stanu epidemii w Polsce? Jak na kierowców wpływa znoszenie obostrzeń? Co zmieniło się w ich codziennej pracy? Czy podejście społeczeństwa do osób realizujących międzynarodowe przewozy nadal jest, delikatnie mówiąc, negatywne? Na tych kilka pytań odpowiada Damian Pruchnicki, współtwórca facebookowego bloga Brothers Kamil & Damian. Historie z tras.

2020-06-02
0