Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Pierwszy na świecie zegar z… ciężarówek

Clock at daytime_1

Do “wyścigu z czasem” stanęło 14 pojazdów ciężarowych, rozliczanych co do sekundy. Na opuszczonym lotnisku, w kompletnej głuszy, Scania stworzyła z nich gigantyczny zegar, który będzie pracował nieprzerwanie przez 24 godziny.

Transport długodystansowy opiera się w dużej mierze na tym, aby znaleźć się we właściwym miejscu o właściwym czasie. Dlatego inżynierowie Scania poddali pojazdy nowej generacji najtrudniejszej z prób – próbie czasu. Do stworzenia pierwszego na świecie zegara z pojazdów ciężarowych wykorzystano 14 pojazdów, 90 kierowców i 70 000 metrów kwadratowych opuszczonego lotniska. Wyjątkowy zegar ruszył 20 września o godzinie 19:00 czasu środkowoeuropejskiego, a jego praca jest transmitowane online.

– Pojazdy ciężarowe to duże i mocne, a zarazem niezwykle wyrafinowane maszyny. Ich konstrukcja przypomina misterną budowę zegara. Każdy z samochodów Scania w naszym projekcie został dostosowany do swojej roli, jaką pełni w mechanizmie zegara, a system telematyczny na bieżąco monitorujący jazdę sprawił, że wprawienie go w ruch stało się możliwe – wyjaśnia Staffan Arvas, dyrektor marketingu w firmie Scania.

Próba najwyższej precyzji

Każdy pojazd musiał sprostać szczególnym wymaganiom, w zależności od wskazówki, której był częścią. Te, które tworzyły sekundnik przez 24 godziny pokonywały pełen okrąg równo co 60 sekund. Samochody zlokalizowane bliżej środka zegara utrzymywały prędkość 13 km/h, zaś te na obwodzie równo 53 km/h. Dużym wyzwaniem dla pojazdów tworzących wskazówkę minutową i godzinową było idealne zsynchronizowanie startów i zatrzymań.

Aby zagwarantować odpowiednią, stałą prędkość przy zachowaniu najniższego zużycia paliwa, każdy pojazd należało nadzorować, uwzględniając jego pozycję w precyzyjnym mechanizmie zegarowym. Menedżerowie floty znajdujący się w wieży kontrolnej, stale monitorowali pojazdy, dążąc do unikania zbędnych postojów i zachowania pełnej dyspozycyjności zestawów. Kluczowa rola w projekcie przypadła jednak kierowcom, od których zależał sukces całego przedsięwzięcia.

– Największym wyzwaniem w transporcie długodystansowym jest precyzja i punktualność. Nasz zegar był wyjątkową próbą precyzji. Należało trzymać się swojego pasa i wyznaczonej prędkości przez okrągłą dobę. Wszyscy kierowcy musieli się idealnie zsynchronizować, a jedynym na to sposobem była dokładność – mówi Elin Engström, kierowca w projekcie #ScaniaClock, która odpowiadała
za funkcjonowanie sekundnika.

Praca zegara była rejestrowana przez pięć kamer, z różnych miejsc. Efekty wyścigu z czasem Scania, a także dodatkowe informacje o nowej generacji pojazdów i usług firmy, są dostępne na scaniaclock.com – dedykowanej stronie internetowej projektu.

Zegar o powierzchni 70 000 metrów kwadratowych to dowód na to, że Scania dostarcza rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb i zastosowań, niezależnie od tego, czy chodzi o transport paliwa, zboża, tarcicy, czy materiałów budowlanych. Scania oferuje rozwiązania dopasowane do jedynego biznesu, który się liczy. Twojego.

Czytaj więcej na scaniaclock.com.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0