Pamiętacie reklamę Orange z kierowcą ciężarówki? Uznano, że zachęca do przemocy!

Komisja Etyki Reklamy uznała, że telewizyjny spot reklamujący pakiet Orange Love nawołuje do przemocy. Reklama przedstawia kierowcę osobówki, który wysiada z auta z zamiarem… pobicia kierowcy ciężarówki.
Spot miał reklamować promocyjny dostęp do HBO i HBO, ale zamiast tego promuje agresywne zachowania i może zachęcać do przemocy.
W reklamie widzimy kierowcę osobówki jadącej za ciężarówką. Narzeka na powolność kierowcy ciężarówki. „Ale się wlecze – mówi. – W ogóle zakazać tych ciężarówek powinni”. Zamierza „rozwiązać sprawę” i „powiedzieć, co myśli” na parkingu. Podwija rękawy koszuli i zbliża się do samochodu ciężarowego z jasnym zamiarem. Kiedy jednak otwiera drzwi ciężarówki, zauważa, że mężczyzna ogląda serial HBO „Westworld” – napięcie opada, a pierwotny zamiar odchodzi najwyraźniej w niepamięć.
„Możemy się różnić, ale zawsze znajdziemy coś, co nas do siebie zbliży” – przesłanie reklamy niezupełnie trafiło do autora złożonej skargi. Komisja Etyki Reklamy zgodziła się z nim, że spot propaguje mowę nienawiści i daje przyzwolenie na przemoc jako formę rozwiązania konfliktu.
Jak tłumaczył operator telekomunikacyjny, nie można interpretować tej reklamy w oderwaniu od całości cyklu. W innych spotach zobaczyliśmy spięcie pomiędzy dietetyczką a właścicielem pizzerii oraz między sąsiadami. Za każdym razem jednak – utrzymuje Orange – znajdowali coś, co mają wspólnego i co ich do siebie zbliża.
Za przygotowanie i emisję spotu odpowiadały agencje Leo Burnett Warszawa i Initiative Warszawa.
Zgadzacie się z orzeczeniem Komisji Etyki Reklamy?
*
Fot. Screen z YouTube
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.