Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Opłaty za korzystanie z dróg na Łotwie wejdą w życie w dniu 1 lipca

lv-dorogi-199x149

Mimo wielu protestów przewoźników łotewskich opłaty za korzystanie z dróg w tym kraju wchodzą w życie w dniu 1 lipca 2014 roku. Minister Komunikacji Łotwy Andrijs Matiss ogłosił to podczas posiedzenia zarządu portów, tranzytu i logistyki Łotwy.

Minister podkreślił, że odroczenie podatku drogowego jest bezzasadne. Łotewscy przewoźnicy płacą za korzystanie z dróg na Białorusi, a wkrótce będą płacić i w Rosji. Minister również zaznaczył, że jeśli Rosja  wprowadzi sankcje w stosunku do Łotwy, tak jak miało to miejsce w pozostałych krajach UE, odroczenie podatku nie uratuje branży tranzytowej.

Prezes stowarzyszenia Latvijos auto Valdis Trezinš nie zgodził się z ministrem, oznajmiając, że teraz nie jest odpowiedni moment na wprowadzenie dodatkowych opłat, zwłaszcza ze względu na to, że 80% przewozów odbywa się w Rosji. Jeśli obecnie łotewscy przewoźnicy jeszcze nie płacą za korzystanie z dróg w Rosji, to po wprowadzeniu tego podatku na Łotwie, będą musieli to robić, a to oznacza, że przewóz towarów wzrośnie o około 5%.

V. Trezinš zaznaczył, że w czasach, gdy konkurencja w branży transportowej szczególnie zaostrzyła się ze względu na zmniejszenie się przewozów towarowych, zwiększanie opłaty za korzystanie z dróg jest nielogiczne. Wprowadzenie podatku będzie miało też negatywny wpływ na obroty portów.

Prezes stowarzyszenia również podkreślił, że nierozsądne jest wprowadzenie opłaty za korzystanie z dróg właśnie w tym momencie, kiedy UE przygotowuje się do zwiększenia sankcji wobec Rosji. To może całkowicie zatrzymać przepływ tranzytowy z tego kraju.

Przedstawiciel Ministerstwa Komunikacji Łotwy Andris Lubans przypomniał, że Łotwa jest jednym z ostatnich państw, które zamierza wprowadzić opłaty za korzystanie z dróg. W sąsiedniej Białorusi podatek ten został wprowadzony w 2012 roku, a Rosja przygotowuje się do tego w 2015 roku. Wyjaśnił, że dochód z tego podatku będzie przekazywany na utrzymanie dróg. Planuje się, że w 2014 roku dochód wyniesie 4,3 mln euro, w 2015 r. – 11,4 mln euro, w 2016 r. – 15,7 mln euro.

Decyzję o wprowadzeniu opłat drogowych Parlament Łotwy przyjął jesienią ubiegłego roku. Od 1 lipca tego roku będą one pobierane z ciężarówek o pełnej masie powyżej 3,5 tony.

Na podstawie: www.baltic-course.com

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

173161620_2808720396006399_8633036104631496503_n

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę litewskiego przewoźnika w celu kontroli. Po rozładunku w Polsce kierowca – obywatel Białorusi – wyjechał w kierunku Niemiec. Mężczyzna pachniał wyraźnie alkoholem. Test wykazał około 0,52 ppm alkoholu w oddechu kierowcy.Pijany kierowca został zatrzymany.Przypominamy, że od 0,5 ppm w Polsce grozi odpowiedzialność karna.

2021-04-13
0

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km.
Po zatrzymaniu się na parkingu przy autostradzie A22 Nogaredo West, na północ od Rovereto, mężczyzna przypadkowo wjechał na przeciwległy pas autostrady Brenner. Cudem uniknął wypadku.
Dojechał aż do zjazdu z autostrady Trient Süd. Tam ciężarówka została zatrzymana przez policję na parkingu awaryjnym.  http:///www.youtube.com/watch?v=5vG1vpdofnw

2021-04-12
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
170022647_2803909569820815_3503557148017869621_n

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta.Historia na weekend, ale o trudnej codzienności. W poniedziałek 29 marca firma transportowa straciła kierowcę. Mężczyzna nie skontaktował się, samochodu nie udało się znaleźć – czas zgłosić się na policję. Wypadek?..
❓❓
Jak poinformował Logist.today w odniesieniu do portalu nordbayern.de, policja drogowa gminy Ansbach (kraj związkowy Bawaria) otrzymała powiadomienie o zniknięciu 35-letniego kierowcy ciężarówki. Według obliczeń zarządcy ciężarówka miała jechać do miasta Heilbronn (kraj związkowy Badenia-Wirtembergia), ale zniknęła. Kierowca nie skontaktował się. Wszystko mówiło o sytuacji awaryjnej.
❓ ❓
Policja zareagowała szybko i wysłała dwóch oficerów motocyklowych na poszukiwania. Patrolowcy poradzili sobie z zadaniem, znaleźli ciężarówkę w strefie rekreacyjnej Frankenhöhe-Nord, wzdłuż drogi A6.
Z kierowcą wszystko było w porządku – spał spokojnie, jak później lekarze pisali, „w stanie odurzenia alkoholowego”.Mężczyzna został obudzony i poproszony o wyjaśnienie, ale nie doszło do skutku. Kierowca nie mógł jasno wyjaśnić, co się z nim stało, ledwo trzymał się na nogach. Zamiast tego alkomat „odezwał się” – ponad 2 ppm alkoholu w wydychanym powietrzu. Policja postąpiła zgodnie z instrukcjami – zabrali klucze od auta i odjechali.

Kilka godzin później policja w Ansbach otrzymała wiadomość: na parkingu Frankenhöhe-Nord znajduje się pijany kierowca ciężarówki. Dzień dopiero się zaczął, a co jeśli usiądzie za kierownicą? Policja znowu wyjechała.To był ten sam kierowca, ale w nowym stadium odurzenia alkoholowego – alkomat pokazał ponad 3 ppm w wydychanym powietrzu.

2021-04-07
0