Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowa aplikacja na smartfony – przepisy ruchu drogowego w UE w pigułce

Information-199x199

Jak szybko można poruszać się na hiszpańskich autostradach? Czy rowerzysta w Szwecji potrzebuje kasku? Jakie wyposażenie bezpieczeństwa w samochodzie jest wymagane na Słowacji? Od dziś taką informację wybierający się na wakacje znajdą bardzo szybko. Podróżując po Europie, można mieć wszystko pod ręką dzięki opracowanej przez Komisję Europejską nowej aplikacji na smartfony Going Abroad.

Aplikacja jest dostępna w 22 językach na iPhoney i iPady, a także smartfony systemów Google Android i Windows. Oprócz tego, co powinno się wiedzieć o ruchu drogowym we wszystkich krajach UE, aplikacja obejmuje również quizy o bezpieczeństwie na drogach, jak również grę pamięciową.

Siim Kallas, wiceprzewodniczący Komisji odpowiedzialny za politykę transportu, przestrzega: „Drogi europejskie są zawsze najbardziej zatłoczone w okresie wakacji letnich. O ile łatwo jest wyjechać samochodem za granicę, to niejeden kierowca nie zdaje sobie sprawy, że pewne przepisy i znaki drogowe nie są jednakowe w całej UE. Aplikacja Going Abroad to wygodne i przyjazne dla użytkownika źródło informacji, minimalizujące ryzyko błędu”.

Aplikacja dostarcza wiedzę na temat wszystkich zagadnień niosących największe ryzyko wypadków, w szczególności: ograniczeń prędkości i dopuszczalnego stężenia alkoholu, reguł sygnalizacji świetlnej i korzystania z telefonów komórkowych. Aplikacja przypomina również kierowcom o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa w samochodzie, a dla rowerzystów i motocyklistów o noszeniu kasku.

Udostępnienie aplikacji jest tuż przed sezonem wakacji letnich nie jest przypadkowe, ponieważ w lipcu i sierpniu notuje się średnio o 50 proc. więcej śmiertelnych ofiar wypadków drogowych niż w lutym, „najbezpieczniejszym” miesiącu.

W ciągu ostatnich lat UE poczyniła duże postępy w działaniach na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa drogowego. Od 2001 do 2010 r. liczba ofiar śmiertelnych na drogach UE zmniejszyła się o 43 proc. Od roku 2010 do 2013 ten wskaźnik zmniejszono o kolejne 17 proc.

Celem strategicznym jest zmniejszenie o połowę liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w latach 2010–2020, jednocześnie wysiłki UE ukierunkowane są na rzecz ograniczenia liczby poważnych obrażeń. Nowa aplikacja mobilna to tylko mały przykład wśród wielu innych inicjatyw szczebla unijnego w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Classic (66)

Kierowca ze Wschodu szuka pracy. Od czego zacząć i jaki ośrodek szkolenia kierowców wybrać?

Wymaganych przez przepisy szkoleń i badań nie należy bagatelizować, a już szczególnie – nie w dobie pandemii koronawirusa, kiedy rynek pracy kierowców staje się coraz ciaśniejszy. Mariusz Kaczmarski z Ośrodka Szkolenia Kierowców i Operatorów Maszyn CLASSIC podpowiada, czego potrzebuje kierowca ze Wschodu, aby rozpocząć pracę w Polsce oraz na co zwrócić uwagę podczas wyboru ośrodka szkoleniowego.

2021-03-01
0
ograniczenia-ruchu

Kiedy mandat za brak opon zimowych w ciężarówce?

Zima może zaskoczyć kierowców. Podobnie mandat, np. za brak opon zimowych w ciężarówce. W wielu państwa zimowe wyposażenie jest regulowane przez prawo. Podczas planowania zagranicznej trasy upewnij się, jakie wymagania danego państwa, aby nie narazić się na wysoką grzywnę.

2020-11-27
0
kontrole-drogowe-francja

Użyczenie licencji transportowej – czy to się opłaca?

Licencja transportowa to jeden z dokumentów, które koniecznie musi posiadać przedsiębiorstwo, aby legalnie realizować przewozy. Czy można skrócić sobie drogę, zrezygnować z mnóstwa formalności i wymagań i po prostu pożyczyć licencję transportową od znajomej firmy? Czy przedsiębiorca może użyczyć innemu licencję za opłatą? Użyczenie licencji transportowej – sprawdź, co mówią na ten temat przepisy.

2020-11-27
0
IMG_20201124_102853

Wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu

Kierowca, a zarazem właściciel firmy transportowej, chcąc uniknąć obowiązku rejestrowania swojego czasu pracy, wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu. Przedsiębiorcę zatrzymali do kontroli łódzcy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.

2020-11-26
0