Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

„Nigdy nie wyłączamy telefonów. Klient dostaje od nas stuprocentowe wsparcie” [WYWIAD]

hl2

Przynajmniej kilkuletnie doświadczenie na stanowisku spedytora? Nie, w tej firmie tego nie potrzebujesz. Zdaniem Beatrice Fauriez z Hermes Logistics dobry pracownik to taki, który potrafi nauczyć się wszystkiego od podstaw. Poza tym w Hermes Logistics pracują prawie wyłącznie kobiety, a najważniejsza zasada brzmi: zawsze mów klientowi prawdę. Brzmi interesująco, prawda?

Hermes Logistics to niewielka firma transportowo-spedycyjna działająca w Polsce od 5 lat. Z racji pochodzenia właścicielki współpracuje przede wszystkim z rynkiem francuskim. Zapraszamy do przeczytania rozmowy z Beatrice Fauriez.

Hermes Logistics to fenomen wśród polskich firm logistycznych. Sami mężczyźni – ok, to nic zaskakującego, ale rzadko słyszy się, aby zespół tworzyły same kobiety! Czy kobieca załoga to przypadek, czy celowe działanie?

Kobieca załoga wyszła zupełnie przypadkowo. Zresztą to już nieaktualne. W 2017 r. w naszej firmie utworzyliśmy dział transportu, który z racji charakteru pracy opiera się tylko na mężczyznach, czyli zarządzający działem transportu oraz kierowców. Serwisowanie samochodów i przygotowywanie ich w trasę to jednak męska rzecz. Oprócz nich tak, same kobiety i to właśnie samochody są pod „opieką spedycyjną” jednej z nich, która znajduje ładunki i często także klientów będącymi klientami „z giełdy”, a zostają z nami na dłużej, ponieważ są zadowoleni z obsługi. Wcześniej słyszałam, że zdarzają się kłótnie między kobietami i ciężko się dogadać w takim środowisku pracy, ale my zupełnie nie mamy takiego problemu. Kobiety są na pewno bardzo dokładne, co przekłada się na jakość pracy.

Tu muszę wspomnieć, że oprócz działu transportu wszyscy pracownicy w naszej firmie zaczynali od zera. Żaden z pracowników nie miał styczności z branżą. Wcześniej w Hermes Logistics pracowało paru spedytorów z dużym doświadczeniem i szczerze mówiąc nie radzili sobie zbyt dobrze.

Czyli Pani zdaniem lepszym rozwiązaniem jest pracownik, którego można nauczyć wszystkiego od podstaw niż taki, który ma już duże doświadczenie, ale i pewne, często niekoniecznie pozytywne przyzwyczajenia?

To właśnie się u nas sprawdziło. Poza tym mamy w pracy taką zasadę, że zawsze mówimy prawdę – i sobie nawzajem, i klientom. Niestety, specyfika transportu jest taka, że trochę się tu kłamie, daje się wymówki, co potem i tak wychodzi na jaw. Klient nie zaufa drugi raz firmie, która go oszukiwała czy zbywała.

Na Waszej stronie internetowej czytamy: „Nie zadowala nas praca po najniższej linii oporu. Nie kończymy na zrobieniu niezbędnego minimum” oraz „Zawsze dawaj klientowi więcej niż się spodziewa”. Brzmi to fajnie. Jakieś przykłady, jak to wygląda w praktyce?

Staramy się pomagać naszym klientom. Jeśli klient ma problem w nocy czy w weekend, wie, że może do nas zadzwonić. Nigdy nie wyłączamy telefonów. Kłopoty z przepisami, zakazami, wypadek – zawsze znajdziemy jakieś rozwiązanie. Klient dostaje od nas stuprocentowe wsparcie.

Czy ostatnie wydarzenia dotknęły Hermes Logistics? Chodzi mi oczywiście o pandemię.

Na początku pandemii działaliśmy na 40 proc. swoich możliwości w porównaniu do ubiegłego roku, teraz jest to ok. 75 proc. W codziennym funkcjonowaniu firmy w zasadzie nic się nie zmieniło. Trzeba po prostu przeżyć i przeczekać ten czas. To nie jest wina pracowników, dlatego też oczywiście nie zmniejszaliśmy ich wypłat, nie było zwolnień itd. Do tej pory jakoś dawaliśmy radę.

Czy Pani zdaniem polski transport zdoła podnieść się z tej ciężkiej sytuacji i kryzysu?

Polski transport zawsze sobie poradzi. Na razie jest trudno, ale jestem pewna, że przewoźnicy opanują kryzys. My współpracujemy bardziej z rynkiem francuskim i tu sytuacja jest cięższa. Francuski rząd wciąż się waha i nie wiemy w zasadzie, co będzie dalej, czy przygotowywać się na kolejny lockdown itp. Poza tym francuskie firmy nie mogą liczyć na duże wsparcie finansowe i pomoc rządu. Do tego panuje dezinformacja.

Jakie są plany rozwoju Hermes Logistics na przyszłość? Inne kierunki czy kolejne segmenty działalności?

Stawiamy na powolny, choć stały rozwój, staramy się powiększać własną flotę pojazdów. Unikamy leasingów. Chcemy pozostać raczej małą, rodzinną firmą niż stać się korporacją.

Już kończąc naszą rozmowę, w związku z tym, że portal Cargonews.pl jest projektem Cargo.PL, chciałabym zapytać, jaką rolę w działalności firmy spełniają giełdy ładunków i transportu? Co wynoszą Państwo ze współpracy z Cargo.PL?

Szczerze mówiąc, mam dość monopolu innych giełd. Nie podoba mi się, co się na nich dzieje. Ale zamiast marudzić, należy działać. Zdecydowaliśmy więc o przetestowaniu Państwa giełdy, która fajnie się rozwija.

Dziękuję za rozmowę!

FB_IMG_1602598759971

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

ograniczenia-ruchu

Kiedy mandat za brak opon zimowych w ciężarówce?

Zima może zaskoczyć kierowców. Podobnie mandat, np. za brak opon zimowych w ciężarówce. W wielu państwa zimowe wyposażenie jest regulowane przez prawo. Podczas planowania zagranicznej trasy upewnij się, jakie wymagania danego państwa, aby nie narazić się na wysoką grzywnę.

2020-11-27
0
kontrole-drogowe-francja

Użyczenie licencji transportowej – czy to się opłaca?

Licencja transportowa to jeden z dokumentów, które koniecznie musi posiadać przedsiębiorstwo, aby legalnie realizować przewozy. Czy można skrócić sobie drogę, zrezygnować z mnóstwa formalności i wymagań i po prostu pożyczyć licencję transportową od znajomej firmy? Czy przedsiębiorca może użyczyć innemu licencję za opłatą? Użyczenie licencji transportowej – sprawdź, co mówią na ten temat przepisy.

2020-11-27
0
IMG_20201124_102853

Wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu

Kierowca, a zarazem właściciel firmy transportowej, chcąc uniknąć obowiązku rejestrowania swojego czasu pracy, wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu. Przedsiębiorcę zatrzymali do kontroli łódzcy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.

2020-11-26
0
IVECO S-WAY NP (1)

Nowe funkcje poprawiające bezpieczeństwo od IVECO

IVECO poszerza portfolio cyfrowych usług IVECO ON o pakiet Safe Driving, czyli zestaw funkcji służących poprawie bezpieczeństwa jazdy. Pokładowy system mierzy szereg kluczowych wskaźników (KPI) i generuje regularne raporty, dzięki którym kierowcy mogą doskonalić bezpieczny styl jazdy, a menedżerowie floty mogą promować wśród załogi kulturę bezpiecznej jazdy.

2020-11-26
0
Magnes_Radom_20.11.2020_Nr1

Kierowca-przewoźnik z magnesem

Kierowca i zarazem przedsiębiorca rejestrował rzekomy odpoczynek podczas jazdy. Ciężarówkę z magnesem przyłożonym do impulsatora skrzyni biegów zatrzymał do rutynowej kontroli patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne. O podejrzeniu popełnienia przestępstwa powiadomiona zostanie prokuratura.

2020-11-25
0