Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

„Nigdy nie wyłączamy telefonów. Klient dostaje od nas stuprocentowe wsparcie” [WYWIAD]

hl2

Przynajmniej kilkuletnie doświadczenie na stanowisku spedytora? Nie, w tej firmie tego nie potrzebujesz. Zdaniem Beatrice Fauriez z Hermes Logistics dobry pracownik to taki, który potrafi nauczyć się wszystkiego od podstaw. Poza tym w Hermes Logistics pracują prawie wyłącznie kobiety, a najważniejsza zasada brzmi: zawsze mów klientowi prawdę. Brzmi interesująco, prawda?

Hermes Logistics to niewielka firma transportowo-spedycyjna działająca w Polsce od 5 lat. Z racji pochodzenia właścicielki współpracuje przede wszystkim z rynkiem francuskim. Zapraszamy do przeczytania rozmowy z Beatrice Fauriez.

Hermes Logistics to fenomen wśród polskich firm logistycznych. Sami mężczyźni – ok, to nic zaskakującego, ale rzadko słyszy się, aby zespół tworzyły same kobiety! Czy kobieca załoga to przypadek, czy celowe działanie?

Kobieca załoga wyszła zupełnie przypadkowo. Zresztą to już nieaktualne. W 2017 r. w naszej firmie utworzyliśmy dział transportu, który z racji charakteru pracy opiera się tylko na mężczyznach, czyli zarządzający działem transportu oraz kierowców. Serwisowanie samochodów i przygotowywanie ich w trasę to jednak męska rzecz. Oprócz nich tak, same kobiety i to właśnie samochody są pod „opieką spedycyjną” jednej z nich, która znajduje ładunki i często także klientów będącymi klientami „z giełdy”, a zostają z nami na dłużej, ponieważ są zadowoleni z obsługi. Wcześniej słyszałam, że zdarzają się kłótnie między kobietami i ciężko się dogadać w takim środowisku pracy, ale my zupełnie nie mamy takiego problemu. Kobiety są na pewno bardzo dokładne, co przekłada się na jakość pracy.

Tu muszę wspomnieć, że oprócz działu transportu wszyscy pracownicy w naszej firmie zaczynali od zera. Żaden z pracowników nie miał styczności z branżą. Wcześniej w Hermes Logistics pracowało paru spedytorów z dużym doświadczeniem i szczerze mówiąc nie radzili sobie zbyt dobrze.

Czyli Pani zdaniem lepszym rozwiązaniem jest pracownik, którego można nauczyć wszystkiego od podstaw niż taki, który ma już duże doświadczenie, ale i pewne, często niekoniecznie pozytywne przyzwyczajenia?

To właśnie się u nas sprawdziło. Poza tym mamy w pracy taką zasadę, że zawsze mówimy prawdę – i sobie nawzajem, i klientom. Niestety, specyfika transportu jest taka, że trochę się tu kłamie, daje się wymówki, co potem i tak wychodzi na jaw. Klient nie zaufa drugi raz firmie, która go oszukiwała czy zbywała.

Na Waszej stronie internetowej czytamy: „Nie zadowala nas praca po najniższej linii oporu. Nie kończymy na zrobieniu niezbędnego minimum” oraz „Zawsze dawaj klientowi więcej niż się spodziewa”. Brzmi to fajnie. Jakieś przykłady, jak to wygląda w praktyce?

Staramy się pomagać naszym klientom. Jeśli klient ma problem w nocy czy w weekend, wie, że może do nas zadzwonić. Nigdy nie wyłączamy telefonów. Kłopoty z przepisami, zakazami, wypadek – zawsze znajdziemy jakieś rozwiązanie. Klient dostaje od nas stuprocentowe wsparcie.

Czy ostatnie wydarzenia dotknęły Hermes Logistics? Chodzi mi oczywiście o pandemię.

Na początku pandemii działaliśmy na 40 proc. swoich możliwości w porównaniu do ubiegłego roku, teraz jest to ok. 75 proc. W codziennym funkcjonowaniu firmy w zasadzie nic się nie zmieniło. Trzeba po prostu przeżyć i przeczekać ten czas. To nie jest wina pracowników, dlatego też oczywiście nie zmniejszaliśmy ich wypłat, nie było zwolnień itd. Do tej pory jakoś dawaliśmy radę.

Czy Pani zdaniem polski transport zdoła podnieść się z tej ciężkiej sytuacji i kryzysu?

Polski transport zawsze sobie poradzi. Na razie jest trudno, ale jestem pewna, że przewoźnicy opanują kryzys. My współpracujemy bardziej z rynkiem francuskim i tu sytuacja jest cięższa. Francuski rząd wciąż się waha i nie wiemy w zasadzie, co będzie dalej, czy przygotowywać się na kolejny lockdown itp. Poza tym francuskie firmy nie mogą liczyć na duże wsparcie finansowe i pomoc rządu. Do tego panuje dezinformacja.

Jakie są plany rozwoju Hermes Logistics na przyszłość? Inne kierunki czy kolejne segmenty działalności?

Stawiamy na powolny, choć stały rozwój, staramy się powiększać własną flotę pojazdów. Unikamy leasingów. Chcemy pozostać raczej małą, rodzinną firmą niż stać się korporacją.

Już kończąc naszą rozmowę, w związku z tym, że portal Cargonews.pl jest projektem Cargo.PL, chciałabym zapytać, jaką rolę w działalności firmy spełniają giełdy ładunków i transportu? Co wynoszą Państwo ze współpracy z Cargo.PL?

Szczerze mówiąc, mam dość monopolu innych giełd. Nie podoba mi się, co się na nich dzieje. Ale zamiast marudzić, należy działać. Zdecydowaliśmy więc o przetestowaniu Państwa giełdy, która fajnie się rozwija.

Dziękuję za rozmowę!

FB_IMG_1602598759971

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

173161620_2808720396006399_8633036104631496503_n

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę litewskiego przewoźnika w celu kontroli. Po rozładunku w Polsce kierowca – obywatel Białorusi – wyjechał w kierunku Niemiec. Mężczyzna pachniał wyraźnie alkoholem. Test wykazał około 0,52 ppm alkoholu w oddechu kierowcy.Pijany kierowca został zatrzymany.Przypominamy, że od 0,5 ppm w Polsce grozi odpowiedzialność karna.

2021-04-13
0

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km.
Po zatrzymaniu się na parkingu przy autostradzie A22 Nogaredo West, na północ od Rovereto, mężczyzna przypadkowo wjechał na przeciwległy pas autostrady Brenner. Cudem uniknął wypadku.
Dojechał aż do zjazdu z autostrady Trient Süd. Tam ciężarówka została zatrzymana przez policję na parkingu awaryjnym.  http:///www.youtube.com/watch?v=5vG1vpdofnw

2021-04-12
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
170022647_2803909569820815_3503557148017869621_n

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta.Historia na weekend, ale o trudnej codzienności. W poniedziałek 29 marca firma transportowa straciła kierowcę. Mężczyzna nie skontaktował się, samochodu nie udało się znaleźć – czas zgłosić się na policję. Wypadek?..
❓❓
Jak poinformował Logist.today w odniesieniu do portalu nordbayern.de, policja drogowa gminy Ansbach (kraj związkowy Bawaria) otrzymała powiadomienie o zniknięciu 35-letniego kierowcy ciężarówki. Według obliczeń zarządcy ciężarówka miała jechać do miasta Heilbronn (kraj związkowy Badenia-Wirtembergia), ale zniknęła. Kierowca nie skontaktował się. Wszystko mówiło o sytuacji awaryjnej.
❓ ❓
Policja zareagowała szybko i wysłała dwóch oficerów motocyklowych na poszukiwania. Patrolowcy poradzili sobie z zadaniem, znaleźli ciężarówkę w strefie rekreacyjnej Frankenhöhe-Nord, wzdłuż drogi A6.
Z kierowcą wszystko było w porządku – spał spokojnie, jak później lekarze pisali, „w stanie odurzenia alkoholowego”.Mężczyzna został obudzony i poproszony o wyjaśnienie, ale nie doszło do skutku. Kierowca nie mógł jasno wyjaśnić, co się z nim stało, ledwo trzymał się na nogach. Zamiast tego alkomat „odezwał się” – ponad 2 ppm alkoholu w wydychanym powietrzu. Policja postąpiła zgodnie z instrukcjami – zabrali klucze od auta i odjechali.

Kilka godzin później policja w Ansbach otrzymała wiadomość: na parkingu Frankenhöhe-Nord znajduje się pijany kierowca ciężarówki. Dzień dopiero się zaczął, a co jeśli usiądzie za kierownicą? Policja znowu wyjechała.To był ten sam kierowca, ale w nowym stadium odurzenia alkoholowego – alkomat pokazał ponad 3 ppm w wydychanym powietrzu.

2021-04-07
0