Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Mandaty w Norwegii: błędy kierowców kosztują bardzo dużo

shutterstock_285920657

Wiele polskich firm przewozowych prowadzi interesy z Norwegią. Redakcja CargoNEWS postanowiła przypomnieć, jakie mandaty grożą kierowcom łamiącym przepisy ruchu drogowego w tym kraju.

Czy są tu kierowcy, którzy nie popełnili ani jednego wykroczenia? Mało prawdopodobne! Ktoś przekracza prędkość poprzez nieuwagę, ktoś inny robi to celowo, a kolejny – po prostu zapomina włączyć światła mijania lub zapiąć pasy bezpieczeństwa. W każdym razie, za wszystkie błędy trzeba zapłacić.

Jednym z najczęstszych wykroczeń jest przekroczenie prędkości. W Norwegii to wykroczenie też nie jest wyjątkiem. Musimy się liczyć ze sporymi mandatami. Poniżej przedstawiamy informację na temat kar za naruszenie ograniczeń prędkości i innych wymagań przepisów ruchu drogowego (w koronach norweskich i euro).

Dopuszczalna prędkość 60 km/h lub mniej:

Przekroczenie prędkości o 1-5 km/h – mandat 600 koron norweskich (około 65 euro);

Przekroczenie prędkości o 5-10 km/h – mandat 1600 koron norweskich (około 173 euro);

Przekroczenie prędkości o 10-15 km/h – mandat 2900 koron norweskich (około 313 euro);

Przekroczenie prędkości o 15-20 km/h – mandat 4200 koron norweskich (około 454 euro);

Przekroczenie prędkości o 20-25 km/h – mandat 6500 koron norweskich (około 703 euro);

Przekroczenie prędkości o 25-30 km/h – mandat 7800 koron norweskich (około 843 euro);

Dopuszczalna prędkość 70 km/h lub więcej:

Przekroczenie prędkości o 1-5 km/h – mandat 600 koron norweskich (około 65 euro);

Przekroczenie prędkości o 5-10 km/h – mandat 1600 koron norweskich (około 173 euro);

Przekroczenie prędkości o 10-15 km/h – mandat 2600 koron norweskich (około 281 euro);

Przekroczenie prędkości o 15-20 km/h – mandat 3600 koron norweskich (około 389 euro);

Przekroczenie prędkości o 20-25 km/h – mandat 4900 koron norweskich (około 530 euro);

Przekroczenie prędkości o 25-30 km/h – mandat 6500 koron norweskich (około 703 euro);

Dopuszczalna prędkość 90 km/h lub więcej:

Przekroczenie prędkości o 36-40 km/h – mandat 9000 koron norweskich (około 973 euro);

Mandaty za inne naruszenia przepisów ruchu drogowego w Norwegii:

Poruszanie się po pasie ruchu dla pojazdów transportu publicznego – mandat 4200 koron norweskich (około 454 euro);

Poruszanie się po białym lub żółtym poziomym paśmie – mandat 3200 koron norweskich (około 346 euro);

Jazda po chodnikach, ścieżkach dla pieszych lub rowerzystów – mandat 3200 koron norweskich (około 346 euro);

Wyprzedzanie w zakazanym miejscu – mandat 5200 koron norweskich (około 562 euro);

Ignorowanie pierwszeństwa przejazdu – mandat 5200 koron norweskich (około 562 euro);

Ignorowanie obowiązku zatrzymania się przed znakiem STOP – mandat 5200 koron norweskich (około 562 euro);

Nie przepuszczenie pieszego – mandat 5200 koron norweskich (około 562 euro);

Nieprawidłowe sygnalizowanie skrętu – mandat 2000 koron norweskich (około 216 euro);

Jazda bez świateł – mandat 2000 koron norweskich (około 216 euro);

Naruszenia przewozu dopuszczalnej liczby pasażerów – mandat 2000 koron norweskich (około 216 euro);

Przewóz osób poniżej 15 lat życia bez zapiętych pasów bezpieczeństwa – mandat 2000 koron norweskich (około 216 euro);

Kierowanie pojazdem bez prawa jazdy – mandat 500 koron norweskich (około 54 euro);

Kierowanie pojazdem bez dowodu rejestracyjnego – mandat 500 koron norweskich (około 54 euro);

Kierowanie pojazdem bez przewożenia w nim trójkątu ostrzegawczego – mandat 500 koron norweskich (około 54 euro);

Eksploatacja pojazdu z oponami z kolcami w sezonie, gdy jest to zabronione – mandat 1000 koron norweskich (około 108 euro) za jedną oponę;

Eksploatacja pojazdu z oponami mającymi niewłaściwy bieżnik – mandat 750 koron norweskich (około 81 euro);

Używanie sygnału dźwiękowego bez powodu – mandat 500 koron norweskich (około 54 euro);

Kierowanie niezarejestrowanym środkiem transportu – mandat 1500 koron norweskich (około 162 euro);

Jeśli kierowca nie zapłaci mandatu za naruszenie przepisów ruchu drogowego w wymaganym czasie, grozi mu w Norwegii kara pozbawienia wolności:

Za nieuiszczenie grzywny w wysokości od 3000 koron norweskich (około 324 euro) – 3 dni pozbawienia wolności;

Za nieuiszczenie grzywny w wysokości od 3000 do 4000 koron norweskich (około 324-432 euro) – 5 dni pozbawienia wolności;

Za nieuiszczenie grzywny w wysokości od 4000 do 5000 koron norweskich (około 432-540 euro) – 7 dni pozbawienia wolności;

Za nieuiszczenie grzywny w wysokości od 5000 do 6000 koron norweskich (około 540-648 euro) – 11 dni pozbawienia wolności;

Za nieuiszczenie grzywny w wysokości od 6000 do 8000 koron norweskich (około 648-864 euro) – 15 dni pozbawienia wolności;

Za nieuiszczenie grzywny w wysokości ponad 8000 koron norweskich (około 864 euro i więcej) – 20 dni pozbawienia wolności.

Życzymy szerokiej drogi!

Komentarze

Darek 2018-01-24 17:56

Witam. Wjechalem do norwegi bez oclenia. Jaka grozi mi kara ? Czy ktoś był w takiej sytuacji ? Proszę o odpowiedz

ANDRZEJ 2017-10-09 12:23

WITAM MAM PYTANIE A JAK SIE NIEMA WOGULE PRAWO JAZDOW JAKA JEST KARO


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0