
Tłumaczył inspektorom, że “takiego ładunku na Litwie się nie zabezpiecza…”
Kierowca podczas kontroli wyjaśniał, że zdawał sobie sprawę z uszkodzenia opony i mówił inspektorom, że takiego ładunku na Litwie się nie zabezpiecza.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Kierowca podczas kontroli wyjaśniał, że zdawał sobie sprawę z uszkodzenia opony i mówił inspektorom, że takiego ładunku na Litwie się nie zabezpiecza.
Dzięki współpracy polskiej Inspekcji Transportu Drogowego z jej litewskim odpowiednikiem szybko ujawniono oszustwo. Kierowca nie miał zaświadczeń o ważnych badaniach technicznych pojazdów. Te które zostały przesłane przez przewoźnika, w trakcie kontroli prowadzonej przez kujawsko-pomorskich inspektorów ITD, okazały się sfałszowane.
Białoruski kierowca ciężarówki część przejechanych tras rejestrował na karcie należącej do innego szofera – swojego teścia. Oszustwo ujawnił podczas rutynowej kontroli patrol warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Przewoźnicy przyzwyczaili się do grzywien w wysokości maksymalnie 12 tys. zł. Jest to maksymalna kara administracyjna za złamanie przepisów ustawy o transporcie drogowym. Tymczasem ta firma może zapłacić nawet 108 tys. zł!
Tachograf z oprogramowaniem umożliwiającym kierowcy rejestrowanie rzekomego odpoczynku podczas jazdy ujawnili w zatrzymanej ciężarówce funkcjonariusze świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Rutynowa kontrola zakończyła się wizytą w serwisie tachografów.
Kierowcę, a zarazem przedsiębiorcę, który nigdy nie wyrobił sobie karty do tachografu cyfrowego, zatrzymali częstochowscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Po wczytaniu danych z tachografu inspektorzy stwierdzili, że kierowca nie odbierał prawidłowych odpoczynków dziennych i tygodniowych. Nie odbył również obowiązkowego szkolenia i badań jako kierowcy.
W tureckiej ciężarówce zatrzymanej przez krakowskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego wykryto podłączone do tachografu niedozwolone urządzenie służące do fałszowania czasu pracy. Tego samego dnia zatrzymano też pojazd polskiego przewoźnika, który w swojej ciężarówce zamontował emulator AdBlue, wyłączający układ oczyszczania spalin(SCR).
Do 15 października 2020 r. prowadzony jest remont fragmentów nawierzchni drogi krajowej nr 65 na odcinku od miejscowości Grzybowce do drogowego przejścia granicznego w Bobrownikach.
Dwa koła zamiast sześciu, niedziałające hamulce i uszkodzone zawieszenie – tak w skrócie można opisać stan techniczny naczepy, którą wycofali z ruchu inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowca był zaskoczony, że nie może poruszać się dopiero co zakupionym pojazdem w takim stanie, skoro nie przewozi ładunku.
O blisko 20 ton za dużo ważyła ciężarówka przewożąca wozidło budowlane. Kierowca okazał zezwolenie, ale nie uprawniało ono do przejazdu zestawu z naciskami osi przekraczającymi dopuszczalne wartości. Wszystko byłoby w porządku, gdyby na skrzyni wozidła nie przewożono kilkunastu ton kruszywa – ustalili inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego.