Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kierowcy ciężarówek: życie z pasją [Facebookowy przegląd, cz. 2]

glowne_skandynawia

Tym razem nie moglibyśmy nie wspomnieć o Almerce. Patrycja udowadnia, że „YES, WE CAN!” – kobieta za kierownicą ciężarówki to nie mit, legenda, a coraz częstsze zjawisko w polskiej branży transportowej. Przykładem świeci tu również Aneta ze Skandynawskiej jazdy. Po norweskich drogach pędzi też Szymek. Marcin promuje zdrowy tryb życia, możliwy nawet w tym zawodzie, Hubert urzeka swoją wielką miłością do pracy kierowcy, Adam zaś oczarowuje gawędziarskim talentem. Przedstawiamy kolejny odcinek cyklu „Kierowcy ciężarówek: życie z pasją”.

Rozważna i romantyczna

Patrycja Rzenno, znana jako „Almerka”, udowadnia, że zawołanie „Kobiety na traktory!” nie straciło na aktualności ani trochę. No, może tym razem nie na traktory, a na ciągniki. A dokładniej: na wielkie ciężarówki. Jeździ „jak baba”, czyli rozważnie, odpowiedzialnie i kulturalnie, ustanawiając bardzo pozytywny wzorzec.

Patrycja, kobieta pracująca, żadnej pracy się nie boi i z ciężarówkami jest za pan brat. Zresztą, czego miałaby się bać, skoro jeździ od dziecka? Zaczęło się od taty i Kamaza z przyczepą – dziewczynka siadała mu na kolanach i przyciskała gaz. Zawód ma więc we krwi.

Co jej przeszkadza? Przede wszystkim kultura jazdy na polskich drogach oraz często zaściankowe podejście kolegów po fachu do kobiety-kierowcy. I kiedy ktoś przez CB radio mówi do niej „per” pan. A co kocha w tej pracy? Samodzielność i samowystarczalność. Uważa, że to praca dla indywidualistów.

O Patrycji „Almerce” zrobiło się głośno dzięki programowi Discovery Channel „Polscy Truckersi”. Zachwyca tam zdroworozsądkowością, wyważeniem i cierpliwością – cechami, które w zawodzie kierowcy są na wagę złota.

almerka_discovery

Fot. Discovery Channel

„All You Need Is Love”

Nazywa się Hubert Śliwa, a za kółko dużego zestawu wsiadł w marcu 2013. Tyle mówi sam o sobie, czego zaś można się o nim dowiedzieć z fanpage’a Truck’N Roll? Hubert ma w swoim sercu wiele miłości. Przede wszystkim – do swojej ciężarówki. Pucuje ją, dba o nią, myśli o niej pewnie nawet podczas snu. I robi jej naprawdę świetne zdjęcia, pokazując światu najlepsze ujęcia i jej „lepsze” profile. Drogę też kocha, co uwiecznia m.in. na swoich filmach. Nie spodziewajmy się jednak typowego „live streamu” z jazdy okraszonego komentarzem autora. Hubert montuje różne ujęcia (ciężarówka przejeżdżająca tuż nad kamerą, stado krów spacerujących poboczem, bezmyślny kierowca osobówki, który wymusza pierwszeństwo, ostre hamowanie za inną ciężarówką, wiejska droga i koła, które ugrzęzły w błocie), przedstawiając interesującą kompilację swoich tras.

kierowca_hubert

Fot. Truck’N Roll 

Ciężarówką w zaspę

Zimowe klimaty, zaśnieżone drogi, łosie wybiegające na autostrady – tak się jeździ po Skandynawii, za to ten region kochamy i… nienawidzimy. Zdecydowanie więcej tego pierwszego jest w Anecie, kolejnej przedstawicielce płci pięknej, która zdecydowała się na pracę kierowcy i to w bardzo wymagających warunkach. Fanpage Anety spełnia nasze dwie potrzeby: marzeń o podróżach, chłonięcia klimatu dość „egzotycznych” dla nas kraju, przygód rodem niemal z „Przystanku Alaska” oraz zaspokojenia ciekawości, jak wygląda praca kierowcy na dalekiej Północy.

Na „Skandynawskiej jeździe” same ciekawe rzeczy. Co na przykład? Ano parę słów o systemie nacinania nowych opon zimowych, który ma wspomagać jazdę po śniegu i lodzie oraz spory post o przepisach dotyczących zimowej jazdy w Norwegii. Poza tym Aneta wrzuca na fanpage takie zdjęcia mijanych po drodze miejsc, że aż chcemy rzucić wszystko i ruszyć w trasę….

skandynawska-jazda

Fot. Skandynawska jazda 

Jeszcze dalej niż Północ 
„Młody chłopak z dużymi ambicjami” – przedstawia się na fanpage’u Szymek. On też lubi skandynawskie klimaty, szusując po drogach zachwycającej Norwegii. Opowiada o interesujących spotkaniach z trasy: tu piękna ciężarówka, tu zabytkowe dostawczaki, a tam dostojny łoś. Oczekiwanie na załadunek, poszukiwanie miejsca na parkingu, mycie naczepy, długo wyczekiwana pauza, stanie w korku – Szymek relacjonuje to wszystko, pokazując cienie i blaski pracy kierowcy w Skandynawii.

Sporo jest blasków, tylko trochę cieni. Mimo to chłopak chyba trochę tęskni za domem – w kabinie zawiesił szalik w kolorach biało-czerwonych, żeby nie zapominać o tym, co liczy się najbardziej.

mlody-kierowca

Fot. Szymek “młody” – praca kierowcy ciężarówki to moja pasja

Sportowo za kierownicą

Marcin to bardzo ciekawy „przypadek”. Owszem, jeździ. Opisuje swoją pracę i dzieli się doświadczeniami – jak najbardziej. Ciężarówka to jego życie – oczywiście. Ten fanpage jednak zdecydowanie różni się od pozostałych. Marcin Woźniak promuje bowiem aktywny, sportowy tryb życia. Tak, to możliwe, nawet jeśli cały dzień spędzamy za kółkiem. Poranki zlatują mu na bieganiu, wozi ze sobą podstawowy ekwipunek, zestaw sprzętu do ćwiczeń, czasami zabiera też rower. To jedyny sposób, aby zneutralizować rozsadzający go nadmiar energii. „Za każdym razem, kiedy wracam do domu, nosi mnie jak zwierzę, dlatego zwiększam liczbę treningów” – pisze. Udowadnia, że ćwiczyć można (i trzeba!) wszędzie, zarówno na parkingu, jak i na pięknej plaży. Nie uznaje wymówek, jednak zamiast dyscyplinować, wydaje się mówić: WARTO. Chociażby dla dobrego samopoczucia. Jest prawdziwym wzorem do naśladowania również jeśli chodzi o dietę, a raczej tzw. racjonalne żywienie. Na drugie śniadanie zjada sałatkę z tuńczykiem i ryż, na jego talerzu widzimy masę marchewek, brokułów, pomidorów.

Podglądamy, podziwiamy i… idziemy ćwiczyć!

sportowy-kierowca

Fot. Marcin Woźniak European Driver & Sport

Przed kamerą 
Adam za kółkiem 40-tonowca i… przed obiektywem kamery. Choć z zaangażowaniem śledzimy jego fanpage, to głównym środkiem przekazu Adama jest Youtube. Nagrywa dużo i namiętnie, pokazując zawód kierowcy ciężarówki od podszewki. Nie chodzi jednak tylko i wyłącznie rejestrowanie trasy. Adam opowiada, oczarowując gawędziarską charyzmą, na głos się zastanawia, jak wykonać manewr, wspomina skomplikowane trasy, komentuje wyjątkowo niebezpieczne sytuacje na drodze. Może zagadać nas na śmierć, zdradzając sekrety wczorajszego rozładunku, a my jeszcze mu za to podziękujemy. A ostatnio przeprowadził wywiad z innym kierowcą, panem Stanisławem, który przeżył spotkanie trzeciego stopnia z włamywaczem. Jest tu więc interesująco i edukacyjnie.

adam-kierowca

Fot. Adam za kółkiem 40-tonowca Ms Rifu

Kogo widzielibyście w kolejnej części naszego cyklu?

Fot. główna: Szymek “młody” – praca kierowcy ciężarówki to moja pasja

***
Przeczytaj także:

Kierowcy ciężarówek: życie z pasją [Facebookowy przegląd, cz. 1]

Komentarze

Gienio 2015-11-24 12:51

Super chłopaki takich kierowców mam potrzeba i oczywiście chyle głowę w kierunku pań pozdrawiam


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

173161620_2808720396006399_8633036104631496503_n

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę litewskiego przewoźnika w celu kontroli. Po rozładunku w Polsce kierowca – obywatel Białorusi – wyjechał w kierunku Niemiec. Mężczyzna pachniał wyraźnie alkoholem. Test wykazał około 0,52 ppm alkoholu w oddechu kierowcy.Pijany kierowca został zatrzymany.Przypominamy, że od 0,5 ppm w Polsce grozi odpowiedzialność karna.

2021-04-13
0

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km.
Po zatrzymaniu się na parkingu przy autostradzie A22 Nogaredo West, na północ od Rovereto, mężczyzna przypadkowo wjechał na przeciwległy pas autostrady Brenner. Cudem uniknął wypadku.
Dojechał aż do zjazdu z autostrady Trient Süd. Tam ciężarówka została zatrzymana przez policję na parkingu awaryjnym.  http:///www.youtube.com/watch?v=5vG1vpdofnw

2021-04-12
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
170022647_2803909569820815_3503557148017869621_n

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta.Historia na weekend, ale o trudnej codzienności. W poniedziałek 29 marca firma transportowa straciła kierowcę. Mężczyzna nie skontaktował się, samochodu nie udało się znaleźć – czas zgłosić się na policję. Wypadek?..
❓❓
Jak poinformował Logist.today w odniesieniu do portalu nordbayern.de, policja drogowa gminy Ansbach (kraj związkowy Bawaria) otrzymała powiadomienie o zniknięciu 35-letniego kierowcy ciężarówki. Według obliczeń zarządcy ciężarówka miała jechać do miasta Heilbronn (kraj związkowy Badenia-Wirtembergia), ale zniknęła. Kierowca nie skontaktował się. Wszystko mówiło o sytuacji awaryjnej.
❓ ❓
Policja zareagowała szybko i wysłała dwóch oficerów motocyklowych na poszukiwania. Patrolowcy poradzili sobie z zadaniem, znaleźli ciężarówkę w strefie rekreacyjnej Frankenhöhe-Nord, wzdłuż drogi A6.
Z kierowcą wszystko było w porządku – spał spokojnie, jak później lekarze pisali, „w stanie odurzenia alkoholowego”.Mężczyzna został obudzony i poproszony o wyjaśnienie, ale nie doszło do skutku. Kierowca nie mógł jasno wyjaśnić, co się z nim stało, ledwo trzymał się na nogach. Zamiast tego alkomat „odezwał się” – ponad 2 ppm alkoholu w wydychanym powietrzu. Policja postąpiła zgodnie z instrukcjami – zabrali klucze od auta i odjechali.

Kilka godzin później policja w Ansbach otrzymała wiadomość: na parkingu Frankenhöhe-Nord znajduje się pijany kierowca ciężarówki. Dzień dopiero się zaczął, a co jeśli usiądzie za kierownicą? Policja znowu wyjechała.To był ten sam kierowca, ale w nowym stadium odurzenia alkoholowego – alkomat pokazał ponad 3 ppm w wydychanym powietrzu.

2021-04-07
0