Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kierowca-przewoźnik z magnesem

Magnes_Radom_20.11.2020_Nr1

Kierowca i zarazem przedsiębiorca rejestrował rzekomy odpoczynek podczas jazdy. Ciężarówkę z magnesem przyłożonym do impulsatora skrzyni biegów zatrzymał do rutynowej kontroli patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne. O podejrzeniu popełnienia przestępstwa powiadomiona zostanie prokuratura.

Ciężarówkę, za kierownicą której siedział przedsiębiorca, zatrzymali do kontroli funkcjonariusze ITD na odcinku krajowej „dwunastki” w Radomiu w piątek (22 listopada) po godz. 22. W trakcie analizy danych z tachografu inspektor ujawnił, że kierowca w chwili zatrzymania do kontroli rejestrował na karcie odpoczynek zamiast jazdy. W tym celu przyłożył magnes do impulsatora skrzyni biegów. Mężczyzna przyznał się do winy, ale nie chciał wyjaśnić, w jakim celu używał magnesu. Prawdopodobnie chciał zarejestrować na swojej karcie 45-minutową przerwę, aby nie tracić czasu na postój.

Wobec przewoźnika wszczęte zostało postępowanie administracyjne z ustawy o transporcie drogowym. Za zakłócanie prawidłowej pracy tachografu magnesem przedsiębiorcy grozi 10 tysięcy złotych kary. Oprócz tego mężczyźnie grozi także odpowiedzialność karna. W trakcie jazdy z przyłożonym magnesem drogomierz ciężarówki nie rejestruje przejechanych kilometrów. O podejrzeniu popełnienia przestępstwa powiadomiona zostanie prokuratura. W związku z tym, że szofer wykorzystał 4 godziny i 28 minut jazdy, inspektorzy nakazali odbycie 45-minutowej przerwy. Kierowca, zanim ruszył w dalszą trasę po kontroli ITD, zdecydował się na odbiór odpoczynku dziennego.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

ograniczenia-ruchu

Kiedy mandat za brak opon zimowych w ciężarówce?

Zima może zaskoczyć kierowców. Podobnie mandat, np. za brak opon zimowych w ciężarówce. W wielu państwa zimowe wyposażenie jest regulowane przez prawo. Podczas planowania zagranicznej trasy upewnij się, jakie wymagania danego państwa, aby nie narazić się na wysoką grzywnę.

2020-11-27
0
kontrole-drogowe-francja

Użyczenie licencji transportowej – czy to się opłaca?

Licencja transportowa to jeden z dokumentów, które koniecznie musi posiadać przedsiębiorstwo, aby legalnie realizować przewozy. Czy można skrócić sobie drogę, zrezygnować z mnóstwa formalności i wymagań i po prostu pożyczyć licencję transportową od znajomej firmy? Czy przedsiębiorca może użyczyć innemu licencję za opłatą? Użyczenie licencji transportowej – sprawdź, co mówią na ten temat przepisy.

2020-11-27
0
IMG_20201124_102853

Wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu

Kierowca, a zarazem właściciel firmy transportowej, chcąc uniknąć obowiązku rejestrowania swojego czasu pracy, wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu. Przedsiębiorcę zatrzymali do kontroli łódzcy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.

2020-11-26
0
IVECO S-WAY NP (1)

Nowe funkcje poprawiające bezpieczeństwo od IVECO

IVECO poszerza portfolio cyfrowych usług IVECO ON o pakiet Safe Driving, czyli zestaw funkcji służących poprawie bezpieczeństwa jazdy. Pokładowy system mierzy szereg kluczowych wskaźników (KPI) i generuje regularne raporty, dzięki którym kierowcy mogą doskonalić bezpieczny styl jazdy, a menedżerowie floty mogą promować wśród załogi kulturę bezpiecznej jazdy.

2020-11-26
0
koszt-kilometra

3 zmiany, jakie warto wdrożyć w firmie transportowej przed końcem roku

Przełom roku to zawsze czas podsumowań oraz planów na kolejny okres. W firmie transportowej jest to czas weryfikacji dokumentów z podróży służbowych (uzupełnianie zaległych rozliczeń), weryfikacja ryczałtów za nadgodziny i pracę w nocy oraz dyżury. Wszyscy chcemy wejść w nowy rok bez zaległości – czy to się uda? Przeczytaj o 3 najważniejszych zmianach na 2021, a dodatkowo weź udział w darmowym szkoleniu.

2020-11-25
0