Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kierowca miał rejestr, w którym notował jazdę na cudzej karcie. Kartę kolegi trzymał w skarpetce

karta-kierowcy

Gdyby nie ustawowe ograniczenie wysokości kary, zatrzymany we wtorkowy wieczór białoruski kierowca zatrudniony u rosyjskiego przewoźnika miałby do zapłacenia 50 tysięcy złotych! Notorycznie używał cudzych kart, a dla orientacji założył sobie… ich rejestr. Zatrzymany do kontroli próbował ukryć jedną z kart w skarpecie. Chwalił się inspektorom znajomością taryfikatorów kar za naruszenia w transporcie w różnych krajach UE.

22 października wieczorem inspektorzy wykonujący czynności na krajowej „jedynce” w Częstochowie zatrzymali do kontroli pojazd należący do rosyjskiego przewoźnika. Okazane przez białoruskiego kierowcę dokumenty pozornie wyglądały prawidłowo, jednak dociekliwość i bystre oko inspektora pozwoliły na wykrycie całej masy naruszeń.

Inspektor porównał ze sobą dokumenty i sposób ich wypełnienia i szybko zorientował się, że mimo deklaracji, iż kierowcy się zmieniali, tak naprawdę jechał wciąż ten sam człowiek. Inspektor poinformował o swoich ustaleniach kierowcę. Ten widząc, że jego plan oszukania kontrolujących nie powiódł się, przyznał, iż w rzeczywistości jechał sam. Kartę kolegi trzymał w skarpetce.

Wśród okazanych dokumentów inspektorzy natrafili też na specjalny grafik, w którym szofer notował, kiedy używał cudzej karty. Gdy inspektor połączył z sobą wszystkie zapisy z kart, wyszła na jaw zatrważająca ilość naruszeń i całkowite lekceważenie dopuszczalnych norm. Jeszcze bardziej zatrważająca była beztroska Białorusina, który przeliczał sobie, ile zapłaciłby za to samo w innych krajach Unii Europejskiej. Nie interesowały go przepisy, za to świetnie orientował się w wysokości kar.

Na skutek dużej ilości naruszeń, wśród których obok używania cudzej karty znalazły się liczne przekroczenia czasu prowadzenia bez przerwy, skrócenia odpoczynków, przekroczenia dziennego czasu prowadzenia, przewidywana kara dla przedsiębiorcy i zarządzającego transportem została ograniczona z niemal 50 tysięcy złotych do ustawowej maksymalnej kwoty odpowiednio 12 i 3 tysięcy złotych.

Z powodu braku środków na wpłacenie kaucji rosyjski pojazd trafił na parking strzeżony do czasu wpłaty kaucji. Kierowca otrzymał też mandaty karne na łączną kwotę 3 tysięcy złotych.

karta-kierowcy-2

Źródło: WITD Katowice

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0