Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Girteka buduje nową centralę, a nawet… cały kampus

girteka-campus-1

Girteka Logistics planuje budowę nowej centrali. Na aż 16 hektarach Girteka Campus powstaną budynki administracyjne, centrum serwisowe dla ciężarówek i… niewielkie centrum handlowe. Będzie to pracować 2 500 tys. osób. Projekt pochłonie 60 milionów euro.

Przeprowadzką do nowej siedziby Girteka chce zamknąć ćwierćwiecze swojej działalności. – 25 lat temu zaczynaliśmy od jednej ciężarówki i trzech kolegów. Obecnie staliśmy się jednym z wiodących przewoźników w Europie. Cieszymy się, że nasz duży zespół będzie mógł działać w jednym miejscu. Mamy nadzieję, że pracownicy docenią wyjątkowość Girteki Campus – otwartej i nowoczesnej przestrzeni zachęcającej do współpracy zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz – mówi Edvardas Liachovičius, CEO Girteka Logistics.

Planowana lokalizacja kampusu Girteki znajduje się w pobliżu lotniska w Wilnie, przy skrzyżowaniu ulic Liepkalnis i Sodybų. Na powierzchni około 16 hektarów powstaną budynki o powierzchni 26 tys. mkw. Po przeprowadzce z biur zlokalizowanych w różnych częściach Wilna będzie tu pracować około 2 500 osób.

Do dyspozycji pracowników i klientów będą również dwa parking (każdy po 100 miejsc parkingowych), centrum serwisowe samochodów ciężarowych i centrum handlowo-usługowe o powierzchni 4 tys. mkw.

Jak mówi prezes Girteka, budowa rozpocznie się wiosną 2020 r. Firma ma przenieść się do nowej siedziby latem 2021 roku.

Za projekt kampusu będzie odpowiedzialna austriacka firma ATP Architects – wybrana w międzynarodowym konkursie architektonicznym wśród sześciu innych firm z takich krajów jak Austria, Dania, Wielka Brytania i Litwa. Projekt Girteka Campus będzie prowadzony przez Sirin Development, firmę zajmującą się rozwojem nieruchomości przemysłowych i handlowych.

girteka-campus-2

girteka-campus-3

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Wazanie_Malopolska_01.06.2020_Nr1

20 z 45 dostawczaków przewoziło za dużo

45 samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zatrzymali i skierowali na wagi inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. 20 z 45 skontrolowanych busów przewoziło więcej ładunku niż zezwalają przepisy. Wzmożone kontrole mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i ochronę rynku transportowego przed przejawami nieuczciwej konkurencji.

2020-06-03
0
elektryki-ladowanie-1

Po pandemii rynek pojazdów elektrycznych dynamicznie ruszy

Pandemia koronawirusa spowodowała krótkotrwałe problemy zarówno w produkcji, jak i sprzedaży samochodów elektrycznych. Po chwilowym załamaniu rynek czeka jednak dynamiczny wzrost. Zahamowane zostały natomiast inwestycje w infrastrukturę ładowania.

2020-06-03
0
kierowca-czas-pracy

Polski kierowca zmarł ugodzony 28 cm nożem. Co się wydarzyło na parkingu pod włoską Savoną?

Incydent miał miejsce wieczorem 30 maja na jednym z parkingów w pobliżu włoskiego miasta Savona. Według włoskiej agencji informacyjnej Ansa 45-letni Polak spożywał posiłek wraz z trzema innymi kierowcami ciężarówek. Nagle, w wyniku ostrej kłótni, został ugodzony w nogę 28-centymetrowym kuchennym nożem. Jak podaje policja na podstawie zeznań, mężczyzna zamknął się w kabinie pojazdu i… zabezpieczył ranę taśmą izolacyjną.

2020-06-02
0
drogi-wyrok-tsue

Dlaczego zawsze należy trzymać się swojego pasa jazdy?

Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się własnego pasa nawet w sytuacji, gdy na jezdni nie namalowano wyznaczających go linii.

2020-06-02
0
koronawirus-ograniczenia-ciezarowki

Kierowcy a koronawirus. Czy sytuacja kierowców zmieniła się po 10 tygodniach pandemii? [FELIETON]

Czy sytuacja kierowców ustabilizowała się po 10 tygodniach od ogłoszenia stanu epidemii w Polsce? Jak na kierowców wpływa znoszenie obostrzeń? Co zmieniło się w ich codziennej pracy? Czy podejście społeczeństwa do osób realizujących międzynarodowe przewozy nadal jest, delikatnie mówiąc, negatywne? Na tych kilka pytań odpowiada Damian Pruchnicki, współtwórca facebookowego bloga Brothers Kamil & Damian. Historie z tras.

2020-06-02
0