Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Problemy z Rosją? Firmy transportowe nie pozostają bez wsparcia

naleznosc-za-mandaty-sciagnie-skarbowka

Po długich negocjacjach zawarto tymczasowe porozumienie w sprawie przejazdów TIRów przez granicę polsko-rosyjską. Napięta sytuacja najsilniej uderzyła w  przedsiębiorstwa transportowe. Raiffeisen Leasing szacuje, że do Rosji przewozi aż 5,5% przewoźników. 

Napięta sytuacja na linii Polska – Rosja w znacznym stopniu wpłynęła na kondycję finansową firm transportowych. Nie wykonane przewozy to brak przychodu, ale niestety nie brak kosztów. Według wyliczeń Tadeusza Wilka ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, jeden dzień postoju samochodu to dla firmy przewozowej około 400 euro straty. Zakładając, że marża na działalności transportowej stanowi 5% przychodów, tydzień przestoju pojazdu firma transportowa będzie odpracowywała przez najbliższe 140 dni.

Z badania przeprowadzonego przez Raiffeisen Leasing wśród klientów firmy wynika, że ok. 5,5% firm transportowych wykonuje zlecenia transportowe do Rosji. Dla tych przedsiębiorstw przewozy na terenie Rosji stanowią średnio 35% zleceń. Niekorzystna sytuacja może zatem istotnie wpłynąć na ich kondycję finansową. Raiffeisen Leasing daje swoim klientom możliwość zmiany harmonogramów i obniżenie czynszów leasingowych przez najbliższe trzy miesiące. Pozwoli to firmom wykonującym zlecenia transportowe do Rosji łagodniej przejść przez okres odrabiania strat związanych z przestojem pojazdów.

Autor: Piotr Warmuła, Dyrektor Sprzedaży Rynków Strategocznych, Raiffeisen Leasing

Oprac.: Redakcja

Komentarze

ktoś madrzejszy 2016-02-27 15:17

witam jesli auto stojac dzien traci 400 eur to jadac do Moskwy za 1500 eur przynosi zysk??? ktos tu wyolbrzymia kwoty to jest złe wyliczenie zakladajac z Warszawy do Moskwy mamy ok 1200 km plus wracamy na pusto (tylko z pełnymi kotłami przez Litwe ) dokladajac do tego ok 300 km czyli cała trasa ma 2700 km czyli jedziemy za cene 0,55 e za 1 km przejezdzajac srednio w 9 h ok 600 km daje nam 333,33 Eur wiec widac ze z napisanej wyzej rozpiski o stracie 400 eur nie jest prawdą z tych 333,33 trzeba kupic -drogę -paliwo -oplacic kierowceuwazam powyzsze wyliczenia BUJDĄa moze skoro takie straty to UKS powinien sie przyjrzec firmom jezdzacym na Rosije??? nikt mi nie powie ze frachty w tamtym kierunku sa dobrze płatne były w latach ---90 a teraz kazdy jedzie za psie pieniadze tylko do leasingu skamle o stracie 400 eur dziennie


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0