Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowy model ogumienia Continental do ciągników niskopodwoziowych

Foto_1_Conti_EcoPlus_HS3

Continental rozszerzył ofertę ogumienia dedykowanego pojazdom niskopodwoziowym, wprowadzając oponę Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50 R22.5 do stosowania na osi kierującej. Opona została zaprojektowana zarówno  do przewozów regionalnych, jak i długodystansowych.  

Jak dotąd, oferta ogumienia Continental dla ciągników typu LOWDECK obejmowała model Conti EcoPlus HD3 w rozmiarze 315/45 R22.5 do stosowania na osi napędowej. Teraz, w portfolio firmy pojawił się kolejny model, do montażu na osi kierującej – Conti EcoPlus HS3 355/50 R22.5. Dzięki nim operatorzy flot mogą efektywnie wykorzystywać 3 m przestrzeni ładunkowej przyczep, nie przekraczając dopuszczalnej wysokości całkowitej pojazdu, która wynosi 4 m.

Conti EcoPlus HS3

Przy średnicy równej 934 mm, przeznaczona na oś kierującą opona Conti EcoPlus HS3 355/50 R 22.5 oferuje nośność wynoszącą 8t. Bieżnik modelu charakteryzuje się dwuwarstwową konstrukcją typu CAP/BASE. Zewnętrzna warstwa bieżnika, wykonana ze specjalnej mieszanki, zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią drogi oraz wysoką trwałość opony. W podstawie bieżnika zastosowano z kolei mieszankę, która ogranicza ilość ciepła wytwarzanego w koronie opony, zapewniając tym samym możliwie jak najniższe opory toczenia.

Zaprojektowana na nowo rzeźba bieżnika poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni.

Jest to wynikiem zastosowania ciasno zachodzących na siebie mikrolamelek rozmieszczonych pomiędzy rowkami biegnącymi wzdłuż całego obwodu opony. Kolejną innowacyjną cechą nowej opony Conti EcoPlus HS3 355/50 R22.5 jest to, że zastosowano w niej większą ilość materiału bieżnika, zmniejszając szerokość rowków obwodowych. Dzięki temu ograniczona została ilość pustej przestrzeni na punkcie styku opony z nawierzchnią, co wpływa pozytywnie na jej odporność na zużycie.

Conti EcoPlus HD3

Średnica opony na oś napędową – Conti EcoPlus HD3 315/45 R22.5 wynosi 852 mm.

Opona umożliwia osiągnięcie nacisku na oś o wartości 11,6 t w układzie bliźniaczym. Ponadto zastosowana podczas projektowania opasania „technologia 0°” zapewnia wysoką nośność ogumienia. Dzięki użyciu specjalnego włókna karkasu uzyskano cieńsze ściany boczne opony. Ten elastyczny materiał pozwala karkasowi z łatwością wytrzymać wysokie miejscowe obciążenia zginające.

Jak wszystkie opony Continental 3. Generacji, Conti EcoPlus HS3 355/50 R22.5 oraz Conti EcoPlus HD3 315/45 R22.5, wykorzystują nadające się do bieżnikowania, wysokiej jakości karkasy z opatentowaną warstwą butylową AirKeep®, zapobiegającą powolnej utracie powietrza.

Źródło: Continental

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0