Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zwolnienie z opłat drogowych w Niemczech rozszerzone na kolejne pojazdy

germany-flag-1783774_960_720

Od 1 stycznia 2019 r. pojazdy zasilane gazem ziemnym są zwolnione z opłat drogowych od samochodów ciężarowych w Niemczech. Zwolnienie to obowiązuje do 31 grudnia 2020 r. Federalny Urząd Transportu Towarowego (BAG) doprecyzował ostatnio warunki zwolnienia od obowiązku dokonywania opłat drogowych.

Zasadniczo pojazd musi być napędzany NG (Natural Gas), CNG (Compressed Natural Gas) lub LNG (Liquefied Natural Gas). Możliwe są napędy biwalentne, w przypadku których udział gazu ziemnego w trakcie normalnej eksploatacji pojazdu musi wyraźnie dominować.

Od 1 października 2019 r. ze zwolnienia od obowiązku dokonywania opłat drogowych mogą korzystać pojazdy biwalentne z napędem na gaz ziemny o udokumentowanej minimalnej pojemności zbiornika gazu ziemnego (jeden duży lub suma kilku małych) wynoszącej 300 litrów lub w przypadku LNG – 115 kg. W przypadku dokumentu potwierdzającego tę minimalną pojemność zbiornika obowiązuje domniemanie, które w pojedynczych przypadkach może zostać zakwestionowane przez BAG, że udział eksploatacji z napędem na gaz ziemny wyraźnie przeważa podczas regularnej eksploatacji pojazdu. Biwalentne pojazdy z napędem na gaz ziemny o pojemności zbiornika poniżej wielkości minimalnej (300 litrów lub w przypadku LNG – 115 kg) nie są rejestrowane przez Toll jako pojazdy zwolnione od obowiązku dokonywania opłat drogowych. Dokonane przed 1 października 2019 r. rejestracje pojazdów, w przypadku których nie zostanie wykazana minimalna pojemność zbiornika, zostaną usunięte.

Aby pojazd z napędem biwalentnym mógł być zwolniony z opłat drogowych w Niemczech muszą być spełnione następujące warunki:

  • w punkcie P.3 dowodu rejestracyjnego wpisane jest „podwójne zasilanie D/CNG lub CNG/D”
  • udokumentowana minimalna pojemności zbiornika gazu ziemnego wynosząca 300 litrów lub w przypadku LNG – 115 kg

*

Niezwolnione z opłat drogowych są pojazdy napędzane LPG (Liquefied Petroleum Gas).

źródło: BAG, podajemy za: Katarzyna Piechowska-Strumik, dyrektor ds. wsparcia członkowskiego TLP

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

ograniczenia-ruchu

Kiedy mandat za brak opon zimowych w ciężarówce?

Zima może zaskoczyć kierowców. Podobnie mandat, np. za brak opon zimowych w ciężarówce. W wielu państwa zimowe wyposażenie jest regulowane przez prawo. Podczas planowania zagranicznej trasy upewnij się, jakie wymagania danego państwa, aby nie narazić się na wysoką grzywnę.

2020-11-27
0
kontrole-drogowe-francja

Użyczenie licencji transportowej – czy to się opłaca?

Licencja transportowa to jeden z dokumentów, które koniecznie musi posiadać przedsiębiorstwo, aby legalnie realizować przewozy. Czy można skrócić sobie drogę, zrezygnować z mnóstwa formalności i wymagań i po prostu pożyczyć licencję transportową od znajomej firmy? Czy przedsiębiorca może użyczyć innemu licencję za opłatą? Użyczenie licencji transportowej – sprawdź, co mówią na ten temat przepisy.

2020-11-27
0
IMG_20201124_102853

Wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu

Kierowca, a zarazem właściciel firmy transportowej, chcąc uniknąć obowiązku rejestrowania swojego czasu pracy, wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu. Przedsiębiorcę zatrzymali do kontroli łódzcy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.

2020-11-26
0
IVECO S-WAY NP (1)

Nowe funkcje poprawiające bezpieczeństwo od IVECO

IVECO poszerza portfolio cyfrowych usług IVECO ON o pakiet Safe Driving, czyli zestaw funkcji służących poprawie bezpieczeństwa jazdy. Pokładowy system mierzy szereg kluczowych wskaźników (KPI) i generuje regularne raporty, dzięki którym kierowcy mogą doskonalić bezpieczny styl jazdy, a menedżerowie floty mogą promować wśród załogi kulturę bezpiecznej jazdy.

2020-11-26
0
Magnes_Radom_20.11.2020_Nr1

Kierowca-przewoźnik z magnesem

Kierowca i zarazem przedsiębiorca rejestrował rzekomy odpoczynek podczas jazdy. Ciężarówkę z magnesem przyłożonym do impulsatora skrzyni biegów zatrzymał do rutynowej kontroli patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne. O podejrzeniu popełnienia przestępstwa powiadomiona zostanie prokuratura.

2020-11-25
0