Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zwolnienie z opłat drogowych w Niemczech rozszerzone na kolejne pojazdy

germany-flag-1783774_960_720

Od 1 stycznia 2019 r. pojazdy zasilane gazem ziemnym są zwolnione z opłat drogowych od samochodów ciężarowych w Niemczech. Zwolnienie to obowiązuje do 31 grudnia 2020 r. Federalny Urząd Transportu Towarowego (BAG) doprecyzował ostatnio warunki zwolnienia od obowiązku dokonywania opłat drogowych.

Zasadniczo pojazd musi być napędzany NG (Natural Gas), CNG (Compressed Natural Gas) lub LNG (Liquefied Natural Gas). Możliwe są napędy biwalentne, w przypadku których udział gazu ziemnego w trakcie normalnej eksploatacji pojazdu musi wyraźnie dominować.

Od 1 października 2019 r. ze zwolnienia od obowiązku dokonywania opłat drogowych mogą korzystać pojazdy biwalentne z napędem na gaz ziemny o udokumentowanej minimalnej pojemności zbiornika gazu ziemnego (jeden duży lub suma kilku małych) wynoszącej 300 litrów lub w przypadku LNG – 115 kg. W przypadku dokumentu potwierdzającego tę minimalną pojemność zbiornika obowiązuje domniemanie, które w pojedynczych przypadkach może zostać zakwestionowane przez BAG, że udział eksploatacji z napędem na gaz ziemny wyraźnie przeważa podczas regularnej eksploatacji pojazdu. Biwalentne pojazdy z napędem na gaz ziemny o pojemności zbiornika poniżej wielkości minimalnej (300 litrów lub w przypadku LNG – 115 kg) nie są rejestrowane przez Toll jako pojazdy zwolnione od obowiązku dokonywania opłat drogowych. Dokonane przed 1 października 2019 r. rejestracje pojazdów, w przypadku których nie zostanie wykazana minimalna pojemność zbiornika, zostaną usunięte.

Aby pojazd z napędem biwalentnym mógł być zwolniony z opłat drogowych w Niemczech muszą być spełnione następujące warunki:

  • w punkcie P.3 dowodu rejestracyjnego wpisane jest „podwójne zasilanie D/CNG lub CNG/D”
  • udokumentowana minimalna pojemności zbiornika gazu ziemnego wynosząca 300 litrów lub w przypadku LNG – 115 kg

*

Niezwolnione z opłat drogowych są pojazdy napędzane LPG (Liquefied Petroleum Gas).

źródło: BAG, podajemy za: Katarzyna Piechowska-Strumik, dyrektor ds. wsparcia członkowskiego TLP

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

IMG_8048

Jedną z największych giełd transportowych w Polsce kieruje kobieta [WYWIAD]

Branża logistyki, transportu i przewozów przez cała lata uznawana była za typowo męską. Tymczasem odsetek kobiet pracujących w magazynach, kierujących ciężarówkami, zarządzających łańcuchem dostaw czy nawet prowadzących przedsiębiorstwa transportowe systematycznie rośnie. Dynamika branży TSL sprawia bowiem, że kobiety czują się w niej jak w swoim żywiole. 

2019-11-13
0
Waga_08.11.2019_Nr1

Wywrotki z nadprogramowym ciężarem i bez plandeki

3,8 tony za dużo ważyła cięższa z dwóch przeładowanych wywrotek, które skontrolował patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Sypki ładunek nie był również odpowiednio zabezpieczony. Kierowców ukarano mandatami. Surowsze konsekwencje finansowe grożą przewoźnikowi.

2019-11-12
0