Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zmiany zatwierdzone. Ciężarówki z dłuższymi kabinami będą mogły pojawić się w Europie w 2020 r.

rada-unii-europejskiej

Rada Unii Europejskiej dozwoliła, aby po 1 września 2020 r. na drogach pojawiły się ciężarówki z wydłużonymi, bardziej opływowymi kabinami.  Ciężarówki z dłuższymi kabinami mają poprawić bezpieczeństwo oraz pomóc w obniżeniu emisji spalin. 

Producenci będą mogli wydłużyć przód pojazdów o maksymalnie 90 cm. Zmiany wprowadzone w projekt kabiny nie spowodują jednak redukcji przestrzeni ładunkowej.

Ciężarówki z dłuższymi kabinami:

- lepszą widoczność z fotela kierowcy,

- zminimalizowanie martwych punktów,

- poprawienie aerodynamiki,

- zwiększenie bezpieczeństwa na drodze

- oraz polepszenie komfortu użytkowania pojazdu.

ciężarówki z dłuższymi kabinami

Możemy spodziewać się, że w praktyce będzie to oznaczać większe przednie szyby (tym samym lepszą widoczność, szczególnie jeśli chodzi o takich uczestników ruchu, jak piesi i rowerzyści) oraz uproszczone nadwozia (pozwoli to na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin). Kabiny o opływowych kształtach pozwolą na obniżenie liczby wypadków z rowerzystami oraz pieszymi ze skutkiem śmiertelnym – konstrukcja zapobiegnie wciągnięciu uczestnika ruchu pod koła.

– To zmiany korzystne zarówno dla przemysłu, jak i dla społeczeństwa – komentuje James Nix, dyrektor ds. frachtu w organizacji Transport & Environment. – Ciężarówka przyszłości będzie elegancka, emisja ulegnie zmniejszeniu, podobnie wydatki na paliwo. Poza tym pojazd będzie bezpieczniejszy, zarówno dla kierowców, jak i pieszych czy rowerzystów.

Aktualnie na europejskich drogach każdego roku w wypadkach z udziałem ciężarówek ginie 4000 osób. Mimo iż samochody ciężarowe stanowią jedynie 2 proc. pojazdów, biorą udział aż w 15 proc. wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Około 25 proc. ofiar to piesi i rowerzyści.

Po wprowadzeniu deklarowanych zmian emisja dwutlenku węgle oraz zużycie paliwa mają ulec obniżeniu aż o 5 proc. (10 proc. przy uwzględnieniu nowoczesnych silników oraz modeli opon).

ciężarówki z dłuższymi kabinami

Dłuższe ciężarówki będą mogły wyjechać na drogi po 1 września 2020 r., czyli za nieco ponad rok. Producenci nie zapowiedzieli jednak jeszcze, kiedy zaczną produkcję takich bezpieczniejszych i bardziej ekologicznych pojazdów.

– Pytanie brzmi: jak szybko producenci ciężarówek wdrożą propozycje Unii Europejskiej. Drzwi do pojazdów nowej generacji są szeroko otwarte. Jeśli europejscy producenci nie zareagują w porę, prześcigną ich koncerny z USA i Azji – zapowiada James Nix.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Emulatory_13.06.2019_Nr5

Niesprawne hamulce i układ oczyszczania spalin

Dwie ciężarówki wyposażone w niedozwolone urządzenia do symulowania prawidłowej pracy układu oczyszczania spalin (SCR) zatrzymała do kontroli świętokrzyska Inspekcja Transportu Drogowego. Oprócz tego w jednej z nich były niesprawne hamulce.

2019-06-16
0
Nietrzezwy_bus_12.06.2019_Nr2

Kierowca nietrzeźwy, dostawczak przeładowany

0,6 promila alkoholu w organizmie miał kierowca samochodu dostawczego z nadmiarem przewożonego ładunku. Przeładowane auto z nietrzeźwym szoferem zatrzymał do kontroli patrol motocyklowy dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

2019-06-15
0
vera-2

Oryginalny, autonomiczny pojazd od Volvo Trucks będzie realizował transport pomiędzy centrum logistycznym a portem

Elektryczny, połączony z siecią i autonomiczny pojazd Volvo Trucks Vera wejdzie w skład zintegrowanego rozwiązania do transportu towarów z centrum logistycznego do terminalu portowego w Göteborgu, w Szwecji. Zadanie to jest wynikiem nowo nawiązanej współpracy pomiędzy Volvo Trucks i DFDS, przedsiębiorstwem działającym w branży transportu morskiego i logistyki.

2019-06-14
0