Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Złapany po 100 km na wyłączniku tachografu

ukrainski-kierowca-wylacznik-tachografu-1

Ponad 100 kilometrów pokonał ukraiński kierowca ciężarówką wyposażoną w niedozwolony wyłącznik tachografu. Dolnośląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego skierowali pojazd na parking strzeżony i do serwisu tachografów. Kierowcę przekazano policji, a przewoźnikowi grozi wysoka kara pieniężna.

Ciężarówkę należącą do polskiego przewoźnika, którą prowadził obywatel Ukrainy, zatrzymano do kontroli drogowej w Legnicy. 40-tonowy zespół pojazdów jechał z Polski do Niemiec.

Inspektorzy sporządzili wydruk aktywności kierowcy z jego karty znajdującej się w tachografie cyfrowym. Okazało się, że w dniu kontroli szofer pokonał ponad 100 kilometrów, ale zamiast jazdy miał zarejestrowany odpoczynek. Kierowca przekonywał, że może być to spowodowane uszkodzeniem tachografu.

Załoga patrolu ITD postanowiła wykonać jazdę próbą ciężarówką. Wówczas okres prowadzenia pojazdu został zarejestrowany prawidłowo na karcie kierowcy.

W związku z podejrzeniem ingerencji w instalację tachografu, pojazd skierowano na parking strzeżony, a następnie do serwisu tachografów. Podejrzenia inspektorów były trafne. W „nierozbieralnym” czujniku ruchu, wysyłającym informacje do tachografu, znajdował się dodatkowy układ elektroniczny, wpływający na jego pracę. Oprócz tego plomba zabezpieczająca czujnik ruchu przy skrzyni biegów miała ślady jej naruszenia.

Konsekwencją kontroli ITD było ukaranie kierowcy mandatem i wszczęcie postępowania administracyjnego wobec przedsiębiorcy w sprawie nałożenia kary pieniężnej za stwierdzone naruszenie.

O sprawie poinformowano również policję, która przejęła kierowcę do dalszych czynności w tej sprawie.

ukrainski-kierowca-wylacznik-tachografu-2

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Chomar2DRON_034

„Wszystkiego uczyliśmy się sami, nie było wzorców”. [WYWIAD] z firmą CHOMAR

Znajdziemy ją na liście 100 największych firm transportowych w Polsce. Rocznie realizuje 80 tys. zleceń, w ramach których jej kierowcy przemierzają łącznie 25 mln kilometrów. Tworzą ją najwięksi eksperci w branży – wystarczy wymienić nazwisko Rafała Chomy, prezesa spółki, a przy tym członka Rady Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Firma CHOMAR to przykład sukcesu, a jednocześnie inspirująca historia typu „od zera do milionera”. O to, jak wyglądało budowanie przedsiębiorstwa transportowego w latach 90. oraz jakie ograniczenia stawia przed przewoźnikami współczesny rynek, wypytaliśmy Macieja Karpińskiego, kierownika spedycji, transportu i marketingu.

2019-03-25
0
flir-kontrola-ruchu

Bez tego nie ma mowy o poprawieniu bezpieczeństwa na drogach! Inteligentne systemy kontroli ruchu drogowego.

Branża komunikacyjna jako pierwsza w pełni wykorzysta potencjał inteligentnego miasta. Już dziś wdraża się systemy monitoringu miejskiego wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz kamery termowizyjne do zarządzania ruchem kołowym. Powstały także moduły bezprzewodowe umożliwiające podłączenie do systemów monitoringu miejskiego tych skrzyżowań, których nie podłączono do internetu. Upowszechnienie inteligentnych systemów zarządzania ruchem pozwoli zmniejszyć korki oraz zanieczyszczenie powietrza ze spalin samochodowych.

2019-03-24
0