Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

„Za wszystkimi liczbami stoi człowiek” [WYWIAD z Hegelmann Transporte Sp. z o. o.]

HegelmannGroup (5)

Firma stawia na maksymalnie zindywidualizowaną obsługę klienta oraz jednostkowe podejście do jego problemów i zapytań. Dzięki temu w ciągu niemal 20 lat zdołała rozbudować swoją flotę z kilku do ponad tysiąca pojazdów, w tym 350 w Polsce. W rozmowie z redakcją Cargonews Prezes Zarządu Fedir Yurkevych zdradza know-how firmy oraz opowiada o jej doświadczeniach.

Zarówno w ubiegłym, jak i w tym roku firma Hegelmann Transporte Sp. z o. o. została wyróżniona w plebiscycie Gazele Biznesu organizowanym przez „Puls Biznesu”. Co Pana zdaniem wpłynęło na taki werdykt jury?

Fedir Yurkevych: Nasza firma od długiego czasu odnotowuje regularny i dynamiczny rozwój. Jest to efektem wysokiej jakości obsługi klientów i ciągłego zwiększania taboru. Ogromny wpływ na to mają nasi pracownicy – to właśnie dzięki ich zaangażowaniu oraz profesjonalizmowi osiągamy tak świetne wyniki finansowe. W ciągu roku udało się nam niemalże podwoić nasze obroty.

Mogą się Państwo pochwalić także certyfikatem ISO 9001. Jaką informację stanowi to dla Państwa kontrahentów i klientów?

System zarzadzania jakością ISO 9001:2008 Hegelmann Transporte Sp. z o. o. jest certyfikowany przez TUV NORD CERT GmbH – podmiot znany i cieszący się zaufaniem na rynku. Certyfikat jest atutem i znakiem gwarantującym wiarygodność. Nasza firma musi regularnie przechodzić szereg stosownych kontroli oraz spełniać wysokie normy jakościowe. Wdrożenie systemu zarządzania jakością pozwala m.in. na podniesienie pozycji przedsiębiorstwa na rynku i poprawę jego wizerunku. Gwarantuje ponadto wzrost jakości wykonywanych usług.

Hasło Hegelmann Group brzmi „Individual logistics solutions”, czyli indywidualne rozwiązania logistyczne. Jak możemy to interpretować?

W czasach olbrzymiej prędkości i ilości przetwarzanych danych oraz zautomatyzowania wielu procesów niektórzy zapominają o tym, że za tymi wszystkimi liczbami stoi człowiek. My staramy się podchodzić do klientów w sposób indywidualny, chcemy poznawać ich potrzeby i szukać dla nich indywidualnych, jak najlepiej dopasowanych rozwiązań. Chcemy także, aby nasi klienci mieli przekonanie, że mogą na nas liczyć w każdym momencie. Niezależnie od zmieniającej się sytuacji.

HegelmannGroup (3)
Posiadają Państwo oddziały w krajach nadbałtyckich i w niemal całej Europie. Czy „rozproszenie” po różnych zakątkach kontynentu to konieczność w przypadku dużej firmy z branży TSL?

Posiadanie kilkunastu oddziałów w różnych krajach daje nam wiele korzyści. Funkcjonując w tym samym kraju co klient, stykamy się na co dzień z podobnymi sytuacjami i problemami. Znacznie łatwiej więc jest nam zrozumieć potrzeby klienta. Mamy możliwość szybkiego kontaktu i reagowania na pojawiające się problemy. Znacznie bardziej ułatwiony jest także kontakt bezpośredni z klientem. Dla nas są to sprawy priorytetowe.

Giełdy ładunków i transportu to codzienne narzędzie w Państwa pracy. Jakie funkcjonalności giełdy Cargo.PL uważają Państwo za najbardziej przydatne?

Giełda Cargo.PL ma wszystkie cechy, jakie powinna posiadać dobra giełda transportowa – wyszukiwarka ładunków i pojazdów, dokładne mapy, wytyczanie tras, możliwość wyszukiwania ładunków i pojazdów w określonych odległościach od danej lokalizacji czy względem trasy, prezentacja wyników bezpośrednio na mapie itp. Cargo.PL może także służyć do nawiązywania i budowania stałych i pozytywnych relacji z podwykonawcami – to także jest bardzo ważny aspekt naszej działalności.

HegelmannGroup (2)

Działalność Hegelmann Group obejmuje również kraje nadbałtyckie. Co cenią Państwo we współpracy z kontrahentami z Litwy, Łotwy oraz Estonii?

Niezmiernie cieszy nas fakt posiadania stabilnych i lojalnych partnerów biznesowych w tych krajach. Jesteśmy w pierwszej trójce najlepszych firm transportowych w Litwie. Bardzo cenimy potencjał rynków nadbałtyckich i mocno wiążemy z nimi swoje dalsze plany rozwojowe.

Hegelmann obsługuje wszystkie kierunki europejskie, kraje nadbałtyckie, a także Wschód. Flota firmy liczy ponad tysiąc pojazdów, w tym 350 w Polsce. Zajmują się Państwo transportem najróżniejszych ładunków, towarów niebezpiecznych, odpadów, żywności… Jakie są plany rozwoju Hegelmann Group na przyszłość?

Od samego początku kładziemy nacisk na standard i nowoczesność pojazdów, których wiek nie przekracza średnio 3 lat. Oznacza to, że korzystamy co najmniej z samochodów Euro 5. A to wszystko dlatego, ponieważ czujemy się odpowiedzialni za ludzi, naturę i środowisko. Podejmując decyzje biznesowe, kierujemy się więc aspektami ekonomicznymi, jak i społecznymi oraz ekologicznymi. W transparentnym i kompleksowym świecie myślenie czysto ekonomiczne i ukierunkowane wyłącznie na finanse nie jest na czasie. Nasza cała grupa Hegelmann wchodzi w interakcje z różnymi grupami zainteresowań, sukces ekonomiczny jest zatem tylko częścią całkowitego sukcesu firmy, do którego cały czas dążymy.

Hegelmann Group angażuje się od lat w różne projekty dobrze oddziaływujące na nasze otoczenie. Na przykład w Niemczech wyposażyliśmy kilka regionalnych przedszkoli czy wsparliśmy finansowo lokalną straż pożarną. Na Litwie pomogliśmy finansowo przy restaurowaniu miejscowego zoo. Hegelmann Group wspomaga także różne kluby sportowe, sponsorując je finansowo i w postaci koszulek klubowych czy wyposażenia sportowego. Chętnie finansujemy sportowe wydarzenia regionalnych organizacji, wspierając je także naszymi własnymi drużynami, co z kolei pomaga wewnętrznej integracji naszych pracowników. Na Litwie istnieje nasz klub piłkarski – Hegelmann Lithauen FC, który od niedawna odnosi sukcesy, grając w tamtejszej I lidze. Natomiast Polski oddział był jednym z głównych sponsorów międzynarodowego wyścigu kolarskiego – 45 Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Grand Prix Częstochowy 2017.

Cała Grupa Hegelmann stara się pozostawiać dobre wrażenie nie tylko na drogach, ale także w naszym otoczeniu.

HegelmannGroup (6)

Najbardziej nietypowy ładunek, jaki mieli Państwo okazję przewieźć to…

Myślę, że do nietypowych ładunków, aczkolwiek przewożonych przez nas regularnie, można zaliczyć elementy konstrukcyjne do samolotów pasażerskich Airbus. Tego typu ładunki to towar o wysokiej wartości wymagający szczególnej ostrożności podczas transportu, jednakże w takich przypadkach trzymanie się stosownych procedur i wytycznych umożliwia sprawną realizacje zleceń. Odczuwamy satysfakcję z tego, że mamy swój udział w tak wielkich przedsięwzięciach.

Dziękujemy za rozmowę!

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Classic (66)

Kierowca ze Wschodu szuka pracy. Od czego zacząć i jaki ośrodek szkolenia kierowców wybrać?

Wymaganych przez przepisy szkoleń i badań nie należy bagatelizować, a już szczególnie – nie w dobie pandemii koronawirusa, kiedy rynek pracy kierowców staje się coraz ciaśniejszy. Mariusz Kaczmarski z Ośrodka Szkolenia Kierowców i Operatorów Maszyn CLASSIC podpowiada, czego potrzebuje kierowca ze Wschodu, aby rozpocząć pracę w Polsce oraz na co zwrócić uwagę podczas wyboru ośrodka szkoleniowego.

2021-03-01
0
ograniczenia-ruchu

Kiedy mandat za brak opon zimowych w ciężarówce?

Zima może zaskoczyć kierowców. Podobnie mandat, np. za brak opon zimowych w ciężarówce. W wielu państwa zimowe wyposażenie jest regulowane przez prawo. Podczas planowania zagranicznej trasy upewnij się, jakie wymagania danego państwa, aby nie narazić się na wysoką grzywnę.

2020-11-27
0
kontrole-drogowe-francja

Użyczenie licencji transportowej – czy to się opłaca?

Licencja transportowa to jeden z dokumentów, które koniecznie musi posiadać przedsiębiorstwo, aby legalnie realizować przewozy. Czy można skrócić sobie drogę, zrezygnować z mnóstwa formalności i wymagań i po prostu pożyczyć licencję transportową od znajomej firmy? Czy przedsiębiorca może użyczyć innemu licencję za opłatą? Użyczenie licencji transportowej – sprawdź, co mówią na ten temat przepisy.

2020-11-27
0
IMG_20201124_102853

Wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu

Kierowca, a zarazem właściciel firmy transportowej, chcąc uniknąć obowiązku rejestrowania swojego czasu pracy, wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu. Przedsiębiorcę zatrzymali do kontroli łódzcy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.

2020-11-26
0