Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Wypełnił jednorazowe zezwolenie “znikającym długopisem”, żeby użyć go ponownie

ukrainski-przewoznik

Ukraiński przedsiębiorca, prowadzący swoją firmę transportową na Słowacji, po raz kolejny chciał wykorzystać jednorazowe polskie zezwolenie. Do wypełniania zezwolenia używał długopisu, którego ślad da się łatwo usunąć. To przestępstwo, dlatego oprócz kary 12 tys. zł za brak prawidłowego zezwolenia, kierowca będzie miał do czynienia z polskimi organami ścigania.

Pojazd członowy na słowackich numerach rejestracyjnych zatrzymano do kontroli w miniony piątek 25.10.2019 r. na autostradzie A4 w Mysłowicach. Przewóz towaru z Polski na Ukrainę był wykonywany przez obywatela Ukrainy, który prowadzi swoją działalność przewozową na Słowacji. Okazał on do kontroli wymagane dokumenty, a wśród nich polskie zezwolenie jednorazowe na transport rzeczy do lub z „krajów trzecich”.

Właśnie temu dokumentowi bacznie przyjrzeli się inspektorzy – w ostatnim czasie kontrolujący południowo-wschodnią granicę naszego kraju funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej sygnalizowali wzrost liczby wykrytych przypadków bezprawnego wielokrotnego wykorzystywania polskich zezwoleń jednorazowych, głównie przez przewoźników z Ukrainy. Polegał on głównie na tym, że zezwolenia takie wypełniano długopisami, których ślad da się łatwo usuwać. Dodatkowo jadące do lub z Ukrainy pojazdy unikały przekraczania granicy polsko-ukraińskiej, na rzecz dużo mniej monitorowanej granicy ze Słowacją.

Trop okazał się trafny – zbadane w świetle UV pole z wpisem daty pierwszego przekroczenia polskiej granicy nosiło ślady wymazywania oraz przerabiania innego, poprzedniego wpisu. Dało to podstawę do unieważnienia tego dokumentu i nałożenia kary za brak prawidłowego zezwolenia. Z powodu braku wpłaty 12 tys. zł kaucji – pojazd został zabezpieczony na strzeżonym parkingu. Na miejsce kontroli wezwano mysłowickich policjantów, których poinformowano o podejrzeniu popełnienia przez kierowcę przestępstwa posługiwania się przerobionym dokumentem.

ukrainski-przewoznik-2

Źródło: WITD Katowice, oprac.: Redakcja

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Wazanie_Malopolska_01.06.2020_Nr1

20 z 45 dostawczaków przewoziło za dużo

45 samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zatrzymali i skierowali na wagi inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. 20 z 45 skontrolowanych busów przewoziło więcej ładunku niż zezwalają przepisy. Wzmożone kontrole mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i ochronę rynku transportowego przed przejawami nieuczciwej konkurencji.

2020-06-03
0
elektryki-ladowanie-1

Po pandemii rynek pojazdów elektrycznych dynamicznie ruszy

Pandemia koronawirusa spowodowała krótkotrwałe problemy zarówno w produkcji, jak i sprzedaży samochodów elektrycznych. Po chwilowym załamaniu rynek czeka jednak dynamiczny wzrost. Zahamowane zostały natomiast inwestycje w infrastrukturę ładowania.

2020-06-03
0
kierowca-czas-pracy

Polski kierowca zmarł ugodzony 28 cm nożem. Co się wydarzyło na parkingu pod włoską Savoną?

Incydent miał miejsce wieczorem 30 maja na jednym z parkingów w pobliżu włoskiego miasta Savona. Według włoskiej agencji informacyjnej Ansa 45-letni Polak spożywał posiłek wraz z trzema innymi kierowcami ciężarówek. Nagle, w wyniku ostrej kłótni, został ugodzony w nogę 28-centymetrowym kuchennym nożem. Jak podaje policja na podstawie zeznań, mężczyzna zamknął się w kabinie pojazdu i… zabezpieczył ranę taśmą izolacyjną.

2020-06-02
0
drogi-wyrok-tsue

Dlaczego zawsze należy trzymać się swojego pasa jazdy?

Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się własnego pasa nawet w sytuacji, gdy na jezdni nie namalowano wyznaczających go linii.

2020-06-02
0
koronawirus-ograniczenia-ciezarowki

Kierowcy a koronawirus. Czy sytuacja kierowców zmieniła się po 10 tygodniach pandemii? [FELIETON]

Czy sytuacja kierowców ustabilizowała się po 10 tygodniach od ogłoszenia stanu epidemii w Polsce? Jak na kierowców wpływa znoszenie obostrzeń? Co zmieniło się w ich codziennej pracy? Czy podejście społeczeństwa do osób realizujących międzynarodowe przewozy nadal jest, delikatnie mówiąc, negatywne? Na tych kilka pytań odpowiada Damian Pruchnicki, współtwórca facebookowego bloga Brothers Kamil & Damian. Historie z tras.

2020-06-02
0