Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Volvo Trucks z nowym silnikiem! Funkcja oszczędzania paliwa = 7% niższy koszt

1860x1050-pressrelease-vfh-with-i-save-galler3-teaser2

Volvo Trucks wprowadza na rynek Volvo FH z technologią I-Save. Połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa może obniżyć jego koszt nawet o 7% w przewozach długodystansowych – bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.

Nowe Volvo FH I-Save dostosowane do wymagań transportu długodystansowego jest najbardziej paliwooszczędnym pojazdem w ofercie Volvo Trucks. Połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa może obniżyć jego koszt nawet o 7%.

Zapotrzebowanie na usługi transportowe w Europie rośnie, a samochody ciężarowe pokonują coraz większe odległości. Jednocześnie operatorzy transportu stają w obliczu rosnących cen oleju napędowego, które silnie oddziałują na rentowność.

„Naszą odpowiedzią na to wyzwanie jest Volvo FH I-Save”. Jest to kompletne rozwiązanie, które łączy w sobie naszą najnowszą technologię i znacznie obniża zużycie paliwa w przewozach długodystansowych. I to bez uszczerbku dla właściwości jezdnych” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Najważniejszym elementem nowego Volvo FH I-Save jest silnik D13TC – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Posiada tłoki z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali, co poprawia spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym – moduł Turbo Compound.

Silnik D13TC wytwarza do 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, co oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. To idealne rozwiązanie dla firm oferujących przewozy długodystansowe.

Do innych cech technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach. Wspólne efekty działania tych produktów i usług mogą doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 Step D*.

„Każdy aspekt systemu I-Save dostosowaliśmy do potrzeb przewoźników długodystansowych, szczególnie tych wykonujących ponad 120 000 km rocznie” – mówi Mats Franzén, Powertrain Strategy Director w Volvo Trucks. „Im dłuższe trasy, tym większe są potencjalne oszczędności. To potężny silnik, który zapewnia płynną i niezwykle ekonomiczną jazdę”.

Volvo FH I-Save będzie dostępne na rynkach europejskich od 11 marca 2019 r.

1860x1050-pressrelease-vfh-with-i-save-gallery8-teaser2

*Silnik D13TC Euro 6 step D z pakietem paliwowym dla transportu długodystansowego (I-Save) w porównaniu z silnikiem D13 eSCR Euro 6 step D bez takiego pakietu. Rzeczywista oszczędność paliwa jest różna i zależy od wielu czynników, na przykład użycia tempomatu, topografii, doświadczenia kierowcy i pogody.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Chomar2DRON_034

„Wszystkiego uczyliśmy się sami, nie było wzorców”. [WYWIAD] z firmą CHOMAR

Znajdziemy ją na liście 100 największych firm transportowych w Polsce. Rocznie realizuje 80 tys. zleceń, w ramach których jej kierowcy przemierzają łącznie 25 mln kilometrów. Tworzą ją najwięksi eksperci w branży – wystarczy wymienić nazwisko Rafała Chomy, prezesa spółki, a przy tym członka Rady Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Firma CHOMAR to przykład sukcesu, a jednocześnie inspirująca historia typu „od zera do milionera”. O to, jak wyglądało budowanie przedsiębiorstwa transportowego w latach 90. oraz jakie ograniczenia stawia przed przewoźnikami współczesny rynek, wypytaliśmy Macieja Karpińskiego, kierownika spedycji, transportu i marketingu.

2019-03-25
0
flir-kontrola-ruchu

Bez tego nie ma mowy o poprawieniu bezpieczeństwa na drogach! Inteligentne systemy kontroli ruchu drogowego.

Branża komunikacyjna jako pierwsza w pełni wykorzysta potencjał inteligentnego miasta. Już dziś wdraża się systemy monitoringu miejskiego wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz kamery termowizyjne do zarządzania ruchem kołowym. Powstały także moduły bezprzewodowe umożliwiające podłączenie do systemów monitoringu miejskiego tych skrzyżowań, których nie podłączono do internetu. Upowszechnienie inteligentnych systemów zarządzania ruchem pozwoli zmniejszyć korki oraz zanieczyszczenie powietrza ze spalin samochodowych.

2019-03-24
0