Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Volvo Trucks z drugim modelem elektrycznej ciężarówki w ciągu ostatnich trzech tygodni!

smieciarka1

Zaledwie trzy tygodnie po rynkowej premierze pierwszego w pełni elektrycznego samochodu ciężarowego, Volvo FL, firma poszerza swoją ofertę o kolejny pojazd elektryczny. Jest nim Volvo FE Electric, zaprojektowane z myślą o nieco cięższym miejskim transporcie dystrybucyjnym oraz wywozie odpadów przy masie całkowitej pojazdu do 27 ton. Sprzedaż modelu rozpocznie się w Europie w 2019 r.

- Dzięki wprowadzeniu na rynek Volvo FE Electric posiadamy pełną ofertę samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, przeznaczonych dla transportu miejskiego, a jednocześnie wykonujemy kolejny strategiczny krok w budowie naszej oferty w obszarze zelektryfikowanych rozwiązań transportowych. Tym samym torujemy drogę do nowych form współpracy z miastami, w których dąży się do poprawy jakości powietrza, ograniczenia hałasu ulicznego, zmniejszenia tłoku na ulicach w godzinach szczytu, dzięki możliwości realizowania dostaw wczesnym rankiem lub późnym wieczorem, w sposób cichy i całkowicie bezemisyjny – mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. linii produktów Volvo FL i Volvo FE w Volvo Trucks.

Pierwszy egzemplarz Volvo FE Electric, śmieciarka z zabudową opracowaną wspólnie z największym w Europie producentem tego typu zabudów, firmą Faun, zostanie przekazany do eksploatacji na początku 2019 r. w drugim największym mieście Niemiec, Hamburgu.

- Hamburg, ogłoszony w 2011 r. Zieloną Stolicą Europy, od dawna i z sukcesem prowadzi zakrojone na szeroką skalę działania na rzecz proekologicznego i zrównoważonego rozwoju miasta. Dotyczy to zwłaszcza sektora transportowego, w którym już teraz w systemie transportu publicznego są wykorzystywane zelektryfikowane autobusy Volvo. Doświadczenia i ambicje wynikające z tego przedsięwzięcia czynią Hamburg wyjątkowo interesującym dla nas partnerem – mówi Odermalm.

Prof. dr Rüdiger Siechau, dyrektor generalny Stadtreinigung Hamburg, dostrzega ogromny potencjał elektrycznych samochodów ciężarowych w mieście, jeżeli chodzi o korzyści środowiskowe.

- Obecnie każda z naszych 300 konwencjonalnych śmieciarek emituje około 31 300 kg dwutlenku węgla rocznie. Śmieciarka o napędzie elektrycznym, z akumulatorami zdolnymi wytrzymać pełną zmianę roboczą – osiem do dziesięciu godzin – stanowi przełom technologiczny. Kolejna korzyść wynika z faktu, że Stadtreinigung Hamburg wytwarza neutralny dla klimatu prąd elektryczny, który może być wykorzystywany do ładowania akumulatorów.

Nowe Volvo FE Electric będzie oferowane w kilku wariantach, dostosowanych do różnych rodzajów zadań transportowych. Na przykład, będzie dostępne z niskowejściową kabiną Low Entry, ułatwiającą wchodzenie i wychodzenie oraz zapewniającą kierowcy doskonałą widoczność otoczenia pojazdu. Skutkiem niskiego poziomu hałasu i braku drgań jest również poprawa ogólnych warunków pracy. Pojemność akumulatorów może być optymalizowana pod kątem indywidualnych potrzeb i mogą one być ładowane za pośrednictwem gniazd sieciowych lub stacji szybkiego ładowania.

- Nasze całościowe podejście do zelektryfikowanego transportu ma na celu spełnienie indywidualnych potrzeb poszczególnych klientów i miast. Oprócz pojazdów będziemy oferować całą resztę: od analizy tras po usługi i finansowanie, za pośrednictwem naszej europejskiej sieci dealerów i stacji obsługi. Blisko współpracujemy także z dostawcami infrastruktury ładowania akumulatorów – informuje Jonas Odermalm.

Volvo FE Electric

• Napędzany wyłącznie elektrycznie samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 27 t, przeznaczony dla transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań na obszarach miejskich.

• Układ napędowy: dwa silniki elektryczne o mocy maksymalnej 370 kW (moc ciągła 260 kW) i dwubiegowa skrzynia biegów Volvo. Maks. moment obrotowy silnika elektrycznego: 850 Nm. Maks. moment obrotowy na wyjściu z przekładni głównej: 28 kNm.

• Źródło energii: akumulatory litowo-jonowe, wydajność od 200-300 kWh

• Zasięg użyteczny: do 200 km.

• Ładowanie akumulatorów: dostępne są dwa różne systemy ładowania. CCS2: maksymalna moc ładowania 150 kW DC. Ładowanie małej mocy: maksymalna moc ładowania 22 kW AC.

• Czas ładownia akumulatorów: Od zera do maksimum (300 kWh): CCS2 150 kW około 1,5 godziny, ładowanie małej mocy około 10 godzin.

smieciarka2

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

1200px-logo_najwyzszej_izby_kontroli.svg_

Raport NIK o przewozie towarów niebezpiecznych “przedstawia w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego”. TLP z ostrym komentarzem

Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawił suchej nitki na organizacji procesu przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. NIK ujawniła szereg rażących nieprawidłowości. Zdaniem organizacji pracodawców „Transport i Logistyka Polska” analiza ta jest zbyt rygorystyczna i zbyt krytyczna. “Przedstawia on w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego, który jest oceniany jako jeden z najlepiej zorganizowanych w całej Europie” – czytamy w komentarzu do raportu. Według TLP  liczba zabitych w wypadkach z udziałem towarów niebezpiecznych jest w raporcie NIK zawyżona o 864% w stosunku do danych Komendy Głównej Policji!

2018-10-17
0