Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Transport ponad 3-metrowych szyb na trasie o długości 2,4 tys. km – to może się udać!

??????????????????????

Przed sporym wyzwaniem transportowym stanęli spedytorzy z firmy Go Logis. Musieli zorganizować przewóz 4 ponadnormatywnych szyb do okien, docelowo przeznaczonych do montażu w jednym z najnowocześniejszych apartamentowców w Londynie.

Ten bardzo wrażliwy na uszkodzenia ładunek pokonał trasę o długości ok. 2 400 km w relacji Belgia – Polska – Belgia. Kluczowe znaczenie dla organizacji transportu miał rozmiar ładunku – wysokość każdej z tafli szkła przekraczała 3 metry. Łączna waga całej przesyłki wynosiła 7 ton.

Zorganizowany przez Go Logis transport szyb okiennych składał się z dwóch etapów. Najpierw tafle szkła zostały odebrane od producenta w Belgii i dostarczone na Śląsk do zakładu specjalizującego się w obróbce szkła. Po zakończeniu prac w Polsce Go Logis zorganizował transport powrotny do fabryki w Belgii.

- Przewóz specjalistycznego szkła o ponadstandardowych rozmiarach, które jest towarem bardzo wrażliwym na uszkodzenie, a jednocześnie bardzo drogim, wymaga od spedytora precyzyjnych przygotowań. Na każdym etapie, od załadunku przez transport po rozładunek, trzeba pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności. Dla nas kluczowe znaczenie miało właściwe zabezpieczenie ładunku na czas przewozu, odpowiednie zaplanowanie trasy oraz dobór środka transportu i typu naczepy, dostosowanej do wagi i rozmiarów ładunku. Musieliśmy też dopilnować formalności, na przykład upewnić się czy przewoźnik, realizujący zlecenie, posiada specjalistyczne pozwolenie na przewóz towaru o takiej wysokości, obowiązujące zarówno w Polsce jak i krajach tranzytowych – wyjaśnia Karolina Torenc, zastępca kierownika obsługi klienta Go Logis.

Aby zapewnić bezpieczeństwo wrażliwego ładunku w czasie przewozu i zapobiec ewentualnym uszkodzeniom, szklane tafle zostały umieszczone w 4 stojakach o różnych rozmiarach. Największy z nich miał 3,29 m wysokości, 3,53 m długości i 1,20 m szerokości a najmniejszy odpowiednio 2,6 m, 3,57 m i 0,8 m. Do transportu Go Logis wykorzystał niskopodwoziowe naczepy semi.

Transport tych specjalnych szyb do Belgii jest kolejnym przykładem niestandardowego zlecenia zrealizowanego przez Go Logis. Bialski spedytor dostarczał już m.in. 12-tonowy ciągnik rolniczy do Turcji, górnicze taśmy transporterowe i przenośnikowe zwinięte w koła o wadze od 3 do 6 ton na Ukrainę, gotowe markizy tarasowe o długości ponad 7 m i szerokości blisko 2 m do Rosji, czy ważące blisko 7 ton saszetkarki i koperciarki do Iranu.

Źródło: Go Logis, oprac.: Redakcja

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

fabryka-mercdesa-w-polsce

Znów zmiany w badaniach technicznych. Kary dla spóźnialskich wyższe o 50 proc.

Czy szykuje się rewolucja w przeglądach technicznych? Rząd pracuje nad nowelizacją prawa drogowego. Wśród najważniejszych propozycji: nowa opłata jakościowa, wyższa kara za przeprowadzenie obowiązkowego przeglądu technicznego po terminie oraz zmiana systemu nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów. 

2018-10-23
0
kierowcy-ceizarwek

Przewoźnicy kuszą dobrymi zarobkami, prywatną opieką zdrowotną i służbowymi laptopami, a kierowców ciężarówek wciąż brakuje

Umowa o pracę, 7 000 zł na rękę, prywatna opieka medyczna, służbowy laptop, dodatkowe ubezpieczenie i komórka do celów prywatnych… Aż 43% polskich firm transportowych ma problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika[1], co sprawia, że przewoźnicy muszą się mocno wykazać, by przekonać do siebie i zatrzymać lojalnych kierowców. Tylko na ten moment szacuje się bowiem, że brakuje aż 100 000 truckerów. W ciągu najbliższych 7 lat liczba wakatów może zwiększyć się o kolejne 200 000.

2018-10-23
0
bigcarsharing-przyszlosc-foto

Dostawczaki na minuty – nowość w Polsce

Carsharing może być dla firm bardziej opłacalną formą korzystania z samochodu niż leasing czy zakup. Zwłaszcza jeśli pojazd używany jest okazjonalnie, np. w firmach, które działają sezonowo. Teraz rynek samochodów na minuty poszerza swoją ofertę o pojazdy dostawcze. 

2018-10-23
0
odcinkowy-pomiar-predkosci

Ene due, czyli kto dostanie fotoradary? Jednak nie Policja!

Jeszcze pod koniec września informowaliśmy o tym, że Policja przejmie kontrolę nad systemem fotoradarów, m.in. w związku z tym, że ITD ma zająć się innymi, ważniejszymi zadaniami, jak nadzór nad systemem poboru opłat drogowych. Jak jednak ustalił portal brd24.pl, rząd nawet nie zamierza rozpocząć prac nad projektem ustawy zakładającym te zmiany!

2018-10-22
0