Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Stracił oponę tuż przed patrolem ITD! Stan rumuńskiego pojazdu wołał o pomstę do nieba…

mordercza-opona-3

Rumuński przewoźnik nie miał żadnych dokumentów potwierdzających prawo do realizowania przewozu. W pojeździe nie było też tachografu. Poza tym pojazd… stracił oponę tuż przed nosem inspektorów. Lista grzeszków jest niestety jeszcze dłuższa…

Poniżej komunikat WITD Rzeszów

Brak dokumentów dopuszczających do wykonywania transportu drogowego oraz brak tachografu, a co najważniejsze katastrofalny stan techniczny – oto wynik kontroli drogowej przeprowadzonej przez podkarpackich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Po raz kolejny inspektorzy z WITD w Rzeszowie wyeliminowali z ruchu drogowego potencjalne zagrożenie jaki mógł stworzyć zespół pojazdów z powodu swojego karygodnego stanu technicznego.

W środę, 9 maja b.r., inspektorzy z WITD w Rzeszowie jadący drogą krajową nr 19 na punkt kontrolny zaobserwowali niecodzienne zjawisko. W pewnym momencie zespół pojazdów jadący przed pojazdem ITD stracił oponę na jednej z osi z prawej strony przyczepy, która następnie siłą rozpędu przemieściła się na przeciwległy pas ruchu, wpadając bezpośrednio pod jadący z naprzeciwka samochód ciężarowy. Inspektorzy widzący zespół pojazdów, który stwarza realne zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego niezwłocznie skierowali go na najbliższy parking, gdzie przeprowadzili jego szczegółową kontrolę, głównie pod kątem stanu technicznego.

mordercza-opona

Jak się później okazało, nie była to jedyna usterka techniczna zespołu pojazdów. Kontrola samochodu ciężarowego wykazała: pękniętą szybę czołową, brak połowy nakrętek mocujących koło drugiej osi z prawej strony oraz wycieki płynów eksploatacyjnych. Natomiast przyczepa posiadała niesprawne światła pozycyjne oraz uszkodzoną oponę. Podczas kontroli dokumentów ustalono, że przewoźnik rumuński transportował samochody osobowe z Niemiec oraz Litwy do Rumuni, nie posiadając uprawnień do wykonywania transportu drogowego. Kontrola drogowa wykazała również, że w pojeździe nie było zamontowane urządzenie do rejestrowania czasu pracy kierowcy.

Przypominamy, że każdy pojazd lub zespół pojazdów powyżej 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej wykonujący zarobkowo transport drogowy obligatoryjnie ma być wyposażony w tachograf, który będzie rejestrował czas pracy kierowcy.

Konsekwencją przedmiotowej kontroli było zatrzymanie przez inspektorów ITD dowodów rejestracyjnych obu pojazdów za ich fatalny stan techniczny oraz ich odholowanie na parking strzeżony. Natomiast wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną w kwocie 10 000 zł.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Podpis:

Aktualności

prawo-jazdy

Za kierownicą bez prawa jazdy, za to z mamą lub tatą

Za kółkiem usiądziemy bez prawa jazdy! Konieczne jednak będzie towarzystwo rodzica. Ministerstwo Infrastruktury chce, aby po zakończeniu kursu, a przed przystąpieniem do egzaminu kandydaci na kierowców mogli doszkalać się pod okiem rodziców – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

2018-05-22
0
gallery_big

Bośniacki kierowca przerobił dokumenty zmywalnym cienkopisem

Bośniacki kierowca sfałszował międzynarodowe zezwolenie na przewóz towarów. Zatrzymali go na autostradzie A1 inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Katowicach. Wymierzyli przewoźnikowi karę 10 tysięcy złotych, a sprawę o fałszerstwo dokumentów przekazali policji.

2018-05-22
0
kontenery-witd-gdansk

Zestawy z kontenerami na celowniku ITD. Najcięższy ważył 69 ton

Inspektorzy z Gdańska zajęli się przewozem kontenerów. Ze sprawadzanych zestawów pięć budziło spore zastrzeżenia. Najcięższy ważył 69 ton! Jeden z kierowców zaś od tygodnia nie włożył karty do tachografu, bo… “żadne urządzenie nie będzie mu dyktowało, jak ma pracować.”

2018-05-22
0
tankowanie-tanie

Ile zapłacimy za benzynę w najbliższych tygodniach? Nawet 5,30 zł/litr

To jeszcze nie koniec podwyżek kosztów tankowania na polskich stacjach. Ceny paliw wyrażone w złotym na europejskim rynku cały czas rosną, a benzyna bezołowiowa osiąga poziomy jak wtedy, gdy baryłka ropy kosztowała w okolicach 100 dolarów – pisze Marcin Lipka, główny analityk Cinkciarz.pl.

2018-05-21
0