Spora nadwaga na wadze ITD
63,3 tony zamiast przepisowych 40 ton ważyła ciężarówka z przyczepą, którą przewożono zbiorniki betonowe na ścieki. Zestaw był też za wysoki i za długi. Nieprawidłowy przewóz szamb wstrzymali inspektorzy wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec producenta zbiorników i zarazem ich przewoźnika wszczęto postępowania administracyjne.
Wyglądającą na przeładowaną ciężarówkę zatrzymali do kontroli funkcjonariusze ITD z Gniezna, którzy w poniedziałek (16 listopada) patrolowali ekspresową „piątkę”, czyli wschodnią obwodnicę Poznania. Zestaw przewożący pięć dużych zbiorników betonowych skierowano do punku kontrolnego, przystosowanego do ważenia pojazdów. Samochód ciężarowy z przyczepą i ładunkiem ważył 63,3 tony zamiast przepisowych 40 ton. Tak duży tonaż spowodował przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę o 8,25 tony (nacisk wynosił 26,25 tony zamiast 18 ton). Za duże naciski na drogę wywierały również osie nienapędowe zestawu. Oprócz tego ciężarówka z przyczepą i ładunkiem była za wysoka i za długa.
W tym przypadku nienormatywny zespół pojazdów powinien poruszać się po drogach publicznych z pilotem i na podstawie zezwolenia kategorii VII. Kierujący nie miał wymaganego zezwolenia i jechał bez pojazdu pilotującego. W przypadku ładunku podzielnego producent betonowych zbiorników i zarazem przewoźnik, prawdopodobnie i tak nie uzyskałby takiego zezwolenia. Tak ciężki ładunek powinien być przewożony dwoma zestawami.
Nieprawidłowy transport wstrzymano. Nadmiar zbiorników przeładowano na drugi zestaw ciężarowy. Kierowcę ukarano 600-złotowym mandatem. Wobec przewoźnika i zarazem załadowcy wszczęto postępowania administracyjne zagrożone karą w łącznej wysokości 18 tys. zł.
Źródło: GITD
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.