Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Scania pracuje nad śmieciarką z ogniwem paliwowym

Scania_z_ogniwem_paliwowym

Przedstawiciele Scania pracują nad śmieciarką z ogniwem paliwowym. Projekt jest prowadzony we współpracy z firmą Renova, zajmującą się zbiórką odpadów w zachodniej części Szwecji. Pojazd będzie miał w pełni elektryczny układ napędowy oraz zelektryfikowaną zabudowę.

– Zależy nam na zdobywaniu nowych doświadczeń z zakresu praktycznej eksploatacji ogniw paliwowych u naszych klientów. Ogniwa paliwowe stanowią obiecujące rozwiązanie wobec potrzeby dekarbonizacji transportu – komentuje Marita Nilsson, menedżer projektu w dziale napędów elektrycznych i hybrydowych Scania.

Śmieciarki zbierają odpady zazwyczaj wczesnym rankiem, pracując w sąsiedztwie domów mieszkalnych. Dlatego pojazdy elektryczne, ciche i niemal bezemisyjne są w tej pracy szczególnie pożądane. Renova i inne przedsiębiorstwa komunalne prowadziły już praktyczne testy elektrycznych śmieciarek, jednak po raz pierwszy testowany będzie pojazd z ogniwem paliwowym.

– Elektryfikacja za pomocą ogniw paliwowych zasilanych wodorem jest kuszącą alternatywą dla ciężkich pojazdów użytkowych, takich jak śmieciarki. Pojazdy te mają wszystkie zalety wnikające z elektrycznego układu napędowego, a jednocześnie najlepsze cechy pojazdów na paliwa kopalne, czyli zasięg, czas pracy i ładowność – mówi Hans Zackrisson, dyrektor rozwoju w firmie Renova.

Projekt jest prowadzony we współpracy ze Szwedzką Agencją Energii i Królewskim Instytutem Technicznym w Sztokholmie. Dostawa śmieciarki zasilanej ogniwem paliwowym spodziewana jest na przełomie 2019 i 2020 r.

To nie pierwsze badania nad rozwojem ogniw paliwowych prowadzone przez ekspertów Scania. Firma dostarczy 4 pojazdy dystrybucyjne z ogniwami paliwowymi norweskiej hurtowni spożywczej Asko, która uruchomiła zakład produkujący wodór zrównoważonymi metodami. Zasięg każdego z nich wynosi 500 km.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

przeladowane_19.07_2

Busiki wciąż przeciążone

Na 15 skontrolowanych przez łódzką Inspekcję Transportu Drogowego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony, aż 8 było przeciążonych.

2019-07-22
0
wazenie_Lublin_2

Zważyli i sprawdzili ponad 200 pojazdów. Wspólna akcja ITD i policji

Ważył 7900 kg, czyli o 4400 kg za dużo – to największe przekroczenie norm odnotowane podczas akcji zorganizowanej w Lublinie. Zatrzymano nie tylko przeładowane samochody dostawcze. Jeden z kierowców, prowadził zbyt ciężki pojazd pod wpływem alkoholu. Kierowca miała ponad 1,7 promila alkoholu w organizmie.

2019-07-21
0
bus-rekord-2

Rekordowy busik ważył o 5 ton za dużo!

Niemal 8,6 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Patrole dolnośląskiej, małopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymały w sumie 17 podobnych pojazdów z dużym nadmiarem ładunku.

2019-07-20
0
ciezarowka-wypadek

Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?

W pierwszym kwartale 2019 roku w wyników wypadków przy pracy poszkodowanych zostało łącznie 15 800 osób. Niestety dużą część stanowią kierowcy ciężarówek. Jakie sytuacje mogą się wydarzyć w codziennej pracy truckera oraz jakie obowiązki z nimi związane spoczywają na przewoźniku? Niełatwy temat wyjaśnia Mariusz Skurzyński, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców w zakresie PIP.

2019-07-19
0
Pijany_Bialorusin_1

Chciał napić się wódki… podczas kontroli

Pijanego kierowcę ciężarówki zatrzymali świętokrzyscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na drodze krajowej nr 7. Obok siedzenia kierowcy leżała butelka wódki.

2019-07-18
0