Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Renault Trucks rozpoczął seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek

fabrication-camions-electriques-480x480

W marcu 2020 r. Renault Trucks oficjalnie rozpoczęło seryjną produkcję swoich elektrycznych modeli Renault D oraz D Wide Z.E w zakładzie Blainville-sur-Orne. To zdecydowanie moment zwrotny w zakresie rozwoju transportu miejskiego związany z produkcją elektrycznych pojazdów ciężarowych.

Produkcja Renault Trucks D i D Wide Z.E. – elektrycznych pojazdów ciężarowych – odbywa się w Normandii, dokładniej w Blainville-sur-Orne. Zakład produkcyjny działa w tym miejscu od 1957 roku, specjalizując się w produkcji pojazdów dystrybucyjnych oraz kabin pojazdów ciężarowych. Każdego dnia powstaje tam 240 kabin oraz 72 pojazdy z gamy dystrybucyjnej. Teraz, oprócz wyżej wspomnianych, będzie się tu odbywać montaż i produkcja elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks.

W fabryce usytuowanej w Blainville-sur-Orne zostały zainstalowane urządzenia przeznaczone specjalnie do produkcji elektrycznych pojazdów ciężarowych. Obok regularnej linii montażowej produkującej pojazdy z gamy dystrybucyjnej powstał budynek o powierzchni 18 000 m² dedykowany pojazdom Z.E. Podczas montażu Renault Trucks D i D Wide Z.E. odbywa się nieprzerwana komunikacja między działem technicznym a linią montażową tak, aby wyeliminować wszelkie ewentualne nieprawidłowości. W budynku będą przechowywane również komponenty do pojazdów elektrycznych. Akumulatory będące istotnym podzespołem pojazdów elektrycznych będą przechowywane w specjalnych pomieszczeniach, w kontrolowanej temperaturze.

Proces produkcji rozpoczyna się na tydzień przed przejściem elektrycznych pojazdów przez linię montażową. Operacje wstępne wykonywane są w budynku dedykowanym pojazdom bez emisyjnym (Z.E.). Podzespoły dostosowane specjalnie do pojazdów elektrycznych (silnik, skrzynia biegów, układ napędowy itp.) są montowane przez wykwalifikowanych techników. Następnie gotowy układ przenosi się do głównej hali produkcyjnej. Tam jest on łączony z podwoziem oraz nadwoziem.

Renault Trucks D i D Wide Z.E. są montowane na tej samej linii montażowej, co odpowiednik modeli dystrybucyjnych napędzanych klasycznym olejem napędowym. Gdy cała ciężarówka elektryczna jest już złożona ponownie wraca do dedykowanego budynku Z.E. gdzie technicy przeprowadzają dodatkowe czynności techniczne oraz testy jakości. Łącznie potrzeba 50 godzin pracy, aby wyprodukować samochód elektryczny.

Renault Trucks przewiduje, że pojazdy elektryczne będą stanowiły 10% rynku sprzedaży do 2025 roku.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0