Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Przepisy dot. korytarzy życia i jazdy na suwak jednak później niż zapowiadano

odpoczynki-w-kabinie

Wychodzi na to, że musimy poczekać nieco dłużej na szumnie ogłaszane przepisy o korytarzu życia i jeździe na suwak. Termin został odroczony, co wynika z nowego harmonogramu prac Sejmu.

“Z uwagi na kalendarz prac parlamentarnych obecnej kadencji, konieczność zapewnienia odpowiednich terminów na dokonanie tych czynności, w szczególności zapewnienie panu prezydentowi podpisania ustawy w konstytucyjnym terminie, proponuję rezygnację z propozycji wejścia w życie ustawy na dzień 1 listopada i wprowadzenie nowego terminu 21 dni od ogłoszenia” – powiedział cytowany przez PAP Polaczek.

Pierwotnie zapowiadano, że regulacje dotyczące korytarzy życia wejdą w życie 1 listopada, z kolei związane z jazdą na suwak miały obowiązywać po 60 dniach od ogłoszenia.

Po wejściu w życie nowych przepisów kierowcy będą zobowiązani do ustąpienia pierwszeństwa pojazdom uprzywilejowanym, tworząc tzw. korytarz życia. Na drodze kilkupasmowej kierowcy stojący na lewym pasie muszą zjechać do lewej krawędzi jezdni, z kolei kierowcy z pozostałych pasów – jak najbliżej krawędzi prawej. Dzięki temu powstaje przejazd dla służb ratunkowych.

Z kolei przepisy dotyczące jazdy na suwak zmuszą kierowców do ustąpienia pierwszeństwa kierowcom jadącym kończącym się pasem.

[Aktualizacja] Sejm znowelizował ustawę Prawo o ruchu drogowym. Przepisy zaczną obowiązywać po 21 dniach od oficjalnego ogłoszenia, po tym, gdy projekt zostanie już zaakceptowany na wszystkich szczeblach. Na pewno nie będzie to początek listopada, ale opóźnienie nie powinno być duże.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

IMG_8048

Jedną z największych giełd transportowych w Polsce kieruje kobieta [WYWIAD]

Branża logistyki, transportu i przewozów przez cała lata uznawana była za typowo męską. Tymczasem odsetek kobiet pracujących w magazynach, kierujących ciężarówkami, zarządzających łańcuchem dostaw czy nawet prowadzących przedsiębiorstwa transportowe systematycznie rośnie. Dynamika branży TSL sprawia bowiem, że kobiety czują się w niej jak w swoim żywiole. 

2019-11-13
0
Waga_08.11.2019_Nr1

Wywrotki z nadprogramowym ciężarem i bez plandeki

3,8 tony za dużo ważyła cięższa z dwóch przeładowanych wywrotek, które skontrolował patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Sypki ładunek nie był również odpowiednio zabezpieczony. Kierowców ukarano mandatami. Surowsze konsekwencje finansowe grożą przewoźnikowi.

2019-11-12
0