Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Promy napędzane… zdechłymi rybami

promy-ryby-zdechle

Firma Hurtigruten ma nowy sposób na ekologiczne i ekonomiczne zasilanie swoich promów. Armator zapowiedział właśnie, że będzie zasilał swoje statki… zdechłymi rybami. O co tu chodzi?

Firmy żeglugowe, dostrzegając problemy związane z ochroną środowiska, poszukują różnych sposobów, które pozwolą im na ograniczenie wpływu działalności operacyjnej na naturę. Niektóre z pomysłów brzmieć mogą kuriozalnie – tak właśnie jest z najnowszą inicjatywą firmy Hurtigruten, która zapowiedziała, że będzie zasilać promy… martwymi rybami. To, co dla niektórych może brzmieć jak primaaprilisowy żart, przez norweskiego armatora postrzegane jest jako całkiem rozsądna alternatywa oraz sposób na ograniczenie kosztów.

Przewoźnik o planach realizacji tego konceptu poinformował w poniedziałek, a informacja z miejsca zyskała zainteresowanie mediów. Władze firmy chcą, by promy Hurtigruten zaczęły w najbliższej przyszłości pływać dzięki biopaliwu (LBG). W ten sposób przewoźnik ma się stać pionierem, który zacznie przecierać nowe szlaki innym.

„To, co inni postrzegają jako problem, my widzimy jako środek oraz rozwiązanie” – wyjaśnili przedstawiciele przedsiębiorstwa. „Wprowadzając biogaz jako paliwo dla statków, Hurtigruten będzie pierwszą firmą żeglugową, która zasila swoją flotę paliwem niekopalnym”.

Biopaliwo, po które zamierza sięgnąć armator będzie produkowane głównie z padniętych ryb, ale także z innych odpadów o charakterze organicznym. Jak wskazuje przewoźnik, rozwiązanie to już dziś, choć na niewielką skalę, stosowane jest w transporcie, np. do zasilania autobusów. Hurtigruten chce stać się liderem w wykorzystaniu tego paliwa, a także być przykładem dla innych dużych firm, które wciąż się wahają, gdy chodzi o testowanie alternatywnych i ekologicznych paliw.

Hurtigruten ma ambitne plany. Jej przedstawiciele chcą, by do 2021 r. sześć statków wchodzących w jej skład było jednostkami ekologicznymi i korzystało z paliwa LNG, biopaliwa lub akumulatorów. Wartość planowanych na najbliższe lata inwestycji to aż 850 milionów dolarów. Suma ta ma pozwolić przewoźnikowi stać się jedną z najbardziej ekologicznych linii świata.

Źródło: Hurtigruten, Forbes, za: PromySkat

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

bus-ustawa-o-delegowaniu

Krótkoterminowe polisy OC to fałszywa oszczędność

O blisko 20 procent spadła w ostatnim kwartale liczba krótkoterminowych polis komunikacyjnego OC sprzedanych przez ubezpieczycieli – wynika z najnowszej analizy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego* . To efekt wdrożenia przez większość towarzystw wewnętrznych kontroli uszczelniających sprzedaż 30-dniowych polis.

2018-12-15
0
niezabezpieczony-ladunek

Z ciężarówki spadł ładunek – tuż przed inny pojazd!

Prawidłowe wykonanie załadunku i jego zabezpieczenie stanowi podstawę bezpiecznego transportu. Przekonał się o tym kierowca ciężarówki, który spowodował zagrożenie na drodze. Z jego samochodu nagle część ładunku spadła wprost pod koła jadącego za ciężarówką innego auta, zmuszając jego kierowcę, który niczego się nie spodziewał, do nagłego, niebezpiecznego hamowania. Całą sytuację zarejestrował nieoznakowany radiowóz policjantów ruchu drogowego, a na kierowcę ciężarówki został nałożony mandat karny.

2018-12-14
0
policja-oswiecim

Kierowca ciężarówki bez uprawnień i prawem jazdy straconym dawno temu

Parę dni temu policjanci z oświęcimskiej drogówki zatrzymali kierowcę ciężarówki, który posiadał uprawnień do kierowania tego typu pojazdami. Miał za to na swoim koncie już dwa zakazy kierowania. Z kolei prawo jazdy kategorii B mężczyzna stracił trzy lata temu, jeszcze jako młody kierowca.

2018-12-13
0