Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Prawie 30 ton za dużo. Do tego sporo innych nieprawidłowości

Kontenery_waga_25.02.2020_Nr1

68 ton zamiast dopuszczalnych 40 ważyła ciężarówka z przyczepą, która przewoziła skóry w dwóch kontenerach morskich. Przeładowany samochód miał niesprawny system oczyszczania spalin i uszkodzony układ ABS. Kierowca w kontrolowanym okresie nie zawsze rejestrował również aktywności na swojej karcie i dopuścił się naruszeń norm czasu pracy.

Znacznie przeładowana ciężarówka została zatrzymana do kontroli przez patrol Inspekcji Transportu Drogowego z Radomia we wtorek (25 lutego) w rejonie zjazdu na ekspresową „siódemkę” w miejscowości Krugulcza Sucha na terenie powiatu szydłowieckiego. Uwagę inspektorów zwróciły mocno ugięte opony i zapach spalenizny wydobywającej z okolic koła podczas skrętu samochodu na rondzie.

Ciężarówkę przewożącą skóry z Radomia do Gdańska skierowano na wagę ITD przy ul. NSZZ Solidarność w Radomiu. Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 68 ton zamiast dopuszczalnych 40 ton. Tak duży tonaż spowodował przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu na drogę o 4,1 tony (nacisk wynosił 23,1 tony zamiast dopuszczalnych 19 ton).

W trakcie dalszej kontroli ujawniono kolejne nieprawidłowości. Samochód miał uszkodzony układ ABS, który zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania. W pojeździe zamontowane było również niedozwolone urządzenie do fałszowania wskazań komputera pokładowego w zakresie sprawności układu oczyszczania spalin. Ze względu na wykryte usterki inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obydwu pojazdów (ciężarówki i przyczepy).

Analiza danych z karty kierowcy i pamięci tachografu cyfrowego także ujawniła naruszenia obowiązujących przepisów. W kontrolowanym okresie kierowca nie zawsze rejestrował aktywności na swojej karcie i dopuścił się przekroczeń norm czasu pracy.

Za wszystkie wykryte nieprawidłowości inspektorzy ukarali kierowcę ciężarówki mandatami na kwotę 5,9 tys. zł. Wobec przewoźnika i załadowcy ITD wszczęła postępowania administracyjne. Grozi im w sumie po 27 tys. zł kary. Przeciążony aż o 28 ton zespół pojazdów skierowano w asyście pilotów na parking strzeżony do momentu rozładunku nadmiaru przewożonego towaru oraz usunięcia pozostałych stwierdzonych nieprawidłowości.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0