Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Powrót do przeszłości? Zdezelowana Tatra od lat bez badań technicznych i tachografu

tatra

Takie auto nie miało prawa poruszać się po drogach. A jednak ktoś zdecydował, że zdezelowaną Tatrę bez badań technicznych będzie prowadził kierowca bez badań lekarskich, który również nie rejestrował czasu prowadzenia pojazdu.

Spotkany pojazd to Tatra 148, której produkcję rozpoczęto w 1972 r. Oparta na szkieletowej konstrukcji, wyposażona w silnik V8 ciężarówka o mocy 203 koni mechanicznych była chętnie wykorzystywana na placach budowy całej Polsce.

Bliższe sprawdzenie ciężarówki ujawniło poważne niezgodności stanu technicznego z wymaganiami: starte bieżniki opon, zmurszałe i popękane opony na bokach, nieszczelność układu hamulcowego, wycieki płynów eksploatacyjnych oraz uszkodzenia reflektorów, to był tylko początek. Ważność badań technicznych tej Tatry upłynęła aż siedem lat temu, bo w 2011 roku! Pojazd nie był też wyposażony w tachograf i kierowca nie rejestrował swojego czasu pracy. Nie miał także aktualnych badań lekarskich, psychologicznych, a ważność ukończonego przez niego kursu upłynęła w październiku 2017 roku. Za stwierdzone naruszenia kierowca został ukarany mandatami, a wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem w firmie, do której należała tatra, wszczęte zostało postępowanie administracyjne zagrożone karą nawet 17`500 złotych.

Zatrzymania pojazdu dokonali w centrum Trzcianki inspektorzy z pilskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Poznaniu. Ich uwagę na początku zwrócił tylko niezabezpieczony na skrzyni ładunkowej gruz.

tatra-2

Źródło: WITD Poznań, oprac.: Redakcja

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

fabryka-mercdesa-w-polsce

Znów zmiany w badaniach technicznych. Kary dla spóźnialskich wyższe o 50 proc.

Czy szykuje się rewolucja w przeglądach technicznych? Rząd pracuje nad nowelizacją prawa drogowego. Wśród najważniejszych propozycji: nowa opłata jakościowa, wyższa kara za przeprowadzenie obowiązkowego przeglądu technicznego po terminie oraz zmiana systemu nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów. 

2018-10-23
0
kierowcy-ceizarwek

Przewoźnicy kuszą dobrymi zarobkami, prywatną opieką zdrowotną i służbowymi laptopami, a kierowców ciężarówek wciąż brakuje

Umowa o pracę, 7 000 zł na rękę, prywatna opieka medyczna, służbowy laptop, dodatkowe ubezpieczenie i komórka do celów prywatnych… Aż 43% polskich firm transportowych ma problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika[1], co sprawia, że przewoźnicy muszą się mocno wykazać, by przekonać do siebie i zatrzymać lojalnych kierowców. Tylko na ten moment szacuje się bowiem, że brakuje aż 100 000 truckerów. W ciągu najbliższych 7 lat liczba wakatów może zwiększyć się o kolejne 200 000.

2018-10-23
0
bigcarsharing-przyszlosc-foto

Dostawczaki na minuty – nowość w Polsce

Carsharing może być dla firm bardziej opłacalną formą korzystania z samochodu niż leasing czy zakup. Zwłaszcza jeśli pojazd używany jest okazjonalnie, np. w firmach, które działają sezonowo. Teraz rynek samochodów na minuty poszerza swoją ofertę o pojazdy dostawcze. 

2018-10-23
0
odcinkowy-pomiar-predkosci

Ene due, czyli kto dostanie fotoradary? Jednak nie Policja!

Jeszcze pod koniec września informowaliśmy o tym, że Policja przejmie kontrolę nad systemem fotoradarów, m.in. w związku z tym, że ITD ma zająć się innymi, ważniejszymi zadaniami, jak nadzór nad systemem poboru opłat drogowych. Jak jednak ustalił portal brd24.pl, rząd nawet nie zamierza rozpocząć prac nad projektem ustawy zakładającym te zmiany!

2018-10-22
0