Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Polscy europosłowie krytykują założenia Pakietu Mobilności

european-parliament-1274765_960_720

Po zatwierdzeniu Pakietu Mobilności przez Radę UE projekt trafił ponownie do Parlamentu Europejskiego, gdzie wczoraj odbyło się posiedzenie Komisji Transportu i Turystyki. Polscy europosłowie skrytykowali założenia Pakietu, szczególnie teraz – w okolicznościach pandemii. 

Zarówno TLP, jak i polscy europosłowie nie składają broni. Jak zawsze możemy liczyć na aktywność polskich reprezentantów w Komisji TRAN, którzy w taki sposób skomentowali Pakiet Mobilności:

Kosma Złotowski: Uznaję cały Pakiet za bardzo niekorzystny dla europejskiego sektora transportu, ponieważ dzieli Europę na wschód-zachód, centrum-peryferia. Dodatkowo podnosi koszty transportu wszystkiego w całej UE. W czasie koronawirusa musimy odbudować transport, więc nie możemy wprowadzać takich restrykcji. Już teraz niektóre państwa chcą zezwolić na dodatkowy kabotaż, jeszcze inne w ogóle chcą zabronić kabotażu. Złożę poprawki.

Elżbieta Łukaciejewska: Koronawirus bardzo wpłynął na branżę transportu. 90% przewoźników to MŚP. Trzeba patrzeć na jednolity rynek jako całość. Nie twórzmy barier, nie twórzmy biurokracji. Te straty finansowe przewoźnicy powinni odrobić dzięki dobremu prawu. Wszystkie przepisy pomagające kierowcom trzeba przyjąć, ale nie te tworzące bariery. Od 3 lat powtarzam, że teraz szczególnie, jak mamy problemy związane z klimatem i suszę, ciężarówka nie powinna wracać co 8 tygodni. To może zlikwidować tysiące miejsc pracy. Jeśli firma będzie upadła, pracę stracą też kierowcy. Jeśli nasze obostrzenia będą duże, to już czekają firmy z Rosji, Turcji, Chin. W pracy parlamentarnej będziemy kierować się odpowiedzialnością. Będę składała do projektu poprawki.

Kosma Złotowski: Zielony Ład i obowiązek powrotu ciężarówki co 8 tygodni do państwa siedziby nie ma nic z nim wspólnego. Ograniczenie usług kabotażowych sprawi, że transport nie będzie efektywny. Co ma „cooling off” wspólnego z wolnym rynkiem? Rynek powinien być wolny i powinniśmy znosić bariery. Firmy, które zostały uderzone przez koronawirusa powinny przetrwać. Też będę składał poprawki. W tym kształcie to dossier nie jest do zaakceptowania.

Źródło: TLP, oprac.: Redakcja

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0