Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Poczta Polska testuje ciężarówkę Scania na LNG

scania-lng

Ciągnik siodłowy Scania zasilany gazem LNG jest testowany przez pracowników Poczty Polskiej na trasie Lublin – Warszawa – Lublin. To kolejny etap wdrażania programu stopniowej wymiany floty samochodowej narodowego operatora wyznaczonego na niskoemisyjną.

Testowany przez Pocztę Polską pojazd to ciągnik siodłowy Scania R410 nowej generacji zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG (ang. liquefied natural gas). Osiągi i charakterystyka 13-litrowego silnika Scania wykorzystywanego w pojeździe są takie, jakich oczekuje się od nowoczesnego silnika wysokoprężnego o tej samej mocy. Wykorzystanie gazu ziemnego pozwala jednak na redukcję emisji CO2 na poziomie około 10 proc. Co więcej, w przypadku pojazdów zasilanych LNG emisja toksycznych tlenków azotu jest o ponad 60 proc. niższa, w porównaniu z pojazdami zasilanymi dieslem. Dodatkowo, dzięki właściwościom gazu ziemnego możliwe jest całkowite wyeliminowanie emisji cząstek stałych. Ciągnik został wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów Scania Opticruise, która zapewnia płynną i szybką zmianę biegów oraz najwyższy komfort jazdy kierowcy. Zasięg typowego ciągnika siodłowego Scania zasilanego LNG w płaskim terenie wynosi do 1300 km.

– Zgodnie ze strategią Poczta Polska stawia na rozwój usług logistycznych. Rocznie przewozimy ponad 1,8 miliarda przesyłek pocztowych i ponad 1 mln przesyłek paletowych. Prognozy pokazują, że w kolejnych latach wolumeny będą rosły. Jednocześnie przygotowując się do wejścia w tzw. „Strefy Czystego Transportu” Poczta, podobnie jak inne firmy logistyczne, z odpowiednim wyprzedzeniem analizuje rynek pojazdów zarówno elektrycznych jak i na paliwa alternatywne, aby zdobyć doświadczenia i jak najlepiej przygotować się do wymiany floty – mówi Jerzy Garycki dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.

Podstawowe zadania stawiane przed współczesnym transportem nie zmieniły się, przewozy są jednak wykonywane ze znacznie większą intensywnością. Zmienia się za to otoczenie transportu i oczekiwania wobec niego. Słowo-klucz we współczesnym myśleniu o branży transportowej, to zrównoważony rozwój.

– W Scania traktujemy zrównoważony rozwój bardzo poważnie, jako zadanie na tu i teraz. Optymalizując transport i mobilność w inteligentny sposób, wykorzystując nie tylko paliwa alternatywne, ale także digitalizację i automatyzację, możemy ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko. Scania to znacznie więcej niż produkty i usługi, to kompleksowe, zrównoważone rozwiązania transportowe – mówi Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

Scania przewodzi w dostarczaniu zrównoważonych rozwiązań transportowych, w tym pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi, które mogą sprostać typowym wyzwaniom stawianym przez współczesny transport.

– Coraz więcej przedsiębiorstw jest świadomych potrzeby redukcji emisji CO2 w wykonywanych przez siebie operacjach transportowych. Testy pojazdu Scania zasilanego gazem w Poczcie Polskiej są doskonałym przykładem odpowiedzialnego podejścia tej organizacji do tych wyzwań. Jesteśmy liderem zrównoważonego transportu na rynku. W naszej ofercie znajdują się produkty i usługi, dzięki którym możemy zaproponować lepiej dopasowane, bardziej zrównoważone i korzystniejsze pod względem kosztów rozwiązania niż jakikolwiek inny producent. Pojazdy Scania zasilane gazem pozwalają na osiągnięcie idealnej równowagi między niską emisji spalin, mocą i zasięgiem – dodaje Paweł Paluch.

Poczta Polska od ponad roku przeprowadza największe w Polsce testy pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi. W ubiegłym roku testowano pojazdy elektryczne do 3,5 t o ładowności do 800 kg. Jesienią do pocztowej floty dołączy kilkadziesiąt aut tego typu. W tym roku przetestowano elektryczne pojazdy dostawcze kilku marek o ładowności pow. 800 kg.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

przeladowane_19.07_2

Busiki wciąż przeciążone

Na 15 skontrolowanych przez łódzką Inspekcję Transportu Drogowego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony, aż 8 było przeciążonych.

2019-07-22
0
wazenie_Lublin_2

Zważyli i sprawdzili ponad 200 pojazdów. Wspólna akcja ITD i policji

Ważył 7900 kg, czyli o 4400 kg za dużo – to największe przekroczenie norm odnotowane podczas akcji zorganizowanej w Lublinie. Zatrzymano nie tylko przeładowane samochody dostawcze. Jeden z kierowców, prowadził zbyt ciężki pojazd pod wpływem alkoholu. Kierowca miała ponad 1,7 promila alkoholu w organizmie.

2019-07-21
0
bus-rekord-2

Rekordowy busik ważył o 5 ton za dużo!

Niemal 8,6 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Patrole dolnośląskiej, małopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymały w sumie 17 podobnych pojazdów z dużym nadmiarem ładunku.

2019-07-20
0
ciezarowka-wypadek

Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?

W pierwszym kwartale 2019 roku w wyników wypadków przy pracy poszkodowanych zostało łącznie 15 800 osób. Niestety dużą część stanowią kierowcy ciężarówek. Jakie sytuacje mogą się wydarzyć w codziennej pracy truckera oraz jakie obowiązki z nimi związane spoczywają na przewoźniku? Niełatwy temat wyjaśnia Mariusz Skurzyński, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców w zakresie PIP.

2019-07-19
0
Pijany_Bialorusin_1

Chciał napić się wódki… podczas kontroli

Pijanego kierowcę ciężarówki zatrzymali świętokrzyscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na drodze krajowej nr 7. Obok siedzenia kierowcy leżała butelka wódki.

2019-07-18
0